مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1396 - 19:53   |   کد مطلب: 22367
نخستین گردهمایی مدیران و استادان گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از روز چهارشنبه با حضور ولایتی و حجت‌الاسلام محمدیان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، نخستین گردهمایی مدیران و استادان گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از روز چهارشنبه هفته جاری به میزبانی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص گفت: در راستای فرامین حضرت امام خمینی (ره) بناینگذار کبیر جمهوری اسلامی و عمل به رهنمودها و مطالبات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه تعمیق و تبیین اندیشه دینی برای نسل جوان، نخستین گردهمایی بزرگ مدیران و استادان گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از صبح چهارشنبه 22 شهریور تا عصر پنجشنبه 23 شهریور 1396 با همکاری معاونت آموزشی ، پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و به میزبانی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این گردهمایی علمی علاوه بر سخنرانی مسئولان عالی دانشگاه و بیان راهبردهای جدید در عرصه فرهنگی و دینی، کارگاه ها و کمیسیون‌های تخصصی در پنج گرایش قرآن و متون اسلامی، ریشه‌های انقلاب اسلامی، اخلاق اسلامی، مبانی نظری اسلام و تاریخ و تمدن اسلامی برگزار می‌شود و وضعیت واحدها در حوزه معارف دینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کلانتری خاطرنشان کرد: دبیرخانه این گردهمایی در اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و از 600 نفر از مدیران و اعضای هیات علمی گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برای حضور در برنامه ، دعوت به عمل آمده است.

به گفته وی، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از چهره‌های سرشناس علمی، فرهنگی و دینی کشور در گردهمایی مزبور به سخنرانی خواهند پرداخت.

کلانتری بررسی مسائل سیاسی و امنیتی منطقه و جهان با حضور جمعی از استادان صاحب نظر، تبیین مسائل آموزشی گروه‌های معارف اسلامی، حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید‌ عهد با شهدا و همچنین تجلیل از استادان و مدیران برتر گروه های معارف دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر برنامه های مهم این گردهمایی برشمرد.

این سومین همایش بزرگ معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ماه جاری و در دوره جدید مدیریت دانشگاه به شمار می‌آید. پیش از این، دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای نجف آباد و فیروزکوه به ترتیب میزبان نخستین ضیافت آموزشی- فرهنگی فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با عنوان «شمیم بصیرت» و نخستین اردوی آموزشی- تشکیلاتی «حیات طیبه» بودند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار