مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1396 - 16:13   |   کد مطلب: 22372
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شهیدبهشتی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند تا کشتار مسلمانان میانمار متوقف شود و با رایزنی با دولت‌های اسلامی به حکومت میانمار فشار وارد کند تا جلوی کشتار مسلمانان این کشور گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت‌الاسلام پورذهبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته ما شاهد یک نسل‌کشی عظیم و گسترده در کشور میانمار و برمه سابق بودیم و قربانی این نسل‌کشی هم مسلمانانی هستند که توسط عوامل حکومتی قتل عام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به برخورد دوگانه سازمان ملل و مجامع جهانی با کشتار مسلمانان میانمار ادامه داد: چنین اتفاقاتی در دنیا زیاد رخ می‌دهد ولی عکس‌العمل‌های جهانی در مقابل چنین کشتارهایی دوگانه و تبعیض آمیز بوده است، امروز مسلمانان در کشور میانمار قربانی نسل‌کشی هستند ولی متاسفانه برخورد و عکس‌العمل سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی بسیار ضعیف و کمرنگ بوده است.

پورذهبی تصریح کرد: مسلما اگر این اتفاقات در کشورهای غربی رخ داده بود و افرادی به غیر از مسلمانان دچار این مشکل شده بودند عکس‌العمل مجامع بین‌المللی به گونه‌ دیگری بود که این نشان می‌دهد حقوق بشری که در دنیا مورد نظر آنهاست فقط به یک عده خاص مربوط است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: مسلما ما در قبال مسلمانان میانمار وظایفی داریم، دولت جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند تا این فاجعه متوقف شود و با رایزنی با دولت‌های اسلامی به حکومت میانمار فشار وارد کند تا جلوی کشتار مسلمانان این کشور گرفته شود.

وی افزود: از طرفی باید در این خصوص پیگیری‌های حقوقی صورت گیرد تا عاملان این جنایات محاکمه شوند اگر هم ممکن است تلاش شود تا به آوارگان و آسیب دیدگان از لحاظ غذایی، دارویی و کمک‌های انسان دوستانه کمک شود.

پورذهبی در پایان ضمن انتقاد از برخی افراد در داخل کشور که با حوادث مانند کشتار مسلمانان در میانمار برخورد دوگانه دارند، خاطرنشان کرد: برخی از گروه‌ها که در داخل کشور در مورد برخی مسائل ژست انسان دوستانه و بشردوستانه می‌گیرند در رابطه با قتل عام مسلمانان میانمار کم کار هستند و عملکرد مناسبی نداشتند و امیدوارم نگاه آنها هم به اینگونه مسائل تبعیض آمیز نباشد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار