مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1396 - 16:23   |   کد مطلب: 22374
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: کشورهای اسلامی در مواجهه با کشتار برادران دینی‌شان در میانمار تنها به صحبت‌های رسانه‌ای بسنده می‌کنند و کار اساسی و بنیادی انجام نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، صادق مشایخی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: متأسفانه در هفته‌های اخیر مجدداً شاهد نسل‌کشی مسلمانان توسط بودائیان افراطی در میانمار هستیم که بدون دلیل با فجیع‌ترین رفتار خشونت‌بار این اقدامات را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه در حدود سیصد هزار مسلمان در میانمار آواره شده‌اند، گفت: این وضعیت در حالی است که جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری در سکوت کامل به سر می‌برند و هیچ اقدام خاصی را در مقابله با این مسئله انجام نمی‌دهند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: کشورهای اسلامی در مواجهه با کشتار و به خاک و خون کشیده شدن برادران دینی‌شان در میانمار هیچ عمل خاصی انجام نمی‌دهند و تنها به بیانیه و صحبت‌های رسانه‌ای بسنده می‌کنند و کار اساسی و بنیادی نیز انجام نمی‌دهند.

مشایخی با تاکید بر اینکه کشتار مسلمانان در میانمار در حال تبدیل به یک فاجعه انسانی بزرگ است، اظهار داشت: اگر از همین امروز هم مسئولین کشور خودمان حداقل ورودی جدی و عملی به این مباحث داشته باشند و فقط به صرف محکوم کردن و ابراز تأسف بسنده نکنند قطعاً تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی در مورد اقداماتی که دولت در مقابل کشتار مسلمانان در میانمار می‌تواند انجام دهد، گفت: حداقل کار این است که می‌توان برای ساماندهی و کمک به پناهندگان میانماری با کشورهای همسایه این کشور رایزنی کرد و یا حتی می‌توان با یک توافق بین‌المللی جلوی این رفتار دولت و ارتش میانمار را گرفت.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار