مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. شهريور 1396 - 10:13   |   کد مطلب: 22386
کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ایران تحت هیچ شرایطی اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نخواهد داد حتی اگر این موضوع منجر به لغو توافق ایران و 1+5 شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با راه دانا؛ در خصوص اظهارات آمانو مبنی بر اینکه پروتکل الحاقی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیر نظامی قائل نیست، اظهار داشت: اظهارات آمانو تحت فشارهای آمریکا انجام شده است، برجام مسئله بازدید از مراکز هسته‌ای و مراکز نظامی را با شفافیت تفکیک کرده و مقامات آژانس می‌توانند به طور سرزده از تاسیسات هسته‌ای بازدید کنند.

وی افزود: بازدید از مراکز نظامی هر کشوری، نقض امنیت ملی آن کشور محسوب می‌شود و هیچ کشوری اجازه بازرسی از مراکزی نظامی خود را به سایر کشورها و نهادها نمی‌دهد و بنابراین اظهارات آمانو دارای تناقض است و شفاف نیست.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمانو سیاست و ادبیات گفتمانی خود را تحت تاثیر فشار آمریکا تعریف کرده است چرا که او در گذشته بارها اعلام کرده که ایران به تعهدات خود عمل کرده است و اگر ایران به تعهدات خود عمل کرده پس مسئله بازدید از مراکز نظامی کاملا منتفی است.

هانی‌زاده عنوان کرد: ایران تحت هیچ شرایطی اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نخواهد داد حتی اگر این موضوع منجر به لغو توافق ایران و 1+5 شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار