مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. شهريور 1396 - 19:35   |   کد مطلب: 22480
معاون معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دشمنان برای خفه کردن اقتصاد و ارزش‌های ما صف کشیده‌اند و فناوری می‌تواند مانع آنها شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، علی وطنی معاون معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در اختتامیه چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری ایران در مصلی تهران، گفت: امروز پدیده ریزگردها بخش عمده‌ای از کشور را رنج می‌دهد که شاید علت عمده آن عدم آشنایی با زیست‌فناوری باشد، زیست‌فناوری می‌تواند در کشاورزی، محیط زیست و بیماری‌های صعب‌العلاج کمک کند.

وی افزود: جایی که ما را زجر می‌دهد این است که نیروی انسانی محقق و نیاز به فناوری بسیاری داریم ولی جایگاه 14 دنیا برازنده کشور مانیست، البته در منطقه رتبه اول را داریم ولی باید تلاش کنیم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه از 390 به 3900 برسد.

وطنی گفت: نسل جوانی در راه است که سبب می‌شود از خام‌فروشی خارج شویم، باید دقت کنیم مبادا بازارهای زیست‌فناوری را به دیگران بسپاریم، رزمندگان ما از وجب وجب این خاک دفاع کردند و حالا ما باید دقت کنیم بازارها را به دیگران ندهیم.

وی اظهار داشت:‌باید فناوری را بومی کنیم و دست محققان را بگیریم نه اینکه کرکره شرکت‌های دانش‌بنیان را پایین بکشیم.

معاون معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دشمنان برای خفه کردن اقتصاد و ارزش‌های ما صف کشیده‌اند و فناوری می‌تواند مانع آنها شود.

وی ادامه داد: امیدوارم دولتی‌ها کمک به بخش خصوصی را خدمت بدانند و اگر به این بخش کمک نمی‌کنیم برایشان مشکل‌آفرینی هم نکنیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار