مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. شهريور 1396 - 19:42   |   کد مطلب: 22482
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر قوانین حوزه دانش‌بنیان عملیاتی شود، شاهد تحول چشمگیر در حوزه پیشرفت فناوری‌های نو خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اختتامیه چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری ایران در مصلی تهران، گفت: قوانین بسیار مترقی در حوزه حمایت از فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس تصویب شده که اگر این قوانین عملیاتی شود، شاهد تحول چشمگیر در پیشرفت کشور خواهیم بود.

وی افزود: یکی از قوانین که اختصاص به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، قانون رفع موانع تولید است که سال 93، تصویب شد و به تازگی آئین‌نامه اجرایی آن با تغییر به دولت ابلاغ شد.

زاهدی گفت: همچنین اختیاراتی به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان دادیم و معافیت‌های مالیاتی ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فضای کسب و کار و در چرخه تولید علم جزو کشورهای عقب‌افتاده هستیم که باید ابتدا اصلاحاتی در درون خود ایجاد کنیم.

وی گفت: در سال 1400 باید درصد تولید محصولات با فناوری متوسط به بالا از کل محصولات کشور بیشتر باشد و سهم این محصولات از تولید ناخالص داخلی باید به 5 درصد برسد، رتبه صادرات این محصولات نیز در منطقه هشتم هستیم که باید به سوم برسیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار