مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. شهريور 1396 - 23:35   |   کد مطلب: 22506
همزمان با فرارسیدن ماه محرم حرم رضوی اذن عزا گرفت، صحن‌های بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) سیاهپوش شد و پرچم گنبد حرم به رنگ سیاه درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، به نقل از ایسنا منطقه خراسان، در ویژه برنامه اذن عزا در صحن انقلاب حرم رضوی اشعار محتشم کاشانی در رثای امام حسین(ع) قرائت شد، شال سیاه به گردن چند تن از خدام امام رضا(ع) به صورت نمادین انداخته شد و چند تن از مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت حضرت سیدالشهدا پرداختند.
حجت‌الاسلام رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: در عرصه عزاداری امام حسین(ع) باید بابصیرت عمل کرد، انسان بابصیرت مقصد را می‌شناسند و با علم و اراده قدم برمی‌دارد، یکی از ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) این بود که بصیرت‌شان بر شمشیرشان حکم می‌راند.
وی افزود: پیام اباعبدالله و جریان کربلا فقط به سال 61 هجری محدود نمی‌شود، هرجا ظلمی رخ دهد این پیام معنا دارد. امکان دست بیعت با مثل یزید گذاشتن نیست و این یک گفتمان به نام گفتمان ظلم‌ستیزی، امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها، خستگی‌ناپذیری و مقاومت است، این پیام زمان و مکان‌ها را درهم نوردیده است.
رییسی با بیان اینکه سیاست ما این است که نه ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم رویم، گفت: امروز سیاست و ریشه انقلاب ما برگرفته از واقعه کربلا و جلوه عاشورا است، ما با یزیدیانی مواجهیم که ظلم و بدعهدی می‌کنند و با یزدیان زمان و عاشورایانی که بر پیشانی‌شان سربند یاحسین(ع) دارند روبه‌روییم.
وی ادامه داد: باید دولتمران ما هزینه این عهدشکنی را برای آمریکایی‌ها و رییس‌جمهور بی‌ادب و بی‌اخلاق آمریکا بالا ببرند، این افراد نه پیمان و پیمان‌داری و نه پایبندی سرشان می‌شود. در واقع باید اشاره کرد که این یزیدیان چه ظلم‌هایی که در فلسطین و میانمار تحت اشراف و نظارت نظام سلطه روا نمی‌دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که شک داشتند اینها پایبند هستند اکنون در دنیا متوجه شدند که به هیچ پیمانی پایبند نیستند. دولتمردان ما به تبعیت از رهبری بصیرت‌آفرین و قهرمان‌سازمان باید آنچنان در مقابل آمریکایی‌ها ایستادگی کنند که آمریکا و امثالش به ندامت و پشیمانی بیفتند.
وی با بیان اینکه بیگانگان هیچ مشکلی را حل نخواهند کرد، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز فرمودند مسئولان باید به ملت و نه بیگانگان اتکا کنند، هم‌اکنون حکومت ما به پشتوانه ملت و به تاسی از امام حسین(ع)، از اقتدار بالا و از حمایت مردمی برخوردار است.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار