مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. مهر 1396 - 20:39   |   کد مطلب: 22614
مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی گفت: دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی باید در راستای رفع مشکلات مردم و جامعه قدم بردارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا باقری، مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی گفت: دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی باید در راستای رفع مشکلات مردم و جامعه قدم بردارند.

باقری در نشست با هیئت رئیسه و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان با ذکر حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) با این مضمون که "یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت است" تصریح کرد: دانشگاهیان وظیفه خطیری در قبال مسئولیتی که جامعه بر عهده آنان گذاشته است دارند، آن‌ها باید برای چالش‌های فراروی جامعه راه حل ارائه کنند.

وی در خصوص شیوه‌های رسیدن به اهداف و مأموریت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه موفق دانشگاهی است که جایگاه خودش را پیدا کند و بتواند با محیط و جامعه در ارتباط باشد و این ارتباط را هر روز گسترش دهد.

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی وزارت علوم افزود: دانشگاه‌ها در زمینه‌های اخلاقی و تربیتی دانشجویان نیز بایستی با برنامه حرکت کنند و با علم روز در جهت روشنگری و تربیت نسل‌های آینده همت گمارند.

باقری گفت: باید برای افزایش توان و بنیه علمی استادان، فرصت‌های مطالعاتی را افزایش دهیم؛ چرا که اعضای هیئت علمی با تجربه‌اندوزی می‌توانند در مهارت‌آموزی نسل آینده نقش داشته باشند.

وی ارتباط و تعامل دانشگاه با جامعه، محیط و دستگاه‌های اجرایی خارج از دانشگاه را لازم و ملزوم هم دانست و گفت: از این منظر اهداف متعالی دانشگاه و جامعه با سرعت بیشتری به جلو حرکت کند.

بر اساس این گزارش و در ادامه این مراسم، مسئولان و معاونان دانشگاه سیستان و بلوچستان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، همچنین به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و به منظور قدردانی و پاسداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و بویژه شهدای آموزش عالی، مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی به همراه هیئت رئیسه این دانشگاه با خانواده شهید دکتر نیکبخت دیدار و گفت‌وگو کرد.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار