مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. آبان 1396 - 11:55   |   کد مطلب: 23095
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان:
تببین مستمر رخداد‌ها و حوادث آموزنده نیازی حیاتی برای ملت‌ها به شمار می‌رود
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بازخوانی و تببین مستمر رخداد‌ها و حوادث آموزنده و عبرت انگیز جوامع، ضرورتی اجتناب ناپذیر و نیازی حیاتی برای ملت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بازخوانی و تببین مستمر رخداد‌ها و حوادث آموزنده و عبرت انگیز جوامع، ضرورتی اجتناب ناپذیر و نیازی حیاتی برای ملت‌ها به شمار می‌رود.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
«فاستَکبَروا فِى‌الاَرضِ بِغَیرِ الحَقِّ وقالوا مَن اَشَدُّ مِنّا قُوَّةً اَوَ لَم یَرَوا‌اَنَّ اللّهَ الَّذى خَلَقَهُم هُوَ اَشَدُّ مِنهُم قُوَّةً»
"به ناحق، در زمین سر برافراشتند و گفتند: چه کسى از ما نیرومندتر است؟ آیا ندانسته‏ اند که آن خدایى که خلقشان کرده خود از ایشان نیرومندتر است؟ "
سوره‌ فصلت – آیه‌ ۱۵ 
حرکت مردمی ملت ایران و انقلاب خونین آنان، شاهد وقایع و سرگذشت پر فراز و نشیبی بوده است. مردم صبور ایران در طی این انقلاب عظیم، درد‌ها و رنج‌های فراوانی را متحمل شده و با صبر و بردباری، حوادث عظیم و مقدسی را آفریدند و هر روزِ این انقلاب، یادآور حماسه‌ها و دلاوری‌های جوانان این مرز و بوم بوده است.
۱۳ آبان، روزی بزرگ در تاریخ ملت ایران و نماد غیرت و از خودگذشتگی است که با نام «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» بر تارک تاریخ کشورمان می‌درخشد. این روز، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و تدوام آن نقش اساسی داشت. روزی که یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ حماسی جوانان مسلمان ایران در مبارزه با استکبار جهانی و ایادی آن است.
بازخوانی و تببین مستمر رخداد‌ها و حوادث آموزنده و عبرت انگیز جوامع، ضرورتی اجتناب ناپذیر و نیازی حیاتی برای ملت‌ها به شمار می‌رود و وقایع مهم و حساس سیزدهم آبانماه در تاریخ انقلاب اسلامی در شمار این رخداد‌ها محسوب شده و از اهمیت فراوانی برخوردار است.
در این روز الهی، جوانان و نوجوانان ایران اسلامی، یاد و خاطره مبارزات تاریخی ملت خود با رژیم ستمشاهی و اربابان شیطانی آن را گرامی می‌دارند. در سال ۱۳۴۳ رژیم طاغوتی پهلوی کوشید با تصویب قانون کاپیتولاسیون، سرسپردگی روزافزون خویش را به اربابانش نشان دهد، اما وقتی با افشاگری روشنگرانه حضرت امام خمینی (ره) مواجه شد و از همراهی ملت بیدار ایران با رهبر الهی خویش به هراس افتاد، در روز سیزدهم آبان ماه دست به تبعید حضرت امام خمینی (ره) زد.
با این حال، رشد و بالندگی فرزندان معنوی امام خمینی (ره)، آسایش عمّال استکبار را بر هم زده و نهضت بیداری ملت ایران، روز به روز فراگیرتر شد. تا جائی که ضربه‌های امواج توفنده آن، در صحنه ۱۳ آبان ۱۳۵۷ کاخ ستمشاهی رژیم پهلوی را به لرزه در آورد. در آن روز دانش‌آموزانی که در مکتب حضرت امام (ره) پرورش یافته بودند، سینه‌های خویش را در برابر گلوله‌های مرگبار طاغوت، سپر کردند تا نهال انقلاب اسلامی را بارور سازند.
در سیزدهم آبان ۱۳۵۸ نیز فرزندان خمینی کبیر (ره) با فتح لانه جاسوسی، سیلی دیگری بر گونه‌های استکبار جهانی کوبیدند تا برای همیشه رؤیای بازگشت به ایران اسلامی را فراموش کند. 
امروز ملت فهیم، مسلمان و انقلابی ایران و به ویژه نوجوانان و جوانان دانش آموز و دانشجو در حالی به گرامیداشت مجاهدت‌های تاریخی خود می‌پردازند که ملتهای مستضعف، در اقصی نقاط گیتی بیدار گشته و علیه حکومت‌های جور و مستکبر به حرکت در آمده اند و دریافته اند که موثرترین راه در مواجهه با حکومت‌های مستکبر تن‌ها مبارزه و ایجاد اتحاد در میان آحاد مختلف مردم است.
بحمدالله اراده و عزم جمهوری اسلامی در این راه، اختلال‌ناپذیر است. عزم ثاقب و قاطعی در جمهوری اسلامی وجود دارد و آن‌کسی که در مقابل زورگویی ایستاده است، کلّ ملّت ایرانند. هر ملّتی و هر کشوری که مردمش یکپارچه، یک‌جهت، یکدل، در مقابل دشمن بِایستند، دشمن اجازه‌ هیچ تعرّضی به خود نداده و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
حکومت‌های زورگو و ظالم جهان نظیر آمریکا، اسرائیل و دست نشانده‌های آنان در منطقه مانند عربستان و گروهک‌های تروریستی باید بدانند که آنچه در نهایت پیروز خواهد شد جبهه‌ حق می‌باشد؛ زیرا این وعده‌ صریح و روشن خداوند است و جهان به زودی نابودی و اضمحلال تمامی دولت‌های مستکبر را به نظاره خواهد ایستاد.
به فضل الهی مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه‌ ایران اسلامی و در راس آنان جوانان دانش آموز و دانشجوی انقلابی بار دیگر با حضور پر رنگ خود در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان مستکبر خواهند کوبید و فریاد انزجار و تنفر خود از حکومت‌های زورگو را به گوش تمامی جهانیان خواهند رساند. 
والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار