به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 10. مهر 1396 - 21:34   |   کد مطلب: 22646
مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور مطرح کرد:
همدان، نخستین مجری استانی طرح نماز و سفیران سلامت
مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور گفت: همدان نخستین مجری استانی طرح نماز و سفیران سلامت است. مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور: همدان، نخستین مجری استانی طرح نماز و سفیران سلامت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، بهروز شکوری در همایش نماز و سفیران سلامت با اشاره به انعقاد تفاهمنامه فی مابین وزارت بهداشت و ستاد اقامه نماز کشور مبتنی بر ارائه آموزش نماز و احکام مربوطه در شرایط بستری بودن بیماران در بیمارستانها اظهار کرد: این دوره آموزشی از سال ۹۴ با ۶۲ بیمارستان در سطح کشور آغاز گردید و مورد استقبال پرستاران، سرپرستاران و مدیران و مسؤولین بیمارستان ها واقع شد.
وی با اشاره به این امر که هدف این طرح، ارائه آموزش اقامه نماز در شرایط بیماری به کادر درمان و از طریق آنها به بیماران است افزود: در سال ۹۵، این تعداد به ۱۰۰ بیمارستان ارتقا یافت و تاکنون کلیه بیمارستان هایی که در این طرح پیش بینی شده است از بیمارستان دولتی بوده اند البته به غیر از بیمارستان های دولتی، تامین اجتماعی هم از طرح مذکور استقبال کرده و در بسیاری از استانها بیمارستانهای خصوصی هم نسبت به اجرای طرح برای پرسنل خود اقبال داشته اند.
مدیر آموزش ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در سال ۹۴، ده هزار پرستار، سرپرستار، بهیار و ... تحت این آموزش ها قرار گرفته اند گفت: در سال ۹۵، دوازده هزار نفر مورد آموزش قرار گرفتند و پیش بینی ما در اجرای این طرح طی سال ۹۶، ۱۵ هزار پرستار و بهورز و.... است.
وی ضمن تأکید بر این امر که اجرای طرح در بیمارستانهای دولتی طی ۳ الی ۴ سال آتی به پایان خواهد رسید تبیین کرد: پس از اتمام دوره ها در بیمارستانهای دولتی، اجرا در بیمارستانهای تامین اجتماعی و خصوصی در دستور کار قرار خواهند گرفت.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: مجتمع آموزشی امام خمینی تهران بزرگترین مجموعه ای است که این دوره را با حدود ۱۵۰۰ نفر پرستار برگزار کرده است و این برنامه به شکل استانی، نخستین بار در همدان اجرایی می‌شود.
*دانشگاه علوم پزشکی همدان در زمره دستگاههای برتر استان در مقوله نماز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از ستاد اقامه نماز در هماهنگی بر اجرای این همایش اظهار کرد: ستاد اقامه نماز برای افزایش مهارت پرستاران و بهیاران برای سال سوم با مشارکت وزارت بهداشت اقدام به برگزاری همایش نماز و سفیران سلامت کرده است و البته دانشگاه علوم پزشکی همدان هر ساله جزء دستگاه های برتر و یا برترین دستگاه در زمینه نماز است.
سید حبیب الله موسوی بهار افزود: این دانشگاه با حدود ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر پرسنل، بصورت شبانه روزی به مراجعینی که چند برابر تعداد پرسنل هستند ارائه خدمت میکند به همین علت میتواند تاثیرگذاری مطلوبی در امر نماز داشته باشد.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش با تعامل و همکاری بین بخشی گفت: طی دوسال گذشته حدود هزار نفر از این دانشگاه در دوره های آموزشی نماز شرکت کردند که امید است هم بیماران و هم پرسنل از این آموزش ها تاثیر بگیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: با تغییراتی که در بیمارستان ها صورت گرفته و افزایش خدمات درمانی و رفاهی، کمتر کسی میتواند گلایه کند که بجای پرداختن ب موضوع نماز بیماران، باید به رفاه بیماران پرداخته شود چراکه هتلینگ و روند اعطای دارو و درمان بسیار بهبود یافته البته همچنان جای کار دارد اما در حال حاضر در روند شایسته ای قرار داریم.
وی تشریح کرد: با شرایط موجود پرداختن به فریضه دینی نماز در بیمارستان ها تسهیل شده و بسیاری از بیماران که دغدغه اقامه نماز در شرایط بیماری دارند می توانند با ارائه آموزش مناسب در ادای این فریضه نیز گام بردارند.
موسوی بهار با بیان اینکه حوزه سلامت در زمینه تامین دارو، تشخیص، درمان و التیام دغدغه دارد و از این حیث مشکلی در استان نداریم گفت: مقاصد این دوره ها ورود در دوره های سلامت از جمله طب سنتی، طب اسلامی و .... نیست ما متولی سلامت مردم هستیم اما سلامت معنوی مردم در تخصص ما نیست و ما فقط این همایش را برای این برگزار میکنیم که بیمارانی که دغدغه ادای نماز در شرایط بستری دارند، به درستی و سهولت بتوانند نماز خود را در وقت خود بجا آورند و به این واسطه اعتماد بیشتری به ما داشته باشند.
وی در پایان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در روز سوم شهادت سید و سالار شهیدان، دسته عزاداری را از مقبره الشهدای دانشگاه با همراهی دانشجویان به حرکت در خواهد آورد.
*تعاملات بین بخشی، راهبردی در ادای فریضه نماز
مدیر ستاد اقامه نماز در استان همدان نیز در این همایش ضمن تاکید بر لزوم ارتباطات بین بخشی دستگاه ها اظهار کرد: این تعامل و همکاری بدون ورود به تخصص ها و دخالت در وظایف ذاتی هر دستگاه میتواند در پیشبرد اهداف مشترک دستگاه ها و ارتقای شرایط جامعه موثر واقع شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم با بیان اینکه این برنامه بر اساس تفاهم نامه وزارت بهداشت و ستاد اقامه نماز در کشور برگزار شده است افزود: مسئله نماز بسیار حائز اهمیت است و برای بیمار و فرد مجروح هم وظیفه ادای این فریضه از فرد ساقط نشده و حتی عنوان شده فرد در صورت ناتوانی میتواند نشسته یا خوابیده و یا حتی در حال مژه برهم زدن نماز خود را ادا کند و این به آن دلیل است که انسان در هیچ حالتی از یاد خدا غافل نشود.
وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان حوزه های متنوعی را برای ارتقای معنویت پرسنل خود برگزار کرده است و خدا را شاکریم که ارتباط بین بخشی مجموعه علوم پزشکی استان با ستاد اقامه نماز چشمگیر است و این از خلوص نیت مدیران نشأت میگیرد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ادامه داد: این همایش برای نخستین بار در سطح کشور با این سبک و سیاق برگزار میشود و تکمیل این نشست ها و دوره ها باعث بهبود پاسخگویی به بیماران و مراجعین شود.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار