مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. مهر 1396 - 22:24   |   کد مطلب: 22650
عضو هیات نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به روند همه پرسی در کردستان عراق گفت: عملیات انتحاری کردستان عراق اقدامی برای تجدید قوای داعش و ایجاد خاورمیانه پر از آشوب برای نیل به اهداف اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، متین منتظمی عضو هیات نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق گفت: از آنجایی که امنیت در منطقه به نفع رژیم صهیونستی نیست، مدت‌‌‌هاست که اتاق‌‌‌‌‌های فکر آمریکایی و اسرائیلی طرحی تحت عنوان خاورمیانه بزرگ را ارائه داده‌‌اند تا بر اساس آن بتوانند خاورمیانه‌‌ای همیشه مشوش داشته باشند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با انتقال تفکر و ایدئولوژی خود به سایر کشورها باعث تهدید امنیت اسرائیل می‌‌‌شود که البته علی‌رغم تمام سعی تلاش اسرائیل و آمریکا برای نا امنی، ایران توانسته با ایجاد جزیره امن همچنان این تفکرات خود را ارائه کند.

منتظمی تاکید کرد: با بررسی اجمالی کشورهای منطقه و درگیری‌‌های نظامی شکل داده به راحتی می‌‌توان به نقش اسرائیل در آتش افروزی منطقه پی‌برد اما نکته جالب توجه اینجاست که ایران توانسته تمام فشارهای فکری و روانی و نظامی را از خود دور ساخته و البته به سایر کشورها نیز کمک کند.

دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویانتصریح کرد: ایجاد داعش و تجزیه عراق و سوریه توسط آن آخرین تیری بود که اتاق فکرهای غربی موفقیت آن را بسیار بالا می‌‌دانستند چرا که معتقد بودند اولاً این اقدام شروع تجزیه خاورمیانه به کشور‌‌های کوچک‌تر بوده و ثانیا با درگیری نظامی با جمهوری اسلامی می‌‌تواند آن را از اسرائیل دور نگاه دارد و البته با فکرهای استراتژیک جمهوری اسلامی ایران این اتفاقات نیفتاد و اتاق فکرهای غربی به این نتیجه رسیدند که دیگر از طریق درگیری مسلحانه نمی‌توان در برابر ایران ایستاد و با ضعیف شدن داعش نیز این پروژه کاملاً شکست خورده بود.

منتظمی ادامه داد: نکته جالب توجه اینجاست که این اتاق فکرها به سرعت به فکر جایگزین کردن نقشه سیاسی خود در منطقه شدند؛ همه ژرسی و جداسازی اقلیم کردستان می‌تواند آغازی بر این مدعا باشد.

وی اظهار داشت: سیاستمداران اقلیم کردستان عراق به درستی می‌‌دانند که جدایی اقلیم از عراق باعث محاصره و تحریم اقتصادی، سیاسی و نظامی توسط سه کشور همسایه آن خواهد شد و عملاً کشور را در تنگنای شدید مسائل مختلف قرار خواهد داد پس به چه علتی یا با چه دست‌‌های پشت پرده‌‌ای سعی بر چنین عملیات انتخاری دارند؟

عضو هیات نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در بررسی اجمالی این مسئله می‌توان به این نتیجه رسید که عملیات انتحاری کردستان عراق اقدامی برای تجدید قوای داعش و ایجاد خاورمیانه پر از آشوب برای نیل به اهداف اسرائیل است.

منتظمی اظهار داشت: میراث اسرائیل برای اقلیم کردستان، یک درگیری برای آنها به دنبال خواهد داشت. اقلیم کردستان متشکل از چند گروهک مسلح است و همه به دنبال سهم خواهی خواهند بود و چون به نتیجه نخواهند رسید در نتیجه شاهد یک درگیری مسلحانه خواهیم بود.

وی گفت: پژاک، کومله، دموکرات و پ.ک.ک که احزاب سیاسی کردها هستند همه مسلح‌اند، حتی زمانی که اقلیم وضعیت امروز را نداشت چندین بار با هم درگیر شده بودند و از این پس هم به دلیل سهم‌خواهی کوتاه نخواهند آمد و درگیری‌های شدیدی را در آینده شکل خواهند داد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار