مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. مهر 1396 - 21:02   |   کد مطلب: 22678
برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان:
فرودگاه همدان باید تبدیل به قطب شود
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان گفت: فرودگاه همدان باید تبدیل به قطب شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان گفت: هدف از ایجاد توسعه و گسترش ظرفیت ها در فرودگاه همدان این است که فرودگاه همدان یکی از قطبهای پروازی در کشور شود.
رضا زمانی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان با اشاره به مسئله قنوات شهری به عنوان یکی از دغدغه های احتمالی بحران در شهر همدان اظهار کرد: عملکرد شهرداری همدان در زمینه قنوات ضعیف بوده که باید سریعتر طی دو برنامه اورژانسی و میان مدت به مسئله ورود کند.

وی ضمن تأکید بر لزوم هماهنگی با نظام مهندسی ساختمان گفت: این مجموعه نیز باید بر اساس چارچوب های ژئوتکنیک وارد این فضا بشود تا در جانمایی و احداث ساختمان، به مسئله وجود قنات ها در زیر ساختمان ها توجه شود و اخذ مجوز حفاري و ژئوتكنيك ساخت و سازها مورد تأکید واقع شود همچنین در خصوص قنواتی که دارای مالکیت هستند باید مردم به سمت تعامل و مشارکت در ساماندهی قنات سوق داده شوند.

این مقام مسؤول به مشکل برج آرين، مدرسه دهخدا، منازل خیابان خواجه رشيد و جولان در موضوع قنات ها اشاره و عنوان کرد: براساس ماده 55 شهرداري‌ها لايه‌روبي قنوات از وظايف شهرداري به شمار مي‌رود که متاسفانه امسال آنطور كه بايسته و شایسته است به این مسئله نپرداخته است.

وی تشریح کرد: شهرداری باید طی برنامه میان مدت مطالعه قنوات سطح شهر را مورد بررسی قرار دهد و در برنامه اورژانسی مشکل مناطقی که در اولویت قرار گرفته و نام آنها ذکر شد در دستور کار قرار گیرد.

زمانی ضمن تأکید بر اجرای مانور در فرودگاه همدان تبیین کرد: با اشاره به اجراي مانور در فرودگاه امام خميني(ره) همدان و با بيان اينكه فرودگاه بايد مسووليت ايمني مانور را بر عهده بگيرد، اظهار كرد: فرودگاه همدان، فرودگاه متروكه سابق گذشته نيست و با پیگیری های انجام شده به ظرفیتی بالا تبدیل شده است که در واقع هدف این است که به قطب تبدیل شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه پرواز هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه همدان در حال انجام است به طوری که در ایام حج ۶۰۰ مسافر درعرض نیم ساعت جابجا شده اند و این نقش مانور را در افزایش ایمنی پررنگ تر می کند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان با اشاره به نارضایتی هایی مبنی بر اختلاط آب با گاز و بنزین در منطقه جایگاه سوخت مجاور دانشگاه بوعلی سینا که بر اثر مشکل تأسیسات این جایگاه ایجاد شده بود بیان کرد: این مسئله پیگیری شد و جایگاه چند روزی تعطیل شد و پس از بازبینی و بررسی و رفع مشکل، مجددا جایگاه باز شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان تأکید کرد: در موضوع جایگاه‌های سوخت باید پایش انجام شود و نسخه‌ای هم برای کلیه رصد مخازن و تاسیسات جایگاه ها پیچیده شود تا مشکلات احتمالی از این دست پیش نیاید.

*مانور مدیریت بحران 3روز متوالی در آبان ماه برگزار می‌شود

معاون مدیریت بحران استان همدان در این جلسه اظهار کرد: طبق قانون ، مقرر است هر دستگاهی که مانور برگزار می‌کند چنانچه عواملی خارج از دستگاه خودش در مانور دخیل هستند حتما باید مجوزی از شورای هماهنگی مدیریت بحران اخذ کند.

قهرمان زارعی تأکید کرد: در اجرای مانورهای بحران حتما باید مستندسازی انجام شود تا نقاط ضعف و قوت مشخص و قابل بهره برداری در آینده باشد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی غدیر درسال ۹۴ در زمینه مقابله با بحران‌های احتمالی گفت: در تمام استانها این کارگاه آموزشی و تمرینی باید برگزار شود که برخی در شرف برگزاری است و مابقی هم تا پایان سال ملزم به اجرا هستند.

معاون مدیریت بحران استان همدان در ادامه از اجرای کارگاه مدیریت بحران در روزهای نهم، دهم و یازدهم آبان ماه خبر داد و افزود: در این کارگاه مدیران همه ذستگاه‌های ذیربط حضور خواهند یافت و میزبان همه شهرستانها نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: روند کار این برنامه عملی است و از آموزش‌های ارائه شده بازخورد و کار مطالبه خواهد شد و به شکلی عملیاتی در کارگاه مشارکت خواهد شد.

زارعی در ادامه به مسئله قنوات سطح شهر اشاره و عنوان کرد: موضوع قنوات به پروسه ای پیچیده در همدان تبدیل شده است اما باید توجه داشت که اطلاعات ما در این خصوص ناقص است و علاوه بر آن عامل انسانی و ساخت و سازها موجب تغییر مسیر قنات و انسداد آنها شده است اما مقرر شده اولویت مطالعاتی بر نقاطی باشد که مثل برج آرین دارای مشکل هستند.

وی یادآور شد: از سال ۸۶ الی ۹۰ اعتباراتی هم از سوی مدیریت بحران به موضوع ساماندهی قنات ها و چشمه های سطح شهر اختصاص داده شده بود و اقداماتی هم بصورت اجرایی انجام شد اما باید مطالعات هم انجام شود و همکاری دستگاه ها در این زمینه الزامی است.

*همدان هفتمین استان در اعزام موفق حجاج

مدیر فرودگاه همدان در این جلسه با بیان اینکه بر اساس قوانین جهانی فرودگاهها باید به منظور سنجش و ارزیابی امکانات مانور اجرا کنند اظهار کرد: به همین منظور، مانوری سالانه در این خصوص اجرایی می شود که هدف آن سنجش آمادگی افراد است و مانور دیگری هم به صورت دوسال یک بار جهت هماهنگی دستگاه‌ها انجام می شود و البته یک مانور هم برای سنجش تجهیزات و امکانات هر 6 ماه یک بار انجام می‌شود.

سهراب کلوندی با اشاره به اینکه در این مانورها به دنبال مدیریت بحران در صورت بروز حادثه هستیم تبیین کرد: قرار است ۲۶ مهر ماه در داخل محوطه فرودگاه مانوری برای سنجش آمادگی افراد و تجهیزات انجام شود.

وی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر اقدامات زیربنایی مطلوبی در فرودگاه انجام شده است گفت: در حال حاضر باند فرودگاه توسعه داده شده و بهسازی لازم برای هواپیماهای پهن پیکر انجام شده است به طوریکه از این فرودگاه علاوه بر حجاج همدانی حجاج کردستان هم به مکه اعزام شدند.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه امسال در بین 20 فرودگاهی که اعزام حجاج را انجام داده بود همدان هفتمین استان کشور از نظر تعدا زائر و پرواز بوده است گفت: اداره کل حج و زیارت استان پیگیر اجرای پرواز عتبات از فرودگاه همدان است و با چند شرکت هم صحبت کردند که انجام شود که با توجه به ورود هواپیماهای جدید می‌توانیم تا پایان سال به انجام پروازهای بیشتر امیدوار باشیم.

وی با اشاره به توسعه ترانزیت با ظرفیت 500 تا 600 نفر، توسعه نمازخانه فرودگاه و احداث سرویس‌های بهداشتی برای استقبال‌کنندگان و بدرقه‌کنندگان تبیین کرد:: سال آینده به دلیل بهسازی باند هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه کرمانشاه سفر حجاج از فرودگاه همدان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار