مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. مهر 1396 - 22:48   |   کد مطلب: 22731
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: آیا عدم معرفی وزیر علوم بی‌برنامگی و ناکارآمدی دولت در حوزه علم و فناوری را نشان نمی‌دهد؟ این بی توجهی‌ها نسبت به معرفی وزیر علوم به چه علت است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، علی آقابالازاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضنت انتقاد از عدم معرفی وزیر علوم گفت: مسئله علم و فناوری و نظام آموزش عالی کشور جزو مسائل بنیادین جمهوری اسلامی است. اختلال در این مسئله در اکثریت قریب به اتفاق مراکز کشور اختلال ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: برخی از این اختلال‌ها ممکن است خودش را الان نشان بدهد ولی غالبا اثرات سوء اختلال در مسئله علمی کشور در طولانی مدت مشخص خواهد شد.

آقابالازاده تاکید کرد: علم قدرت است ولی قدرتی که خود پایه تمام قدرت‌های دیگر است. قدرت علمی؛ قدرت اقتصادی؛ سیاسی؛ امنیتی؛ فرهنگی و سایر قدرت‌ها را با خود خواهد آورد. بدون علم و فناوری به هیچ عنوان نمی‌توان انقلاب را صادر کرد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: توقف و اختلال در حرکت علمی کشور از بزرگترین منکرات در جامعه اسلامی است و هر کس این توقف را تسریع کند از بزرگترین ضربه زنندگان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. زیرا که توقف حرکت علمی به معنای توقف حرکت اقتدار کشور در تمام ابعاد است.

وی گفت: ضعف‌های مدیریتی؛ ناکارآمدی مدیران؛ جناحی برخورد کردن با حرکت علمی کشور؛ تزریق ژن نمی‌توانم در اذهان دانشجویان و دانش آموزان از عمده آسیب‌های نظام علمی کشور است.

آقابالازاده افزود: به نظر می‌رسد دولت آقای روحانی در مدیریت نظام علمی کشور به مشکلات جدی برخورده است. البته این مشکل از سال 92 هم بود و مخصوص الان نیست. چرا راس وزارتخانه‌هایی مثل اطلاعات؛ کشور؛ دفاع با آن حجم از فعالیت‌های سیاسی امنیتی تعیین شده است ولی هنوز وزارت علوم بی پدر است؟

وی اظهار داشت: آیا عدم معرفی وزیر علوم این بی‌برنامگی و ناکارآمدی دولت در حوزه علم و فناوری را نشان نمی‌دهد؟چه چیزی باعث شده که رئیس‌جمهور با وجود تاخیر 60 روزه در معرفی وزیر علوم، تصمیم به سخنرانی در دانشگاه گرفت؟ این بی توجهی‌ها نسبت به معرفی وزیر علوم و این حضور در دانشگاه در این حال، به چه علت است؟

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران یادآور شد: افراد کارآمد و توانمندی در بین اساتید و مدیران انقلابی هستند، چرا از این افراد برای تصدی وزارت علوم استفاده نمی‌شود؟ در چند سال اخیر در دولت روحانی با افت شدید شتاب حرکت علمی مواجه بودیم نباید با تاخیر چند ماهه در انتخاب وزیر علوم این حرکت را از این کند تر کرد.

وی گفت: وزارت بی وزیر عملا راکد است و سرپرست هر اختیاری هم داشته باشد وزیر نیست و قدرت وزیر را ندارد. چرا دولت اجازه می‌دهد یکی از منابع تولید قدرت کشور راکد بماند؟ آیا برنامه ندارد یا مسئله علم برایش اهمیتی ندارد یا دچار ضعف‌های مدیریتی است و یا ترکیب یا تجمیع این دلایل.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار