به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 19. مهر 1396 - 13:54   |   کد مطلب: 22778
معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 2 درصد از بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم گفت: باید پلت‌فرم و بستر توسعه ای پارک‌های علم و فناوری براساس اقتصاد دانش بنیان باشد و متاسفانه ما در ایران کسانی را که حوزه علم و فناوری بخوانند نداریم و مدل توسعه ای ما مدل سخت افزاری است، در حال حاضر دو درصد بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص می یابد.

وی افزود: بر اساس همین مدل سخت افزاری هر جا خواستیم توسعه داشته باشیم منابع طبیعی را از بین بردیم و برای پتروشیمی 250 میلیون دلار هزینه کردیم که فقط 200 نفر مشغول به کار شدند که البته با تعداد کمتری هم می شد این مجموعه را هدایت کرد و این مدل سخت افزاری فایده ای ندارد.

شیخ زین الدین ادامه داد: در حال حاضر شیوه فعالیت اقتصادی کشور ما در حال تغییر است و واضح است که با اتفاقاتی که در جریان است وضعیت کشور در این حوزه تغییر می کند اما وقتی حرف از نسل سوم دانشگاه می‌زنیم و از روش جدید ارتباط با صنعت دم می زنیم باید مجموعه و برنامه ریزی برای آن داشته باشیم.

وی با اشاره به پیوست فناوری گفت: در پروژه های بزرگ بحث پیوست فناوری تصویب شده است و اصل موضوع این است که بازارسازی انجام شود و تا وقتی پیوست فناوری به عمل ننشیند ما پیگیری می کنیم اما مشارکت دفتر سیاست گذاری وزارت علوم نیز برای انجام این کار اهمیت دارد.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هشدار داد: من احساس خطر می کنم که در سال های آینده شرکت های پارک های علم و فناوری ما بالای 10 تا 20 میلیارد تومان گردش مالی نداشته باشند یا تعداد این شرکت ها کم باشد چرا که این مسئله پیام بدی به ما می دهد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه محل بروز استعداد افراد است، گفت: از نظر ما دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که زنجیره بروز و ظهور استعدادهای افراد را در حوزه های مختلف فراهم کند و باید این مسئله در دانشگاه های ما به این مسئله بیشتر توجه شود.

شیخ زین الدین ادامه داد: آئین نامه همکاری با سازمان ملی استاندارد مصوب شده است و قصد داریم که در این دوره زمینه ورود شرکت های دانش بنیان به بازار را بیشتر از قبل فراهم کنیم.

وی گفت: امروز در اقتصاد ایران بخش قابل توجهی برای فعالیت های نرم افزاری یا استارتاپی است که شاید 10 سال پیش کمتر به این مسئله می پرداختیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار