مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. مهر 1396 - 19:47   |   کد مطلب: 22925
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان در پاسخ به این سوال که برجام چه تاثیری بر روند صادرات شما داشته اذعان کرد: برجام تاثیر قابل توجهی نگذاشته و برای صنف ما نسبت به قبل از آن تفاوتی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حسن احمدی جزنی نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان آبزیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی تهران نیوز، در رابطه با صنعت صادرات گفت: افزایش رونق تولید، خروج کشور از رکود، افزایش اشتغال و حفظ امنیت اقتصادی از تاثیرات توسعه صادرات است از طرف دیگر ارز آوری، عدم اتکا به صادرات تک محصولی به خصوص نفت خام  می‌گردد که به عبارت دیگر توسعه صادرات، بخشی از اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب بیان کردند.

احمدی عدم وجود یک معاونت در بحث صادرات زیر نظر ریاست جمهوری را یکی از مشکلات موجود در این زمینه عنوان کرد و افزود: در کشور یک حلقه مفقوده در صادرات وجود دارد و آن جای خالی وجود یک معاونت در زمینه صادرات زیر نظر ریاست جمهوری است که بتواند مسائل صادراتی کشور را در همه ابعاد، اعم از نفتی و غیر نفتی حل کند و هماهنگی لازم را با سایر کشورها ایجاد کند، به عنوان مثال روسیه و کشورهای همسایه فرصت‌های خوبی برای مبادلات تجاری هستند، اما متاسفانه نتوانستیم از این موقعیت استفاده کنیم.

وی عدم عمده فروشی به کشورهای متقاضی را یکی دیگر از مشکلات صادرات دانست و تصریح کرد: کشورهای متقاضی به صورت عمده خریداری می‌کنند، نمی‌شود هر کسی مقداری جنس دارد برای صادرات اقدام کند، از طرفی هم معلوم نیست چه کالایی با چه کفیتی می‌فرستند و ممکن است همان بلایی که در اوایل انقلاب بر سر ماکارونی( صادرات خاک و خاشاک در ماکارونی) آمد و باعث تعطیلی تعداد زیادی از کارخانجات شد بر سر محصولات دیگر ما هم بیایید.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان در مورد صدور کارت بازرگانی خاطرنشان کرد: بحث صدور کارت بازرگانی هم همانند موارد دیگر مثل صدور بی حد و حساب پروانه کسب توسط اصناف مختلف، مشکلاتی دارد و ایراداتی در خصوص صدور کارت بازرگانی است اما چند سالی است که در حال سر و سامان دادن این وضعیت هستند.

عضو اتاق بازرگانی افزود: ایران از لحاظ جغرافیا بهترین پتانسیل را برای صادرات کشورها دارد چه کشورهای روسیه و همسایگان و در آینده سوریه و غیره پتانسیل خوبی دارد و می توانیم صادرات خوبی داشته باشیم.

احمدی درباره استقبال سایر کشورها برای خرید محصولات ایرانی گفت: در خصوص محصولات صنف آبزیان باید بگویم میگوی ایران به دلیل کیفیت خوب خریداران زیادی دارد این درحالی است که مشکل ما تولید است تا صادرات، به این معنی که آن میزانی که متقاضی طلب می‌کنند را به موقع و به همان مقدار به دستشان نمی‌رسانیم.

وی با بیان اینکه هر ساله بین ۲۰تا ۳۰درصد رشد صادرات آبزیان افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد: متاسفانه مشکلات زیادی از قبیل عدم تمایل بیمه‌ها برای بیمه کردن واحدهای تولیدی، سبب شده یک حادثه مثل بیماری خسارت زیادی وارد کند و تولیدکننده را زمین‌گیر کند.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان در پاسخ به این سوال که برجام چه تاثیری بر روند صادرات شما داشته اذعان کرد: برجام تاثیر قابل توجهی نگذاشته و برای صنف ما نسبت به قبل از آن تفاوتی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار