مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آبان 1396 - 10:13   |   کد مطلب: 23014
فاطمه روشندل، دبیر جدید انجمن اسلامی دانشجویان در لندن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو از فعالبت‌ها و برنامه‌های آینده این تشکیلات دانشجویی صحبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ اخیرا انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان لندن، با انتخاب دبیرکل جدید پایان یافت. با رای دانشجویان فاطمه روشندل، دبیر فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشجویان در لندن و دانشجوی فوق لیسانس مطالعات رسانه از دانشگاه وستمنستر لندن به عنوان دبیر کل جدید انجمن اسلامی دانشجویان در لندن برگزیده شد. در ادامه گفت‌و‌گوی خبرنگاه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با ایشان را مشاهده می‌کنید.
 
هدف شما از کاندیداتوری به عنوان دبیرکل در انتخابات انجمن اسلامی لندن چه بود؟

بنده از دوران کودکی به کارهای فرهنگی علاقه خاصی داشتم. زندگی در محیط غرب یک حس نیاز برای حضور در تجمع های هم عقیده را برای من ایجاد می کرد که باعث می شد که تلاش کنم به سهم خودم نقشی در این نوع تجمع ها و گردهمایی ها داشته باشم. چهارسال دوره لیسانس که توفیق این را داشتم در جمع دانشجویان ایران باشم باعث شد کار تشکیلاتی را به صورت حرفه ای تر فراگیرم و با حفظ ارتباطم با دوستان انجمن اسلامی مستقل در تهران، به فعالیتم در لندن ادامه دهم. هدفم از دبیری این است که بتوانم به کمک شورای هماهنگی منتخب انجمن اسلامی لندن محیطی مفید را برای دانشجویان مسلمان، چه ایرانی و غیر ایرانی در لندن فراهم کنیم و همچنین بتوانم به سهم خودم از راه دور برای مملکتم مفید باشم.

 

[دانشجویان فعال ایرانی در لندن چه می‌کنند؟/ کار تشکیلاتی از نوع خارجی!]

 

یک توضیح مختصری از نحوه شکل گیری انجمن اسلامی لندن می دهید؟

انجمن اسلامی دانشجویان در لندن زیر مجموع انجمن اسلامی دانشجویان اروپا است که در زمان ورود شهید بهشتی به آلمان و تاسیس گردهم آیی دانشجویان ایرانی در مرکز اسلامی امام علی (ع) در شهر هامبورگ پایه گذاری شد. پس از آن در دیگر کشورهای اروپایی نیز دانشجویان ایرانی محلی را برای گردهم آیی خود تشکیل دادند که از جمله آن شکل گیری تجمع دانشجویان ایرانی در لندن در ساختمان کانون توحید بود. قابل ذکر است که این تجمع با تشکیل جلسات این دانشجویان در منازل خود از سال ۱۳۵۲ آغاز شده بود و در سال ۱۳۶۴، با حمایت دولت وقت ایران به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای و کمک قائم مقام حضرت امام(ره)، ساختمان کانون توحید در جهت ایجاد کانون فرهیختگان و فرهنگیان و مرکز تجمع دانشجویان ایرانی در لندن، خریداری می شود. از آن پس اداره ساختمان کانون توحید لندن به انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی لندن سپرده شد.

 

در ساختمان کانون توحید لندن چه فعالیت هایی انجام می گیرد؟

درب ساختمان کانون هر شنبه بعد از ظهر با برنامه های متنوع به روی علاقه مندان باز است. از جمله برنامه های ثابت کلاس خطاطی هست که به منظور آشنایی مردم با هنر ایرانی شکل گرفته است. همچنین با توجه به تاکیدات شهید بهشتی مبنی بر تجمع ایرانیان در اروپا و تشکیل جلسات خصوص که در آن زبان و فرهنگ ایرانی اسلامی حفظ شود، ماهی یک بار جلسات خصوص بین دانشجویان عضو انجمن اسلامی برگزار می کنیم که در آن به بررسی مسائل روز و برنامه ریزی برای فعالیت های آینده می پردازیم. تلاش ما دانشجویان در این مجموعه این است که در حین این که فضای سالم مباحثه و گفتگو در جلسات عمومی و داخلی خود بین دانشجویان و ایرانیان مقیم لندن فراهم کنیم، برنامه های متعددی نیز به زبان انگلیسی برگزار کنیم تا از این طریق بتوانیم از مخاطب متعددی در برنامه های مختلف فکری، علمی، دینی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی استفاده کنیم.

[دانشجویان فعال ایرانی در لندن چه می‌کنند؟/ کار تشکیلاتی از نوع خارجی!]

 

آیا کانون توحید لندن به عنوان یک مرکز اسلامی صرفا متمرکز به برنامه های مناسبتی و مذهبی است؟ کمی توضیح دهید

خیر، ما با وجود گرامیداشت مناسبت های مختلف مذهبی به برگزاری برنامه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و زمینه های مختلف روز نیز می پردازیم که از جمله آن برگزاری ماهی یک بار جلسات مباحثه است که در آن یکی از آثار نویسندگان بزرگ انتخاب می شود و در خصوص آن اثر بحث و گفت و گو می شود. همچنین در کنار مجالس سخنرانی، مجالسی نیز با عنوان ک تالک که مخفف کانون تالک هست راه اندازی شده است که در آن مباحث مختلف در زمینه های گوناگون توسط صاحب نظران آن عرصه به صورت آکادمیک ارائه می شود. در کنار برنامه های مختلف اجرایی در داخل ساختمان ، برنامه های میدانی نیز داریم از جمله پخش کارت کریسمس با پیام تبریک امام خمینی(ره) به همسایه های ساختمان کانون توحید، توزیع گل و شکلات در نیمه شعبان به همسایه ها، توزیع اغذیه به نیازمندان و بی خانمان ها در ماه رمضان، توزیع آب معدنی و لیفلت معرفی امام حسین (ع) به عابران غیر مسلمان در راهپیمایی روز عاشورا و اربعین، قرائت بیانیه در راهپیمایی روز قدس، برگزاری اردوهای تفریحی و ورزشی و از این قبیل برنامه های علمی، فرهنگی و مناسبتی میدانی است.

 

به عنوان سوال پایانی، در برنامه های شورای منتخب انجمن اسلامی دانشجویان لندن آیا تصمیم با همکاری با تشکل های دانشجویی در داخل از کشور وجود دارد؟

صددرصد، با توجه به مکاتبات انجام شده توسط شورای هماهنگی منتخب فعلی در کانون توحید لندن با انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در ایران، تمایل برای همکاری های گسترده در زمینه های گوناگون و در راستای حفظ ارزش های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

ان شاالله که در سایه توجهات امام زمان (عج) و به مدد الهی این وظیفه خطیر را به خوبی انجام داده و با همکاری با دغدغه مندان در گوشه و کنار این کره خاکی بتوانیم متحدتر از همیشه در رسیدن به اهداف مشترک خود قدم برداریم.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار