مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آبان 1396 - 23:22   |   کد مطلب: 23030
جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 آبان) مجلس شورای اسلامی از صبح یکشنبه به ریاست دکتر علی لاریجانی و راس ساعت 8 و 8 دقیقه برای بررسی برنامه پیشنهادی رضا اردکانیان و منصور غلامی وزرای پیشنهادی نیرو و علوم،تحقیقات و فناوری آغاز شد و در پایان هر 2 وزیر پیشنهادی به وزارتخانه خود راه یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 آبان) مجلس شورای اسلامی از صبح یکشنبه به ریاست دکتر علی لاریجانی و راس ساعت 8 و 8 دقیقه برای بررسی برنامه پیشنهادی رضا اردکانیان و منصور غلامی وزرای پیشنهادی نیرو و علوم،تحقیقات و فناوری آغاز شد و در پایان هر 2 وزیر پیشنهادی به وزارتخانه خود راه یافتند.

منصور غلامی امروز (یکشنبه 7 آبان) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از مجموع 276 رای اخذ شده، با کسب 180 رای موافق، 82 رای مخالف و 14 رای ممتنع حائز اکثریت آرای نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

به گزارش تسنیم، منصور غلامی در سال 1332 در شهر همدان  متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج وآموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی قرار گرفت. وی همچنین از سال 1360 تا 1362سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ نمود و در همان سال تا سال 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

او در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن در دولت اصلاحات ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. او هم اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

همچنین رضا اردکانیان امروز (یکشنبه 7 آبان) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از 276 رای ماخوذه با کسب 225 رای موافق، 38 رای مخالف و 13 رای ممتنع وزیر نیرو دولت دوازدهم شد.

رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در سال 1337 در شهر یزد به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف (1362) است؛ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (1376) از دانشگاه مک مستر کانادا (Mac Master)اخذ کرده است‎.‎‏

اردکانیان مدیری اجرایی در زمینه مدیریت منابع آب است که پارسال به عنوان هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی سازماندهی دهه جدید بین المللی آب (1407-1397) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.

وی پیش از این به عنوان مدیر موسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده و در سالهای اخیر استاد تمام دانشکده علوم زیست محیطیِ دانشگاه فنی درسدن آلمان بوده است.

در طول سه دهه گذشته، اردکانیان مدیر موسس و راه‌اندازی واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.

پیش از مسئولیت‌های بین‌المللی، وی به عنوان قائم‌مقام وزیر نیرو و نخستین معاون امور آب در وزارت نیرو فعالیت کرده است.

اردکانیان در سال‌های 1368 تا 1370 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو (بیژن زنگنه) بود. وی در دولت نخست اصلاحات، قائم‌مقامی وزارت نیرو را بر عهده داشت و همچنین در دولت دوم اصلاحات (سالهای 1380 تا 1384) معاون امور آب وزارت نیرو بود و مدیریت عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت.

مدیر موسس مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر موسس برنامه دهه بین‌المللی آب در شهر بُن آلمان، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر موسس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیئت علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از مسئولیت‌های بین‌المللی اردکانیان است.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار