مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آبان 1396 - 23:26   |   کد مطلب: 23033
در حالی که انتظار می رفت مسئولین، مقدمات اعزام زائرین اربعین را با حداقل هزینه تراشی ها مهیا کنند شاهد سو استفاده دلالان در پی حاکمیت مدیریت ضعیف دولتی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  مرصاد، در آستانه برگزاری اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین نرخ دلار آزاد و آزادتر می شود به گونه ای که نرخ هر دلار در این مدت 230  تومان افزایش می یابد که با احتساب عزیمت دو میلیون زائر 18 میلیارد تومان هزینه اضافی اخذ می شود.

افزون بر نرخ فزاینده دلار، باید هزینه ارائه خدمت توسط جمعیت هلال احمر که در همه دنیا رایگان است نیز محاسبه شود در حالی که بیشتر این زوار از قشر متوسط به پایین جامعه هستند.

همچنین به بهانه خالی برگشتن اتوبوس نرخ کرایه های اتوبوس نیز برای زوار اربعین دو برابر شده است در حالی که لااقل می توانند بلیط رفت و برگشت برای زوار صادر کنند که آنان در صورت تمایل بتوانند بلیط خود را به زائر دیگری اهدا کنند.

 17درصد هزینه بیمه معادل شش میلیارد تومان به یک شرکت واسطه ای مربوط به بازنشستگان حج و زیارت پرداخت می شود در حالی که این شرکت بدون برگزاری مناقصه ای اقدام به این امر می کند.

انعقاد قرارداد بین دو نهاد دولتی کارگزار بی معنا است

همتی؛ رئیس بیمه مرکزی گفت: انعقاد قرارداد بین دو نهاد دولتی کارگزار معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه این امر خلاف مقررات ماست افزود: پرداخت 17 درصدی حق بیمه به کارگزاران باید به طور جدی بررسی شود.

نزافتی؛ مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: دو نوع شرکت کارگزاری وجود دارد که یکی مربوط به بیرون سازمان است و با ارگانهای دیگر قرارداد دارد و دیگری مربوط به کانون بازنشستگان سازمان است.

حجت الاسلام حسینی قمی نیز گفت: منطق اقتصادی حکم می کند که برای زائر اربعین هزینه تراشی نشود و حتی برای او تخفیف نیز قائل شد.

وی افزود: چه می شد که دولت همه این دو میلیون نفر را بیمه می کرد چه اینکه این هزینه به ارتقای سطح معنوی جامعه دینی کمک می کند.

حسینی قمی گفت: اگر دولت بر روی صدها هزار جوانی که به زیارت اربعین می روند هزینه کند دیگر نیاز به هزینه کردن در عرصه های دیگر نیست.

در حالی که همتی قرارداد سال گذشته بیمه را برای این شرکت خوب ارزیابی کرد اما شواهد حاکی از این است که برخی از زوار حتی نتوانستند از حق بیمه پرداختی خود بهره مند شوند.

سال قبل حق بیمه دریافتی از زوار اربعین 25 هزار تومان بوده که امسال قرار است زوار بین دو تا چهار هزار تومان کمتر بپردازند که نشان می دهد شرکتهای بیمه سال قبل مجموعا چهار تا شش میلیارد تومان هزینه اضافی به جیب زده اند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار