مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. آبان 1396 - 23:40   |   کد مطلب: 23067
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز صدای شکستن استخوان‌های صهیونیست و امپریالیسم و اذنابشان به گوش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل ازحوزه دفاعی و امنیتی خبرگزاری آنا،سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش "جهان بدون ترور" که صبح امروز (سه‌شنبه ٩ آبان) در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: به لطف و عنایت خداوند و مقاومت ملت ایران، امروز جهان به معنا و مفهوم واقعی اربعین و هدف عاشورا پی برده و همه‌ساله بر عمق معنایی این حرکت بزرگ افزوده می‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیام عاشورا در یک کلمه مخالفت با ظلم، ظالم و ظلم‌ستیزی است، ادامه داد: در آن روز یزید ملعون قصد داشت تا از امام حسین (ع) بیعت بستاند، اما امام(ع) این موضوع را نپذیرفت و علیه او قیام کرد و امروز نیز این آمریکاست که قصد دارد از مسلمانان به خصوص ملت ایران بیعت بگیرد؛ شرکت در مراسم اربعین پاسخی دندان‌شکن به خواسته آمریکای جهان‌خوار است.
وی تصریح کرد: بزرگترین درس عاشورا قبول نکردن ظلم است که یکی از اصل‌های اساسی انقلاب اسلامی است. انقلاب بر این موضوع تکیه کرده و پیشرفت و موفقیت‌های امروز نیز نتیجه رعایت همین اصل است، پس از گذشت 30 سال حقانیت این راه انقلاب اسلامی برای ملت‌های تحت ظلم قرار گرفته مشخص شده و خدا را شاکریم که امروز شهادت در راه مقابله با ظلم در میان ملت‌ها وجود دارد و جوانان ما نیز آماده جا‌نفشانی هستند.
جعفری با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی روزی به بهانه انقلاب، روزی به خاطر دفاع مقدس و امروز به نام مدافع حرم در راه خدا شهید می‌شوند، افزود: شهید حججی یک نمونه بارز از این جوانان است که نشان داد تمامی شهدا در راه خود استوار هستند و خدا را شاکریم که امروز نه فقط ملت ایران، بلکه اکثر امت‌های مسلمان به این موضوع پی برده‌اند که تنها راه خوشبختی ایستادگی در برابر حاکمان ظالم و دست‌نشانده آمریکاست.
امروز همه دنیا می‌دانند آمریکایی‌ها اولین و اصلی‌ترین حامی تروریست و رژیم‌ کودک‌کش اسرائیل و عربستان سعودی است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیمودن این راه مستلزم داشتن الزاماتی است، خاطرنشان کرد: اولین الزام در راه مقابله با ظلم، عزم و اراده راسخ یک ملت برای ایستادگی در مقابل ظلم است که این با ایمان به دست می‌آید. خوشبختانه امروز بعد از گذشت 30 سال این عزم و اراده به صورت بیداری اسلامی چند سالی است که در منطقه به وجود آمده است.
وی افزود: دومین الزام برای مقابله با ظلم ظالمان تجهیز شدن امت مسلمان به تسلیحات دفاعی است و جمهوری اسلامی ایران که امروز مرکز مقاومت در برابر نظام سلطه است، باید بیشتر از سایر کشورها به این مهم پایبند باشد.
جعفری اظهار کرد: به همین دلیل است که ما یا بهتر بگویم همه ملت ایران قدر قدرت دفاعی به خصوص قدرت موشکی را می‌دانیم؛ ملت ایران برنامه موشکی را مانند ناموس خود می‌دانند و از آن دفاع می‌کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تحریم‌های جدید اقتصادی آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکا امروز می‌خواهد تحریم‌های جدید اقتصادی علیه ایران را به بهانه برنامه موشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کند، اما همه اینها بهانه است. هدف اصلی او اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است و سوالی که در حال حاضر از آمریکایی‌ها باید پرسید این است که ملت ایران چندبار دیگر باید تحت سلطه شما باشند؟ مگر کودتای 28 مرداد و یا جریان نفوذ به صحرای طبس و یا حتی جنگ 8 ساله را فراموش کردید که آمریکا پشت صدام ایستاد؛ آنها حادثه 11 سپتامبر را نیز بهانه‌ای قرار دادند تا به کشورهای منطقه غرب آسیا حمله کنند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در حوادث سال 78 و 88 نیز فتنه را برای ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت به وجود آوردند، افزود: مگر ملت جمهوری اسلامی ایران فریبکاری‌ها و خلف‌ وعده‌های آمریکایی‌ها را تجربه نکرده، پس چرا آنها باز هم به این روند خود ادامه می‌دهند و توقع دارند که ما آنها را باور کنیم؟ آمریکایی‌ها بدانند هرچه تحریم‌ها را بیشتر کنند، عزم ملت جمهوری اسلامی ایران برای ادامه دادن و پیشرفت فناوری موشکی بیشتر می‌شود و دقت موشک‌های ما بالاتر می‌رود.
جعفری تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدانند ملت ایران از توان دفاعی خود چون ناموس دفاع می‌کنند و پاسخ تهدیدهای کشورهای کوچک و بزرگ را با قاطعیت و به صورت غافلگیرانه می‌دهد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها یک بار ملت ایران را در دوران دفاع مقدس آزمودند و دیدند که توان مقابله با آنها را ندارند، ادامه داد: سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا آنها می‌خواهند دوباره این ملت را امتحان کنند و خود را بی‌آبرو؟ تاریخ انقلاب اسلامی سراسر گویای ایستادگی ملت ما است و امروز هم ما آماده‌ایم.
ملت ایران برنامه موشکی را مانند ناموس خود می‌دانند و از آن دفاع می‌کنند
وی اظهار کرد: ملت ما امروز خودش را برای امتحان‌های بزرگتر آماده کرده و این آمریکایی‌ها هستند که باید به فکر آبروی ریخته شده خود باشند؛ امروز همه دنیا می‌دانند آمریکایی‌ها اولین و اصلی‌ترین حامی تروریست و رژیم‌ کودک‌کش اسرائیل و عربستان سعودی است.
جعفری با طرح این سوال که آمریکایی‌ها چگونه از حقوق بشر صحبت می‌کنند در حالیکه ملت‌های جهان دست‌های به خون آلوده آنها را دیده است، گفت: این واقعیت تلخی است که امروزه برای همه ثابت شده و در برابر آن یک حقیقت روشن وجود دارد که آن هم حمایت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر آنهاست؛ همه ملت‌های محروم و مستضعف جهان شاهد هستند که ایران تنها کشوری است که در برابر آمریکا و دست‌نشانده‌هایش ایستاده، پس ما را تنها حامی خود می‌داند و به همین دلیل است که هر روز به مشتاقان و عاشقان این نظام الهی اضافه می‌شود و این همان چیزی است که آمریکایی‌ها از آن هراس دارند یعنی نفوذ ایران.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر حمایت‌های ایران نبود، امروز لبنان در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی قرار داشت و مردم عراق و افغانستان که مورد حمله آ‌مریکایی‌ها قرار گرفته بودند، هنوز در آتش این جنگ می‌سوختند و یا اگر کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران نبود، شاید سرنوشت کشور سوریه نیز بدتر از کشورهایی مانند لیبی و مصر بود که آمریکایی‌ها ادعای منجی‌گری آنها را دارند.
ایران مهد آزادی و مرکز تشعشع انوار الهی است
وی با بیان اینکه اگر مقاومت مجاهدان مسلمان نبود داعش امروز بر سرزمین‌های شام و عراق حکومت می‌کرد و دست به دست حکام آل‌سعود مسلمانان را به خاک و خون می‌کشید، گفت: ما امروز شاهدیم که هیچ سرزمینی در اختیار این گروه تروریستی قرار ندارد؛ این اقدام و نتایج یک پیامد بزرگ به همراه دارد که آن هم جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان و محبوبیتی است که دارد، چرا که این محبوبیت را هیچ کشوری ندارد و همه می‌دانند که ایران مهد آزادی و مرکز تشعشع انوار الهی است و این ایران است که در مقابل آمریکا ایستاده است.
صدای شکسته شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی و امپریالیسم شنیده می‌شود
جعفری با تأکید بر این موضوع که همه می‌دانند ایران سرزمین دلیرمردانی است که در هر زمان پشت آمریکایی‌ها را لرزانده است، افزود: ایران با این مذهب و ملت در مقابل آمریکا ایستاده و این راه را ادامه می‌دهد؛ امروز صدای شکسته شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی و امپریالیسم شنیده می‌شود و بی‌تردید این مسیر با قدرت ادامه دارد، این ادعای ما بخاطر شکست‌های آمریکاست که در سال‌های اخیر متحمل شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این شکست‌ها از جنگ با ویتنام آغاز شد و امروز شاهد هستیم که حزب‌الله لبنان دو بار ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل را شکست می‌دهد که این به دلیل حمایت‌های ایران است.
شکست‌های آمریکا به یک روند قطعی تبدیل شده است
وی با طرح این سوال که آمریکایی‌ها چه زمانی می‌خواهند از این همه شکست خود عبرت بگیرند، افزود: شکست‌های امروز آمریکا به یک روند قطعی تبدیل شده و جوانان مؤمن ایران زمین باید بدانند که اگر در انتظار یک جهان بدون ترور هستند، باید به دنبال یک جهان بدون سلطه آمریکا و اسرائیل باشند؛ که با توجه به تجربیات جمهوری اسلامی ایران و اتفاقات سالهای گذشته روند از بین رفتن این سلطه آغاز شده است.
جعفری در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما باید همانگونه که تا امروز رفتار کرده‌ایم راه خود را ادامه دهیم؛ خداوند در آیات خود به ما نشان داده که دشمنان قصد دارند چه کنند و ما امروز در مسیر تحقق اراده الهی قدم بر می‌داریم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار