مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. آبان 1396 - 13:59   |   کد مطلب: 23080
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران گفت: سخنان رئیس جمهور در خصوص عدم اعتماد به آمریکا را می‌توان به فال نیک گرفت و امیدوار بود با استمرار این نگاه و تبدیل شدن از مرحله حرف به عمل بتوان آب رفته را به جوی برگرداند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،مجید درویشی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور در مجلس گفت: سخنان رئیس جمهور در خصوص عدم اعتماد به آمریکا را می‌توان به فال نیک گرفت و امیدوار بود با استمرار این نگاه و تبدیل شدن از مرحله حرف به عمل بتوان آب رفته را به جوی برگرداند.

وی افزود: مقام‌معظم رهبری در همان ابتدا فرمودند که «من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم» و خدا را شکر بیانات معظم‌له و حرفهایی را که دلسوزان نظام زدند امروز به صورت عملی مشخص شده و چهره واقعی آمریکا و غرب برای دلدادگان کدخدا محور مشخص شده است.

درویشی تصریح کرد: با این اوصاف از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده این سوال وجود دارد که آیا برای آشکار شدن چهره واقعی آمریکا و غرب برای شما کشور باید این هزینه گزاف را می‌پرداخت؟ امروز شما شده‌اید درس عبرت برای شرق آسیا و می گوئید مگر دیوانه‌اند که با آمریکا مذاکره کنند، پس چرا شما از تجربه «قذافی» درس عبرت نگرفتید و مذاکره کردید بر سر چیزی که عاقبتش مشخص بود.

وی در ادامه با اشاره به آیه 120 سوره بقره تاکید کرد: پیامبر اسلام یهود و نصاری را به اسلام دعوت می‌کرد و می‌خواست با مذاکرات رضایت آنها را جلب کند از این رو خداوند بر پیامبر می‌فرماید هرگز یهود و نصاری با آن روحیه لجاجت و عناد و افکار باطل از تو راضی نخواهند شد مگراینکه توکاملا تسلیم دین آنها شوی، زیرا یهود و نصاری به کمتر از این راضی نمی‌شوند و هیچ گونه هدایتی در دین تحریف شده آنها وجود ندارد.

درویشی تصریح کرد: در قسمت دوم آیه 12 سوره بقره که باید بیشتر شما به آن توجه شود خداوند متعال می‌فرماید: « اگر پیرو خواسته‌های نامشروع دشمنان دین باشید و بخواهید با آن‌ها سازش کنید درصورتی که شما از عناد و لجاجتها و توطئه‌های آنها آگاهی دارید، مطمئن باشید در این صورت دیگر از تحت ولایت و حمایت خداوند خارج می‌شوید و هیچ کمک و نصرتی از سوی خداوند به شما نخواهد رسید.

وی گفت: باید از رئیس جمهور پرسید که آیا شما به عنوان فقیه عضو مجلس خبرگان رهبری، این آیه را ندیده و نخوانده بودی؟ به هر حال با توجه به تجربه شما در مذاکره با آمریکا امیدوارم هم‌چنان بر این باور باشید که کدخدای اروپایی‌ها آمریکا است و اروپا بدون اجازه آمریکا هیچ کاری نمی‌کند.

درویشی خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور این بار حرف دلسوزان نظام را گوش داده و بدون اطلاق جملاتی از قبیل دلواپس و براساس نص صریح این آیه شریفه از اروپا هم دل بکند و با اعتقاد به «إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدى» با توکل به خداوند متعال و تکیه بر ظرفیت درونی نظام و مردم دل از برجام کنده و پیش از این کشور را معطل فرجام این برجام نکند و همت خود را درخدمت گذاری به این مردم و اعتماد به توانمندی این مردم گذاشته تا ان‌شاءالله در این زمینه مشمول کمک و نصرت خداوند متعال گردید.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران گفت: قطعا در این صورت همچون گذشته نیروهای انقلابی که به فرموده مقام معظم رهبری فرمودند که «همین جوانان هستند که در مواقع لزوم از نظام و انقلاب دفاع خواهند کرد» آماده هرگونه کمک و خدمت گذاری خواهند بود.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار