مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آبان 1396 - 13:52   |   کد مطلب: 23118
مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: استکبارستیزی و مبارزه با ظلم یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،سعید کورش رحیم، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی است مبارزه با ظلم و یاور مظلوم بودن از آموزه های دینی است که به صراحت در نصوص دین اسم برده شده است.
کورش رحیم ادامه داد: قرآن، خدا را مبرا از ظلم میداند و ظلم زدایی از جامعه بشری را بر عهده انسان میدهد و بیش از ۲۵۰ آیه در زمینه استکبار و ظلم ستیزی در آن به چشم میخورد و همچنین در سیره و احادیث ائمه این مهم مورد تاکید ویژه ای قرار گرفته است.
مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: مبارزه ملت ایران تنها یک قیام علیه استیلای سیاسی و استعمار اقتصادی نبود بلکه قیام علیه فرهنگ ها و ایدئولوژی های غربی بود که تحت عناوین فریبنده ی آزادی ، دموکراسی، سوسیالیسم، تجرد ، پیشرفت تمدن بزرگ مطرح می شد.
وی عنوان کرد: استکبار در اصطلاح اسلامی و توحیدی گناهی مترادف با شرک است و منشاء ظلم و نماد طغیان در برابر خدا محسوب میشود.
کورش رحیم با بیان اینکه قرآن برای استکبار صفت هایی شمرده است، عنوان کرد: مهم ترین صفت‌های استکبار طغیان گری، تبهکاری، ایجاد استضعاف است.
مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه استکبارستیزی در نظر امام انقلاب مصداق کل یوم  عاشورا و کل ارض کربلا است، افزود: امام بر لزوم مقابله با توطئه قدرت های بزرگ در جهت استحاله فرهنگی و لزوم مقابله با دشمن به دلیل ناکار آمد جلوه دادن اسلام در عرصه مدیریتی تأکید دارند.

وی یادآور شد:  ۳۸ سال از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران میگذرد اتفاقی که امام راحل آن را «انقلاب دوم و بزرگ تر از انقلاب اول» نامیدند.

کورش رحیم خاطر نشان کرد: شاید آن روز که دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر کردند گمان نمی‌بردند این حرکت یکی از اصلی‌ترین اصول انقلاب اسلامی یعنی استکبار ستیزی را بر تارک راهبردهای جمهوری اسلامی درخشان نگاه دارد.
مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: استدلال‌هایی از بعضی افراد می‌شود که بله زمانی مبارزه با استکبار بود، اکنون زمان استکبارستیزی گذشته زمان گفتگو و مذاکره است.
 
وی گفت: دین اسلام با گفتگو و مذاکره مشکلی ندارد اما بحث این است که چگونه گفتگو کنیم و در چه مباحثی گفتگو کنیم؛ امام حسن (علیه السلام) با معاویه مذاکره کردند و نتیجه مذاکره قطعنامه بود اما چرا مفاد آن را توجه نمیکنند در آن هرگز حق دادن به دشمن، سازش با او، عقب نشینی از مشروعیت وجود نداشت تا جایی که صراحتا در قطعنامه می آید تو معاویه امیر المومنین نیستی.
کورش رحیم افزود: این حرف قرآن است که با دیدن شکوه و جلال دنیوی دشمنان نه بترسید و نه مجذوب بشوید، قرآن به مذاکره ذلیلانه و بدهکارانه نه میگوید و به مذاکره عاقلانه و عزت مندانه آری میگوید. 
مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در پایان گفت: در برابر افرادی که شعار مرگ بر آمریکا را مخالف آموزه‌های قرآن کریم می‌دانند باید گفت قرآن را سلیقه ای نخوانند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار