مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. آبان 1396 - 11:59   |   کد مطلب: 23126
سلاح‌ها و جنگ‌افزارهایی را گروه‌های تروریستی پیش از آنکه از ضربات ارتش سوریه و همپیمانان فرار کنند، به‌جا گذاشتند، ارتش سوریه هرگز به اطمینان و آرامش نخواهد رسید مگر آنکه تروریست‌ها را تا آخرین نفر نابود و پیروزی نهایی را اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،«احمد الحمدوش»، خبرنگار خبرگزاری تسنیم، دیرالزور: همزمان با  اعلام آزادسازی کامل شهر دیرالزور از سوی ارتش سوریه، نبردها در مناطق واقع در کرانه شرقی رودخانه فرات همچنان ادامه دارد تا هدف راهبردی بزرگتر یعنی ورود به مرزهای سوریه و عراق محقق و تمام اراضی دو کشور همسایه به‌طور کامل از لوث داعش پاکسازی شود.

دوربین تسنیم، مناطقی را که ارتش سوریه در نبردهای اخیرش آزاد کرده، رصد کرده است، شهر المیادین، یکی از مهمترین دستاوردهای استراتژیک بود که ارتش سوریه در جنگ با داعش کسب کرد که با این موفقیت، راه مقابل ارتش برای رسیدن به شهر البوکمال باز شد که آخرین قلعه و دژ گروه تروریستی داعش در مرزهای سوریه و عراق به‌شمار می‌رود.

یکی از فرماندهان میدانی در منطقه المیادین به خبرنگار تسنیم می‌گوید: هنگامی که وارد شهر المیادین شدیم، با دشواری‌ها و مشکلات فراوانی روبه‌رو شدیم، موانع، مین‌ها و خودروهای بمب‌گذاری‌شده. در حال حاضر هر روز با خودروهای بمب‌گذاری‌شده به‌جامانده روبه‌رو می‌شویم، ما راهمان را پس از آزادسازی المیادین برای آزاد کردن تمام صحرا و به‌سمت مرزهای سوریه و عراق از طریق همکاری با نیروهای عراقی برادرمان دنبال خواهیم کرد.

خبرنگار تسنیم از وی درباره کشف اسناد و مدارکی می‌پرسد که همکاری بیگانگان همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگران با گروه تروریستی داعش را اثبات می‌کند که وی پاسخ داد: این مسئله از قابل‌توجه‌ترین نکات بود، گروه‌هایی که نام خود را کتائب المجاهدین یا المهاجرین (گردان‌های مجاهدین یا مهاجرین) می‌نامیدند، فعالیت می‌کردند که تعدادشان بسیار زیاد بود و از ملیت‌های آمریکایی، داغستانی، سعودی، سومالی و دیگر ملیت‌ها و اسامی‌شان نزد ما موجود است، علاوه بر اینکه گذرنامه‌ها و کارت‌های شخصی از آنها به‌جا مانده و شما می‌توانید از آنها عکس و فیلم بگیرید.

اسناد و مدارکی که دوربین تسنیم رصد کرده، به‌صورت قاطع مشارکت عناصر بیگانه کنار افراد مسلح را اثبات می‌کند، کارت‌های شخصی که به‌روی آنها پرچم ترکیه حک شده، تصاویر افسرانی را با پوشش نظامی نشان می‌دهد که به داعشی‌ها در جنگ با ارتش سوریه کمک می‌کردند.

شهرک «خشام» یکی از مناطقی است که شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی بود، این شهرک، 30 هزار نفر جمعیت داشت و در سمت جنوب شرقی دیرالزور قرار دارد، آزادسازی این منطقه، مأموریت سیطره بر شهرک «طابیه الجزیره» و رسیدن به البوکمال را پیش از رسیدن گروه‌های مورد حمایت مستقیم آمریکا یعنی نیروهای دموکراتیک سوریه، تسهیل خواهد کرد.

فرمانده عملیات حومه شرقی دیرالزور می‌گوید: ما اکنون در منطقه «الجزیره» سوریه هستیم که یک منطقه مطهر از این سرزمین است که با الجزیره عراق تلاقی دارد که بین رودخانه‌های فرات و دجله قرار دارد، ما در حال حاضر در ابتدای الجزیره سوریه هستیم، به همین سبب باید با همبستگی و همکاری با برادران رزمنده‌ای که در  عراق با داعش می‌جنگند، وارد این نبرد می‌شدیم،‌ چراکه دشمن یکی  است و امنیت سوریه و عراق را به یک اندازه تهدید می‌کند و مردم دو کشور را تهدید می‌کند.

ما در آغاز، روستای «مراط» و آنگاه مناطق «مظلوم، خشام و خشام الصغری» و نیز طابیه الجزیره را آزاد کردیم و حرکت خود را به‌سمت روستاهای پیشِ‌رو ادامه می‌دهیم و به پیروزی خواهیم رسید، چرا که ارتش سوریه عزم و اراده دارد که هیچ قسمتی از این سرزمین در اشغال نباشد و از لوث تروریست‌ها پاکسازی شود.

یک فرمانده دیگر ارتش سوریه می‌گوید: این پیشروی در حومه دیرالزور با همکاری نیروهای پشتیبان یعنی نیروهای روسیه دوست و برادران ایرانی‌مان در راه بیرون راندن این دشمن غاصب مورد حمایت تمام قدرت‌های استعماری این جهان به دست آمده است.

سلاح‌ها و جنگ‌افزارهایی را گروه‌های تروریستی پیش از آنکه از ضربات ارتش سوریه و همپیمانان فرار کنند، به‌جا گذاشتند، ارتش سوریه هرگز به اطمینان و آرامش نخواهد رسید مگر آنکه تروریست‌ها را تا آخرین نفر نابود کند و پیروزی نهایی را پس از پاکسازی کامل وطن از لوث آنها اعلام کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار