مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آبان 1396 - 9:11   |   کد مطلب: 23164
یک کارشناس مسائل سیاسی به جنایات انگلیس در ایران اشاره کرد و گفت: از فجایع و نسل کشی 9 میلیون ایرانی انگلیس در کتب درسی ما اثری یافت نمی‌شود و این را باید دانست که مبارزه ما با جبهه استکبار است نه با یک یا دو کشور.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، مصطفی باقرزاده در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در همایش«انقلاب دوم» گفت: طبق تعارفی از سوی متفکران غرب و آمریکایی مطرح شده جامعه جهانی دارای طبقاتی است که ابرقدرت مشخص دارد و اوست که نظم را برقرار می‌کند. همچنین این ابرقدرت است که ارتباط کشورها با یکدیگر را تعریف می‌کند و نحوه اداره کردن جهان براساس ایم نظم بر عهده ابرقدرت است.

وی بیان کرد: به اعتقاد این اندیشمندان رهبری اجرایی این نظم نوین جهانی و این کشور ابرقدرت ایالات متحده آمریکا است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره زمان امضاء برجام یادآور شد: هنگامی که برجام را امضا کردیم در نشست خبری روسای جمهور به دو سخنرانی رئیس جمهور ایران و آمریکا توجه می‌کردید پس اط سخنان حجت الاسلام روحاتی، رئیس جمهور آمریکا به همراه وزیر دفاع آمد و گفت امروز رهبری دنیا با محوریت آمریکا توانست یکی از بزرگترین معضلات صلح و تهدید بشری را برطرف کند و شنان دادن دیپلماسی رهبری آمریکا می‌تواند بزرگترین تهدیدات بشری را برطرف کند.

باقرزاده افزود: در این سخنان نیز قائل به این امر بودند که ما رهبر دنیا هستیم و براساس این رهبری در دنیا نظم نوین جهانی را تعریف می‌کنند.

وی بیان کرد: در نظم نوین جهانی تعریف شده از سوی آمریکا کشورهایی مانند روسیه، آلمان، انگلیس و فرانسه و چین در لایه دوم هستند که کشورهای موثر در این نظم هستند، کشورهایی مانند ژاپن و هلند در لایه بعدی هستند که به اندازه لازم از این نظم تاثیر می‌پذیرند اما در معاولات نظم نوین جهانی بخشی از پیشرفت به عهده انها است و در لایه چهارم کشورهایی هستند که فقط از نظم نوین جهانی تاثیرپذیرند و تاثیری در آن ندارند و از نظر آنان ایران در این لایه قرار دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار اشاره و تصریح کرد: با مرور تاریخ متوجه می‌شوید که پایه اصلی جریان انقلابی این کشور به زمان حمله چنگیر به ایران بر می‌گردد، خواجه نصیر الدین طوسی در مراغه بزرگترین دانشگاه جهان را ایجاد می‌کند و با دعوت از دانشمندان در آنجا مشغول به فعالیت می‌شوند و هنگامی که حاکم مغول را برای بازدید از آنجا دعوت می‌کند حاکم مغول متوجه می‌شود که نمی‌شود با این مبارزه کرد، در این برهه پایه شخصیت‌های ایرانی در مبارزه با هر گونه استکبار تعریف می‌شود.

باقرزاده ادامه داد: این سلسله مبارزات در طول تاریخ به پیش می‌آیند تا به حکم میرزای شیرازی در زمینه توتون و تنباکو می‌رسیم که این حکم اساسا قدرت جریان دین، علما و پیوسته بودن جریانات مردم با دین را ثابت می‌کند و این حکم وسط سینه استکبار را هدف قرار داد.

وی گفت: بعد از این مردم تفنگ به دست می‌شوند و در برابر استکبار به میدان می‌آیند. و کار به گونه‌ای به پیش می‌رود که دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا اذعان می‌کنند شرایط ایران با دیگر کشورها متفاوت است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تنها گروهی که می‌تواند در برابر جمهوری اسلامی ایران بستر استکبار را تکمیل کند و در عرصه نبرد و جهاد ویژه ایران را از تمامی آنچه در پیش رویش قرار دارد به زمین بزند این است که در برابر جریان روحانیت جریان روحانیتی را ایجاد کنند که این جریان ایجاد شده دیالوگ مبارزه با استکبار را یاد نداشته باشد.

باقرزاده به جنایات انگلیس در ایران اشاره و تصریح کرد: از فجایع و نسل کشی 9 میلیون ایرانی انگلیس در کتب درسی ما اثری یافت نمی‌شود و این را باید دانست که مبارزه ما با جبهه استکبار است نه با یک یا دو کشور.

وی به دخالت استکبار در امور ایران در تاریخ معاصر کشور اشاره کرد و افزود: در ادامه خط مبارزه با استکبار با یک معجزه بسیار متفاوت روبرو می‌شویم و آن این سات که امام خمینی(ره) نهضتی را آغاز می‌کنند که بسیار متفاوت از دیگر نهضت‌ها است و بستر آن بستر همان بستر دعوت پیامبران به توحید است و در ادامه این نهضت نظام سازی‌هایی رخ می‌دهد که به سمت تمدن سازی بزرگ اسلامی می‌رود.

این کارشناس مسائل سیاسی به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آمریکا در این جنگ به این می‌اندیشید که یا پیروز شود و اگر هم پیروز نشد چند تست گرفت که در کجاها می‌تواند نفوذ کند.

باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود به سخنرای ترامپ در مهر ماه اشاره و تصریح کرد: در این سخنرانی ترامپ چند نکته را بیان کرد؛ ابتدا این که همکاری با متحدان در مقابله با اقدامات ثبات زدای ایران، یعنی اینکه ایران در منطقه ویژه‌ای از نظر عقبه تمدنی، انرژی و ... قرار دارد و اگر ایران نظم منطقه را به هم بزند بلافاصله کلیه نظم نوین جهانی به هم خواهد خورد چون تمامی پارامترهای قدرتمند شدن را ایران دارد و می‌تواند نظم نوین جهانی را بنویسد. در این خصوص متحدان آمریکا، اتحادیه اروپا با محوریت انگلیس، فرانسه و آلمان و در منطقه عربستان و اسرائیل است.

وی ادامه داد: دومین نکته این سخنرانی اعلام تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران برای توقف حمایت از تروریسم است که در این سخنان به منظور تحقیر ایران از آن به عنوان یک رژیم یاد می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی به نقش آمریکا در ایجاد گروه‌های تروریستی مانند داعش اشاره کرد و افزود: چرا آنها اجازه می‌دهند که داعش مسابقات جام جهانی را تهدید کند و یا اینکه در اروپا عملیات داتشه باشد؟ جز این که وحشت از تروریسم را در بین مردم ایجاد کنند و ایران را به عنوان حامی تروریسم؟

باقرزاده مقابله با روند ساخت موشک‌های ایرانی را که تهدیدی است برای همسایگان این کشور، تجارت بین الملل و حرکت آزادانه شنماورها را سومین نکته در سخنرانی ترامپ عنوان کرد و گفت: ما در چند ماه اخیر موشک ماهواره بر سیمرغ که قابلیت حمل ماهواره را داشت آزمایش کردیم که پس از آزمایش این موشک آمریکا و کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان قوانین جدیدی علیه ایران در حوزه موشکی وضع کردند.

وی بیان کرد: استکبار بسته تحریمی جدیدی علیه ایران در سه حوزه تروریسم، حقوق بشر و موشکی دارد که یک نمونه آن کاتسا است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: 111 تحریم در کنگره آمریکا منوط به مشخص شدن نتیجه انتخابات در ایران شد که تاکنون سه تحریم قانون شده و دیگر تحریم‌ها نیز یکی پس از دیگری به صورت فزاینده اتفاق خواهد افتاد و جالب است که تمرکز تحریم‌ها بر روی سپاه پاسداران است. استکبار به دنبال گرفتن بسترهای قدرت کشور ما در زمینه هسته‌ای، موشکی و ... است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار