مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. آبان 1397 - 17:04   |   کد مطلب: 23308
امام جمعه همدان گفت: حکومت‌های پوشالی عربی آنقدر ذلیل و ضعیف هستند که در برابر اسرائیل باج می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه 18 آبان‌ماه، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: در انتخابات اخیر آمریکا جنگی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان راه افتاده است که به لطف خدا نشانگر افول دولت این کشور است.

وی حکومت آل سعود را منفورترین حکومت در دنیا برشمرد و گفت: آل سعود هزاران کودک در یمن را به خاک و خون کشید و دم از دموکراسی می‌زند؛ آمریکا می‌گوید عربستان به خوبی از اسلحه استفاده نمی‌کند.

امام جمعه همدان با تأکید بر قدرتمندی ایران، بیان کرد: هیچ باجی به هیچ کشوری ندادیم و این در حالیست که برخی از حکومت‌ها و کشورهای منطقه برای بقای خود به هر اقدامی دست می‌زنند؛ حکومت‌های پوشالی عربی آنقدر ذلیل و ضعیف هستند که در برابر اسرائیل باج می‌دهند.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ: تحریم برای ملت ایران تازگی ندارد

حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کبودراهنگ و در جمع نمازگزاران با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تنگنای ناجوانمردانه تحریم‌های آمریکا و دشمنان ایران با حضور حماسی  مردم در راهپیمایی ۱۳آبان امسال شکسته و پاسخ کوبنده و ناامید کننده‌ای به دشمنان داده شد.

وی در ادامه با اشاره به شجاعت امام علی (ع) در مسیر پیروزی‌های اسلام، گفت: رزمایش ولایت ۹۷ قدرت‌نمایی، اثبات اقتدار و زهر چشم از سردمداران و یاوه‌گویان در برخی کشورهای همسایه بود.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خصوص تجدید تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، بیان کرد: جیره‌خواران غربی بدانند ملت ایران با تحریم آنها بیگانه نیست و این تحریم‌ها از 40 سال پیش بوده و نه تنها نتوانسته ما را شکست دهد بلکه باعث پیشرفت و ارتقاء نیز شده است.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان در گران کردن نان همزمان با اعمال دور جدید تحریم‌ها، افزود: بحث گرانی نان توسط مسئولان نشان از عدم مدیریت آنها داشت تا در اذهان عمومی این گرانی به تحریم‌ها نسبت داده شود.

امام جمعه شهرستان رزن: ملت و مردم عراق در صدر حماسه پیاده‌روی اربعین بودند

حجت‌الاسلام سید عبدالعظیم مولازاده با اشاره به برگزاری با شکوه پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: خلق حماسه‌ای به این بزرگی  قطعاً دارای برکاتی خواهد بود که با مدیریت و برنامه‌ریزی به تحقق پیوست و ملت و مردم عراق در صدر این حماسه بودند.

وی با تأکید بر اینکه میزبانی مردم عراق حقیقتاً کریمانه و مجدانه است، ادامه داد: میزبانی زائران توسط عراقی‌ها بسیار خوب بود.

امام جمعه شهر اسدآباد: اسدآباد در زمینه وقف ضعیف و از کمترین موقوفات برخوردار است

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به درس‌هایی از قران، بر تبعیت از دستورات الهی تأکید کرد و گفت: از راه‌های رسیدن به تقوا، دوری از هواهای نفس است که باید در این زمینه مراقب بود.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، وقف را صدقه جاری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه اسدآباد در زمینه وقف ضعیف و از کمترین موقوفات برخوردار است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به پمپ بنزین موقوفه مرحوم بکایی، یادآور شد: اداره اوقاف با درآمد این پمپ بنزین به سفارشات این مرحوم عمل کرده و نمونه آن در ایام اربعین بود که برای خدمات به زائران حسینی استفاده شد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: آنچه مهم است، استفاده از کتاب است که رهبر انقلاب به زنان خانه‌دار هم تاکید کردند این مهم در سبک زندگی اسلامی و تربیت اسلامی موثر است.

حسینی‌مجد به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر چه این تحریم‌ها در 14 آبان انجام شد اما بسیاری از کشورها به این تحریم‌ها توجهی نکردند.

وی با بیان اینکه آه ملت ایران و دوستداران امام حسین (ع)، آمریکا را زمین‌گیر خواهد کرد و شاهد افول این رژیم سیاسی منفور خواهیم بود، از حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان قدردانی کرد و افزود: این راهپیمایی به لحاظ حضور پرشکوه مردم شباهت زیادی به راهپیمایی‌های 22 بهمن داشت و تماشایی بود.

امام جمعه شهر قهاوند: هدف دشمن این است که در نهایت مردم را دچار خطای در محاسبه کند

حجت‌الاسلام حسین محققی در خطبه‌های نماز جمعه قهاوند، بیان کرد: حضرت زهرا (س) در خطبه معروف فدکیه مشکل اصلی جامعه آن زمان و گرفتار خطا شدن در محاسبه و عملکرد را بیگانه بودن با قرآن بیان می‌کند.

وی ادامه داد: عدم فهم طرح و نقشه قرآن برای اداره امور جهان امروز، تمرکز ابلیس و شیاطین و آمریکا، نه تنها بر قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی بلکه بر محور مدیریت فکرها و اراده‌هاست.

امام جمعه شهر قهاوند تصریح کرد: تمام تلاش وهم وغم دشمن این است که طرف مقابل را دچار خطای در تحلیل، تصمیم و اراده کند و در این صورت است طوری که دشمن می‌خواهد مسائل را می بیند و عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت تحقق خطای در تحلیل و تصمیم دشمن نیازی به تهاجم نظامی و تحریم اقتصادی ندارد، یادآور شد: هدف دشمن این است که در نهایت مردم را دچار خطای در محاسبه کرده و بزرگ‌ترین قدرت و پشتوانه نظام را از نظام جدا کند.

محققی با بیان اینکه قرآن شرط پیروزی جبهه حق و شکست دشمن را در یک کلمه و آن هم ایمان می‌داند، خاطرنشان کرد: وعده نصرت خداوند به شرط ایمان و به شرط استقامت حتمی و قطعی است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال این است که مؤمن و جبهه مؤمنین را دچار ضعف در ایمان بکند، گفت: دشمن به دنبال یجاد تزلزل در اراده و استقامت مؤمنان است.

امام جمعه شهر قهاوند اظهار کرد: در انقلاب بارها ثابت شد، پیروزی به شرط انقلابی بودن حتمی است؛ ما با خدای خود در انقلاب یک عهدی بسته‌ایم این که انقلابی باشیم.

امام جمعه قهاوند افزود: قرار است برمبنای طرح و نقشه قرآنی وقتی بامشکلات و سختی‌ها مواجه شدیم ایمان ما به خدا افزایش یابد نه اینکه در برابر هر مشکلی یک امتیاز به دشمن داده و یک قدم به عقب برگردیم.

امام جمعه نهاوند: تحریم‌های جدید اوج دشمنی آمریکایی‌ها بر ضد مردم ایران است

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند بیان کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست چراکه آنها با اصل انقلاب مشکل دارند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های جدید آمریکایی‌ها نشان‌دهنده اوج دشمنی آنها با مردم ایران است، ادامه داد: به یاری خدا دشمنان از این تحریم‌ها هم مانند گذشته سودی نخواهند برد بلکه کارنامه خودشان را نزد مردم ایران سیاه‌تر می‌کنند.

امام جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در سال ۵۷ آمریکا را از کشور بیرون کرد و طی سال‌های اخیر نیز آنها را از منطقه بیرون کرده و اجازه نداد نقشه‌های شوم آنها با تجهیز تکفیری‌ها به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با تجهیز و پشتیبانی از داعش در صدد کشاندن جنگ به مرزهای کشور بودند، یادآور شد: با مقاومت و رشادت‌های رزمندگان محور مقاومت و مدافعان حرم، داعش نابود و توطئه‌های آمریکایی‌ها با شکست مواجه شد.

مغیثی در بخش دیگر خطبه‌ها، اظهار کرد: تنها راه مقابله با دشمنی آمریکایی‌ها حفظ وحدت، مقاومت و ایستادگی و تکیه به توان داخلی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی گفت: همان طور که مردم در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان امسال نشان دادند از اقدامات آمریکایی‌ها متنفر هستند و با وضع تحریم‌ها مردم ایران اسلامی متحدتر می‌شوند.

امام جمعه شهر بهار: تولید هواپیمای نظامی در کشور نشان‌دهنده قدرت نظامی ایران در منطقه است و دشمن از آن واهمه دارد

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با اشاره به سالروز شهادت شهید سردار تهرانی‌مقدم و گرامیداشت یاد و خازه این شهید، علم موشکی کشور را مدیون این شهید دانست و بیان کرد: تولید هواپیمای نظامی در کشور نشان‌دهنده قدرت نظامی ایران در منطقه است و دشمن از آن واهمه دارد.

ویدر ادامه به انتخاب وزاری جدید در دولت اشاره کرد و گافزود: وزیری که پنج سال سرمایه کشور را در رکود قرار داده باید پاسخگو باشد و دیگر وزرا نیز باید جبران کم کاری را کرده و پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار