مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آبان 1397 - 18:29   |   کد مطلب: 23323
شهردار همدان گفت: پیمانکاران شهرداری منطقه 3 ضعیف هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،عباس صوفی ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان با بیان اینکه مشاور طرح جامع مشاور رسمی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، اظهار کرد: مشاور طرح جامع مورد تأیید وزارت مسکن است.

وی با بیان اینکه طی صحبت‌هایی با مشاور، مقرر شد مشاور در جلسات صحن شورا، سوالات را پاسخگو باشد، گفت: مشاور بدون هماهنگی با شهرداری کاری نمی‌کند.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه اینکه طرح جامع طرح نگاه ریز نیست، بیان کرد: این طرح افق 30 ساله است و حوزه طرح تفضیلی با طرح جامع متفاوت است.

وی با بیان اینکه طرح جامع باید پهنه‌بندی، گسترش شهر و نظام کاربری را مشخص کند، افزود: آمار جمعیت باید به مشاور ارائه شود تا مشاور بر اساس جمعیت فرآیند توسعه را به عنوان مثال طی مدت 30 سال ترسیم کند.

صوفی با تأکید بر اینکه شهرداری همدان به عنوان اولین شهرداری در سازمان جهانی گردشگری شناخته شد، تصریح کرد: شهرداری همدان زیر نظر سازمان بین‌المللی است که بیش از 500 سازمان، نهاد و شرکت در این سازمان عضویت دارند.

وی با بیان اینکه توسعه همکاری‌های بین المللی از جمله اهداف است، خواستار ایجاد دفاتری برای ارتباطات بین‌المللی شد.

شهردار همدان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ایجاد ایستگاه راه‌آهن همدان در ترمینال، اظهار کرد: آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی اعتقاد به سیستم TOD داشت؛ از ابتدا مطرح کردیم به شرطی با انتقال ایستگاه را‌ه آهن به داخل شهر موافقت می‌کنیم که در زیرزمین ریل‌کشی انجام شود.

وی ادامه داد: برای کار کردن راه آهن در زیرزمین 600 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

صوفی در ادامه با اشاره به موضوع بدهکاری شهربازی رنگین کمان به بانک ملت و ارائه دو راهکار، خاطرنشان کرد: به دلیل بدهی، این مکان باید تعیین تکلیف شود؛ مردم از مدیریت شهری انتظار دارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرآیند بررسی پرونده‌های شهرداری رو به اتمام است، یادآور شد: پرونده‌ها در حال جمع شدن است و از 3 هزار و 500 نفر نیروی شهرداری 10 نفر مورد سئوال قرار گرفته‌اند.

شهردار همدان در پایان با انتقاد از پیمانکاران برخی مناطق شهرداری، خاطرنشان کرد: پیمانکاران شهرداری منطقه 3 ضعیف هستند.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه در شهرداری منطقه 3 سال گذشته تفریق 95 درصد درآمد بوده است، یادآور شد: تا پایان مهرماه امسال این تفریق 23 درصد عملکرد داشته است.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه مراجعات در شهرداری منطقه 3 از حد گذشته است، اظهار کرد: چند پروژه نیز در شهرداری منطقه 3 هنوز انجام نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار