مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. آبان 1397 - 18:15   |   کد مطلب: 23348
رئیس بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: ۶۲ گروه نمایشی امسال در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور خواهند داشت؛ از 13 کشور در جشنواره حضور می‌یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،علیرضا درویش‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال جهشی در بیست‌و‌پنجمین جشنواره بوده است، اظهار کرد: در صورتی که اقدامات همچون گذشته باشد، کار خاصی نکرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره باید امسال باید نسبت به سال‌های گذشته برجسته باشد، گفت: به دنبال این جهش و تحول به صورت شکلی و محتوایی در جشنواره هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: باید علمی و کارشناسانه در پویا کردن جشنواره بیست‌و‌پنجم تئاتر کودک و نوجوان تلاش کنیم.

جشن 100 سالگی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه یکی ازشاخص‌های جهش جشنواره، پرداختن به جشن 100 سالگی تئاترکودک و نوجوان مرحوم باغچه‌بان است، افزود: این جشن در شهر ری برگزار شد و در همدان نیز جشن 100 سالگی تئانر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

درویش‌نژاد با تأکید بر اینکه پس از پایان کار جشنواره بیست‌وپنجم کار برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره در سال 98 مجدداً آغاز خواهد شد، تصریح کرد: دبیر خانه دائمی جشنواره باید متناسب با جشنواره، در برگزاری همایش‌ها کار کند.

وی با بیان اینکه باید نمایش فاخر تئاتر کودک و نوجوان را در جشنواره  داشته باشیم، ادامه داد: یکی از شاخص‌های تحول در جشنواره افزایش تعداد کشورهای حاضر بوده است؛ امسال ۱۳ کشور در جشنواره حضور دارند که سال گذشته 8 کشور حضور داشتند.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن تئاتر به ویزه تئاتر کودک و نوجوان در جامعه و در شهر همدان باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معطظم انقلاب مبنی بر افزایش شادی در مردم، یادآور شد: در این موضوع با عنوان «بهار مهربانی با لبخند هدیه شود» نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز هستیم.

«شادپیمایی» با حضور کودکان و نوجوانان همدانی برگزار می‌شود

درویش‌نژاد با بیان اینکه «شادپیمایی» یکی از بحث‌های بهارمهربانی است، اظهار کرد: در این طرح مسیری به شادی طی می‌شود؛ در این برنامه رژه کودکان با لباس محلی در برنامه است.

وی با اشاره به اجرای گروهای موسیقی سنتی در پیاده‌راه بوعلی و اجرای موسیقی کودک و حضور کودکان با چترهای رنگی در این برنامه، گفت: گروه اسب سواران عروسکی، دلقک‌های نمایشی و حرکت تریلی سیار نمایشی کانون پرورشی فکری کودکان از دیگر برنامه‌ها در طول برگزاری جشنواره خواهد بود.

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه معتقد به توازن فعالیت‌های فرهنگی هستیم، بیان کرد: همه مردم حتی کودکان مناطق محروم می‌توانند از تمام برنامه‌ها در طول برگزاری جشنواره بهره‌مند شوند؛ با ایجاد پویایی در جامعه، اندیشه بارور می‌شود.

کرامت انسانی کودکان حاشیه‌نشین باید حفظ و همه باید یکسان دیده شوند

وی با تأکید بر اینکه به شدت با تبعیض‌های رنگی و خط کشی‌های نامرئی مخالف هستم، افزود: کرامت انسانی کودکان حاشیه‌نشین باید حفظ و همه باید یکسان دیده شوند.

درویش‌نژاد با بیان اینکه درحوزه فرهنگ وهنر و با اجرای عدالت در این حوزه به دنبال این هستیم که محلات حاشیه‌نشین نیز ارزشمند هستند، تصریح کرد: باعمین نگاه و سیاست‌ها از دغدغه‌های رهبری در این خصوص خواهیم کاست و این مهم نیز درحوزه تحول بود.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور کشورهای مختلف در این جشنواره به رونق گردشگری و اقتصاد کشور کمک می‌کند، ادامه داد: فرهنگ ایرانی اسلامی و ظرفیت‌های هنری ایران در کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شده و این امر در ترویج گردشگری موثر خواهد بود.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ابراز تأسف از سلب امتیاز برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان از همدان، خاطرنشان کرد: به منظور اخذ امتیاز برگزاری جشنواره فیلم کوتاه برای همیشه در همدان رایزنی می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن فردوسی و مراسم اختتامیه جشنواره در مجتمع بوعلی، یادآور شد: المان تئاتر کودک و نوجوان بعد از اختتامیه در دبیر خانه مستقر و یکی از پاتوق‌های کودکان خواهد بود.

درویش‌نژاد با بیان اینکه در مجموع ۶۲ گروه نمایشی در جشنواره اجراخواهند داشت، اظهار کرد: ۱۲سالن درگیر برگزاری جشنواره در همدان هستند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار