مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. آبان 1397 - 15:14   |   کد مطلب: 23370
استاندار سابق همدان با بیان اینکه شاهرخی انتخاب خوبی برای استان همدان بود، گفت: روال توسعه استان بهتر از حال ادامه می‌یابد؛ کار نشده در استان همدان زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار همدان با بیان اینکه انسجام در استان با وجود هماهنگی، همدلی و همکاری‌ها در بین نمایندگان و شورای تأمین استان به ویژه طی چندماه اخیر بود، اظهار کرد: هر آمدی رفتی به دنبال دارد اما چه خوب است انسان زمان رفتنش ذخیره‌ای برای ان دنیای خود داشته باشد.

وی با تدکید بر اینکه خوب است افراد در طول خدمت و در انجام وظیفه خدا را ببینند، گفت: نمی‌دانم در مأموریت 7 ساله خود در همدان توانستم مأموریت را به درستی انجام داده و رضایت خلق خدا را کسب کنم؛ خدا می‌داند قصدم فقط و فقط خدمت بود و از همه حلالیت می‌طلبم.

استاندار سابق همدان بیان کرد: استان همدان شأن و تاریخ  گذشته و حالش بزرگتر از آن است کسی همچون من انجام وظیفه شایسته‌ای از خود بروز دهد اما چه کنیم زمان‌ها محدود و ظرفیت‌ها کم است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ استانی را به شایستگی، ارزشمندی، جامعیت و داشتن علما، ادبا، شعرا، تاریخ، تمدن و طبیعت مثل همدان ندیدیم، افزود: همدان سرآمد تمام استان‎های کشور به ویژه در امر گردشگری است و با توجه به تاریخ بلند این استان در این خصوص باید بیشتر کار شود.

نیکبخت با اشاره به 4 رویداد بزرگ امسال در استان همدان، تصریح کرد: دو رویداد 2018، پویانمایی و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان  و برنامه‌های فرهنگی، همه این موارد همدان را نشان می‌دهد؛ البته همدان آن چنان داشته دارد که نیاز نیست چیزی به آن اضافه شود.

وی با بیان اینکه از روزی که دور دوم به استان وارد شدم گفتم حرکت همگانی برای توسعه استان باشد، ادامه داد: با توجه به شرایط امروز می‌طلبد همه یکی شده و هم‌افزایی داشته باشیم تا کشور را از این گردنه‌ها که ظالمانه دشمن برای کشور نقشه کشیده بگذرانیم؛ با همراهی مردم و هم‌افزایی مسئولان از این گردنه‌های صعب‌العبور عبور می‌کنیم، همه باید توسعه کشور و استان را مد نظر قرار دهیم.

استاندار سابق همدان در ادامه خاطرنشان کرد: شاهرخی انتخاب خوبی برای استان همدان بود و بسیار خوب استاندار انتخاب کردند؛ بسیار به این انتخاب امیدوارم، مطمئن باشید با اشراف و دلسوزی شاهرخی، روال توسعه استان بهتر از حال ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه شاهرخی در مقایسه با زمانی که من استاندار شدم وزن شخصیتی سنگین‌تری در مسائل اداری است، یادآور شد: شاهرخی به نظر بنده بسیار شایستگی برای اداره استان همدان دارد؛ صداقت، وفاداری، ریزبینی، تیزبینی و دلسوزی او شاخص است و حمایت تمام نمایندگان استان را دارد.

نیکبخت با تأکید بر اینکه در زمان مسئولت من اگر حمایت نمایندگان نبود توفیق چندانی حاصل نمی‌شد، اظهار کرد: انسجام خوبی در استان، نمایندگان و مدیریت استان برقرار شد و توسعه شهر و استان برای نمایندگان مهم بود.

وی با بیان اینکه اگر این همکاری و انسجام نبود در استان نمی‌شد کاری بکنیم، گفت: از شاهرخی تقاضا دارم این اتحاد و همبستگی و اعتماد متقابل را حفط کند.

استاندار سابق همدان در ادامه با اشاره به خلاصه‌ای از عملکرد خود طی مدت خدمت در استان همدان، بیان کرد: 430 جلسه با وزرا و بانک‌ها در ارتباط با کار مردم در تهران داشتم؛ در خصوص پتروشیمی هگمتانه نیز 114 جلسه در تهران داشتم که اکثر آنها با حضور نمایندگان بود.

وی با بیان اینکه همه نمایندگان استان، سرمایه‌گذار به استان معرفی کردند، افزود: اگر سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را حمایت نکرده و امیدوار نکنید کار از کار فرو می‌پاشد؛ من، شما و دولت نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم بلکه بخش خصوصی می‌تواند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حمایت کنید، تصریح کرد: شاهرخی هم تأکید دارد بر اینکه حفظ سرمایه گذاری، تولید و اشتغال برای استان مفید است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان پایین‌ترین نرخ بیکاری را در کشور دارد، یادآور شد: استان با 10 رتبه پیشرفت، 10 پله با بالاترین استان بیکار فاصله دارد.

استاندار سابق همدان نرخ مشارکت اقتصادی استان را  44.7 دانست و خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس رتبه کسب و کار استان را ارتقاء از 24 به 11اعلام کرده است که 13 رتبه ارتقاء داشته است.

وی با بیان اینکه طی این 5 سال بین 850 تا 900 تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی همدان اضافه شد، گفت: تا پایان سال نیز بیمارستان تویسرکان به بهره‌برداری می‌رسد و بیمارستان بهار نیز آماده افتتاح است.

نیکبخت با اشاره به اضافه شدن یک‌هزار و 500 تخت جدید با تجهیزات جدید علاوه بر بحث هتلینگ بیمارستان‌ها، اظهار کرد: بیش از 300 طرح طی 1.5 سال در حوزه بهداشت و درمان در استان احجرا شده است.

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی نیز 85 درصد تمام اراضی استان که استعداد آبیاری نوین داشتند، آبیازی نوین انجام شد در حالی که میانگین کشوری 43 درصد است؛ در صنعت نیز واحدهای تولیدی تعطیل شده همچون فولاد جعفری و صنایع تبدیلی بهار و... احیا شد.

استاندار سابق همدان بیان کرد: توسط نیکبخت هرکاری در استان انجام شد سهم یک نفر بود و 99 واحد دیگر مدیران، پشتیبانی‌های دولت و وزیر کشور بود و سهم بیش از یک واحد را به نمایندگان می‌دهم.

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر شریک بودن او در برخی طرح‌ها و یا پروژه‌ها به دلیل حمایت از واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنها، افزود: اگر می‌بنید واحدهای تولیدی را در حل مشکلات کمک می‌کردم، در هیچ طرح اقتصادی در کشور شراکت ندارم و نه دست‌اندر کار هستم اما همه واحدهای تولیدی استان را از آن خود می‌دانم؛ اشتغال ایجاد نمی‌شود مگر اینکه تولید پشت آن باشد.

نیکبخت با اشاره به پرداخت 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از آبان‌ماه 92 تا آبان ماه امسال، تصریح کرد: باید از بانک‌ها تشکر کنم که همکاری خوبی داشتند؛ تا زند‌ ام دلم را از همدان نمی‌برم.

وی نصایح مطرح شده با شاهرخی را عنوان کرد و ادامه داد: به شاهرخی گفته‌ام برای  حل مشکلات هرجا نیاز بود به من اطلاع دهد؛ کارهای شده صیانت و کارهایی که باید شود، سرعت گیرد.

استاندار سابق همدان  خاطرنشان کرد: 32 هزار شغل از ابتدای سال 96 تا آبان ماه امسال ایجاد شد البته 38 هزار مورد نیز در سامانه رصد ثبت شد.

وی با بیان اینکه 610 پروژه دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است، یادآور شد: تعهد ما واگذاری 140 پروژه طی دو سال بود که بیش از تعهد عملیاتی شد.

نیکبخت با اشاره به اقدامات شاخص از جمله سرمایه‌گذاری در 10 طرح از جمله نیروگاه‌های خورشیدی، اظهار کرد: 200 مگاوات دیگر آماده برای شروع به کار است و سرمایه‌گذاران داخلی نیز ورود کرده‌اند.

وی در ادامه به وعده خود به خبرنگاران برای اعزام 200 خبرنگار با قطار به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: 130 خبرنگار اعزام شده‌اند و 70 خبرنگار باقی مانده که از آقای شاهرخی درخواست دارم این موضوع را نیز مدنظر قرار دهد.

استاندار سابق همدان در پایان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده و برخی اقدامات مورد نیاز، بیان کرد: کار نشده در استان همدان زیاد است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار