مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آذر 1397 - 15:37   |   کد مطلب: 23389
امام جمعه همدان گفت: امروز ناتوی عربی شکست خورده و در هیأت حاکمه اسرائیل زلزله افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های وحدت‌بخش نمازجمعه دوم آذرماه هزمان با هفته وحدت و هفته بسیج، اظهار کرد: امام (ره) بزرگ‌ترین منادی وحدت بود و اکنون نیز مقام معظم رهبری معظم  منادی وحدت بین فرق اسلامی است؛ متأسفانه برخی در لباس دین با تمام قدرت بر طبل تفرقه می‌کوبند، این کج‌فهمان در لباس دین بین امت اسلام جدایی می‌اندازند که با کار کشورهای مسلمان لقمه‌های کوچکی برای بلعیدن استکبار است.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که اقوام و مذاهب دیگر به جنگ ما نیایند ما دستور داریم با آنها زندگی کنیم، گفت: در همدان مسیحی، یهودی و دیگر مذاهب همزیستی مسالمت‌آمیز با ما داشته و دارند و اهل سنت نیز حسابشان مشخص است.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به هفته وحدت بیان کرد: امروز با توجه به تلاش دشمنان در ایجاد تفرقه و دشمنی در داخل، حفظ وحدت و انسجام در بین مذاهب مختلف بیش از گذشته ضروری است.

وی افزود: امروز ناتوی عربی شکست خورده و در هیأت حاکمه اسرائیل زلزله افتاده است؛ در سراسر دنیا جنگ و تجاوز و اشغال است اما جمهوری اسلامی یک وجب از خاک کشور دیگری را اشغال نکرده است.

طه‌محمدی با بیان اینکه باید در راه خدا مقاوم و صبور بود، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و نعمت‌های موجود کشور را اداره کرد؛ دشمن تنها از روی عجز در برابر اقتدار ایران موضع می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان: کسی که اجازه برخورد با رژیم کودک‌کش اسرائیل را نمی‌دهد آمریکاست

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز در سخنان پیش از خطبه امروز به مناسبت هفته بسیج، با اشاره به سابقه بد آمریکا و جنابات بسیار آن، اظهار کرد: با وجود سوابق بد آمریکا جالب است که امروز ترامپ قمارباز، ملت شریف ایران را تروریست می‌خواند در حالی که آمریکا در ایجاد و حمایت از داعش نقش اصلی را داشت

حسن برزگر با تأکید بر اینکه کسی که اجازه برخورد با رژیم کودک‌کش اسرائیل را نمی‌دهد آمریکاست، گفت:‌ حامی رژیم سعودی نیز آمریکاست و در جریان قتل خاشقچی نیز به منظور بهره‌مندی بیشتر از این رژیم منحوس، نمایش‌هایی اجرا کردند.

وی با اشاره به جنایت‌های آل سعود در یمن با حمایت‌های آمریکا، بیان کرد: افزود: امروز به دنبال جنایات سعودی‌ها در یمن هر 10 دقیقه یک کودک می‌میرد و این در حالیست که کشورهای دنیا کنوانسیون حقوق کودک را امضا کرده‌اند اما آمریکا همچنان از پیوستن به کنوانسیون‌های مختلف خودداری می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: آمریکایی‌ها در زندان ابوغریب و گوانتانامو جنایت‌های بسیاری کردند و از مستبدان و گروهک‌ منافقین حمایت می‌کنند اما جهان به تمدن و فرهنگ ایرانیان معترف است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر قابل اطمینان نبودن آمریکا، ادامه داد: همه شاهد خروج آمریکا از برجم و تعهدات بین‌المللی بوده و هستند و نباید به اروپا نیز خوش‌بین باشیم.

برزگر انسجام ملی، منابع انرژی، قدرت منطقه‌ای و توان بازدارنده موشکی را چهار مولفه قدرت ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: باید هوشیار باشیم و بدانیم دشمنان این چهار مولفه را هدف گرفته‌اند.

وی در بخش دیگر سخنانش  شناسایی 5 منطقه آسیب‌های اجتماعی و 360 معتاد متجاهر و برخورد با فروشندگان مواد مخدر را از جمله اقدامات بسیج برشمرد و یادآور شد: توجیه یک‌هزار و 500 دانش‌آموز، 400  نفر از والدین و 2 هزار نفر از مردم عادی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر، اجرای طرح همگام با کشاورز در 6 روستا و حضور در میز خدمت ادارات طی هفته بسیج از اقدامات صورت گرفته بوده است.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ: تفکر بسیجی در حال جهانی شدن است

حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته کبودراهنگ با اشاره به تقارن  هفته وحدت و هفته بسیج، اظهار کرد: ساده زیستی، مردمی بودن  و خدمت به محرومین از صفات  مشترک نبی گرامی اسلام و بسیجیان در این زمانه است.

وی در ادامه با تبریک هفته بسیج و با اشاره به جایگاه بسیج در انقلاب اسلامی، گفت: بسیج سد محکمی در مقابل کشورهای زالو صفت و استکبار جهانی است که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و این قدرت الهی تا قیامت خار چشم دشمنان خواهد بود.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی، بیان کرد: زمانی که این کشور با مسئله جنگ تحمیلی مواجه شد، مادران و پدران، فرزندان و عزیزان خود را فدای این مملکت کردند تا با خون پاک خود کلمه پیروزی خون بر شمشیر را دوباره معنا کنند.

وی با یادآوری روحیه استکبارستیزی در مردم ایران، افزود: تکبیر بعد از نمازهای یومیه یادگار رزمندگان و شهداست، کسانی که مخالف این فریضه هستند دشمنان و خیانت کنندگان به خون شهدا هستند.

باقری در ادامه با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اگر تفکر بسیجی در جامعه نهادینه شود اختلاسی در کشور رخ نخواهد داد.

وی در پایان یادآور شد:  مژده می دهیم که ان شاءالله بعد از بسیج مردمی در ایران، انصارالله در لبنان، حشدالشعبی در عراق، حسنیون نیز در مدینه راه خواهد افتاد تا تفکر بسیجی جهانی شود.

امام جمعه شهر بهار: عنصر اصلی و فعال پیروزی در ۸ سال دفاع مقدس بسیج بود

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا نیز با تبریک هفته بسیج در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار، اظهار کرد: عنصر اصلی و فعال پیروزی ما در ۸ سال دفاع مقدس بسیج بود؛ بسیجی در هر برهه از زمان که کشور در خطر بود وارد میدان و صحنه عمل شد.

وی با بیان اینکه بسیج تنها متعلق به ایران نیست باید عرصه‌ها را به برون از مرزها برد، گفت: مردمی بودن، بصیرت، اخلاص، تکلیف‌پذیری، پیشرو بودن، دغدغه داشتن و... از ویژگی‌های منحصر به فرد بسیج است.

امام جمعه شهر بهار بیان کرد: با توجه به فراررسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) باید بیش از پیش زندگی پیامبران و امامان را اسوه، الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم .

امام جمعه شهر قهاوند: جامعه‌ای که امامش را نشناسد، خداوند آن جامعه را به بلای دوری امام از آن جامعه مبتلامی کند

حجت‌الاسلام حسین محققی در خطبه‌های نماز جمعه قهاوند، گفت: گرفتاری، مشکلات، سختی‌ها و بلاها برای مؤمن یکی از مهم ترین دلایلی است که تضرع، التماس واضطرار بیشتربشود؛ یکی از دلایل عدم تضرع و اضطرار پیشی گرفتن نیازهای فرعی، دنیایی و زود گذر بر نیازهای اصلی، اخروی و دینی است.

وی با بیان اینکه با معرفت به امام ازهمه اسباب و عوامل احساس بی نیازی می‌کنیم، تصریح کرد: با رسیدن به این معرفت به خداوند و اهل بیت (ع) متوسل می‌شویم.

امام جمعه شهر قهاوند افزود: جامعه‌ای که امامش را نشناسد، خداوند آن جامعه را به شدیدترین بلاها که دوری امام از آن جامعه است، مبتلامی کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشا به حال کسانی که در دریای پر تلاطم دنیای امروز امام خود را شناختند و دست گدایی جلوی امام خود دراز کرده و از تزویر و تطمیع دشمن نمی‌هراسند.

محققی ادامه داد: جامعه‌ای که به شنخت از امام خود می‌رسند نه ازبرجام خوشحال می‌شوند نه از پاره شدنش می‌ترسند.

امام جمعه نهاوند: دشمنان از ترویج تفکر بسیجی هراس دارند

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند، اظهار کرد: در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا از تفکر انقلابی و بسیجی استفاده کردیم، موفق شده و بر دشمنان پیروز شدیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان از انواع ترفندها برای ضربه زدن به شجره طیبه بسیج استفاده کرده‌اند، گفت: امروز بسیج در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و هرکجا مشکلی پیش آمده بسیجیان با نیت خالصانه حضور می‌یابند.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: تشکیل سازمان بسیج به فرمان امام خمینی(ره) نشان‌دهنده دوراندیشی و آینده‌نگری امام (ره) بود؛ امروز تفکر بسیجی و بسیجیان به خاری در چشم دشمنان تبدیل شده است.

وی افزود: بسیجیان با تبعیت از فرامین امام (ره) و مقام معظم رهبری و همیشه در همه حال آماده و پا به رکاب هستند تا در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، هسته‌ای  و سایر عرصه‌ها ورود کرده و موفق شوند.

مغیثی تصریح کرد: امروز هم اگر می‌خواهیم موفق شویم و دشمنان را ناامید و خوار کنیم باید تفکر بسیجی را در بین نسل جوان ترویج دهیم.

امام جمعه موقت اسدآباد: امروز بسیج در خط مقدم محرومیت‌زدایی است

حجت‌الاسلام علی سیاح در خطبه های نماز جمعه اسدآباد، با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: امروز اگر مسئولی ، نماینده مجلسی، وزیری، بازاری و یا فرد دست به قلمی، کاری برای حل مشکل فردی از دستش برآید و انجام ندهد، مورد غضب خدا قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفین و بیاناتی از امام (ره) و رهبر انقلاب در این زمینه، گفت: بالغ بر ۶۰ موشک توسط بسیج ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

امام جمعه موقت اسدآباد خاطرنشان کرد: بسیج باید در مقابل هجمه دشمن از جمله هجمه‌های فرهنگی بایستد، البته بسیجیان در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

وی به محرومیت‌زدایی در دورترین نقاط کشور اشاره کرد و افزود: امروز می‌بینیم که بسیج در خط مقدم این امور است.

سیاح در ادامه با اشاره به هفته وحدت و لزوم اتحاد بین شیعه و سنی، بیان کرد: برخی‌ها در مقابل هفته وحدت، هفته برائت را مطرح می‌کنند، آنها کسانی هستند که به عنوان داعش شمشیر بر گلوی شیعه قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار