مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آذر 1397 - 23:21   |   کد مطلب: 23406
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ماندن جمهوری اسلامی ایران در برجام همزمان با اعمال محدودیت‌ها در فروش نفت و جلوگیری از مبادلات مالی را اقدامی بی فایده عنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که اگر ایران نتواند به فروش نفت خود ادامه دهد و همچنین در مبادلات مالی دچار محدودیت شود، در این شرایط  ماندن در برجام دیگر برای ایران مفید نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران این سخنان را قبل از دیدار پیش رو با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرده و افزوده است که فکر می‌کنم صبر برای مردم ما برای ماندن در برجام محدودتر و محدودتر می‌شود.

علی اکبر صالحی همچنین افزود که ایران در صورت خروج از برجام توانایی غنی‌سازی ۲۰ درصدی را به مانند پیش از برجام خواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به توافقات صورت گرفته پیشین در بروکسل درباره همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در حوزه‌های صلح آمیز فناوری هسته‌ای اعلام کرد که تا کنون در این زمینه اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

صالحی در ادامه گفتگوی خود با استقبال از سازوکار مالی اروپا برای مبادلات تجاری بدون دلار با ایران، اما گفته است که این کانال مالی تنها در صورتی سودمند خواهد بود که بتواند امکان صادرات نفت برای ایران را حفظ کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار