مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1391 - 7:01   |   کد مطلب: 2341
در آستانه سالروز زمین‌لرزه مخرب و اسفناک طبس، جمعی از مردم این شهرستان در قالب کاروانی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی می‌روند تا ضمن ابراز همدردی، کمک‌های نقدی و کالایی مردم طبس را به زلزله‌زدگان اهدا کنند.

به گزارش  صدای دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، بیست و پنجم شهریور ماه یادآور زمین‌لرزه اسفناک سال ۱۳۵۷ طبس است که هر انسانی را متأثر و متألم می‌کند، زمین‌لرزه ۷٫۷ ریشتری که به گفته کارشناسان حدود ۱۲ هزار نفر کشته برجای گذاشت، ضمن اینکه شهر زیبا و تاریخی طبس با قدمت بیش از یک هزار سال و ۳۰ روستای دیگر به طول کامل ویران شد.

۲۵ شهریور سال ۱۳۵۷ تلخ‌ترین روز زندگی همه طبسی‌هایی است که آن شب وحشتناک را به چشم خود دیدند و عزادار عزیزان خود شدند.

اما امسال باتوجه به وقوع زمین‌لرزه در استان آذربایجان شرقی، مردم و مسئولان طبس تصمیم گرفته‌اند تا در آستانه سالروز زمین‌لرزه طبس، علاوه بر گرامی داشتن یاد رفتگان خود در آن واقعه، اقدام به جمع‌آوری کمک به صورت ویژه برای زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی و همچنین اعزام کاروانی به مناطق زلزله‌زده کنند.

در جلسه‌ای که به منظور برنامه‌ریزی کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی در محل فرمانداری شهرستان طبس برگزار شد، مسئولیت جمع‌آوری کمک‌های اصناف و بازاریان به زلزله‌زدگان به مجمع امور صنفی، فرهنگیان به آموزش و پرورش، روحانیان به اداره تبلیغات اسلامی، شرکت‌های تولیدی، صنعتی و معدنی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشاورزان به جهاد کشاورزی واگذار شد.

همچنین در این جلسه اعلام شد که عموم مردم برای اهدای کمک‌های خود به زلزله‌زدگان، می‌توانند کمک‌های نقدی و کالایی خود را به جمعیت هلال احمر، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و دفاتر ائمه جمعه شهرستان طبس یا صندوق‌هایی که در مراکز شهرهای طبس، عشق‌آباد و دیهوک مستقر می‌شود تحویل دهند.

در این جلسه مقرر شد تا مبالغی که از سوی کسبه و اصناف طبس به زلزله‌زدگان اهدا می‌شود، ثبت شده و به عنوان مالیات پرداختی آنان محاسبه شود.

امام جمعه طبس طی سخنانی در این جلسه ضمن تسلیت به بازماندگان زمین‌لرزه آذربایجان شرقی و نیز طلب رضوان و غفران الهی برای درگذشتگان این واقعه، اظهار داشت: دین اسلام که فرهنگی جامع و کامل دارد، توجه به امور و مشکلات انسان‌ها، حتی غیرمسلمانان را لازم دانسته است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم یادآور شد: مردم طبس که خود طعم تلخ زلزله را چشیده‌اند و در زمان وقوع زلزله انتظار داشتند تا همه از گوشه و کنار عالم به فریادشان برسند، امروز نیز که هموطنان آذری ما دچار این گرفتاری شده‌اند باید بیش از مردم سایر نقاط کشور به یاری زلزله‌زدگان بشتابند.

وی همچنین با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از کمک‌های دولت اظهار خشنودی و رضایت کردند، اما باتوجه به بزرگی ابعاد فاجعه و خسارت‌ها، از مردم نیز خواستند تا به زلزله‌زدگان کمک کنند.

امام جمعه طبس، حضور نمایندگانی از شهرستان طبس در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی را موجب تسلی خاطر داغ‌دیدگان دانست و افزود: باتوجه به در پیش بودن فصل سرما، باید تحقیق و بررسی شده و تنها اقلام و کالاهای مورد نیاز زلزله‌زدگان تهیه شده و به همراه کاروان به آذربایجان شرقی اعزام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار