مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. دى 1397 - 17:27   |   کد مطلب: 23560
امام جمعه همدان گفت: افرادی که در حصر هستند از رأفت اسلامی استفاده کرده وگرنه آنها در فتنه 88 خسارات بزرگی برای کشور پدید آوردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حجت الاسلام والمسلمین غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر  امروز در خطبه‌های نماز جمعه پس از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی که از بصیرت هر انسانی نشأت گرفته و سعادت دنیا و آخرت را تأمین می‌کند اظهار داشت: 6 نمونه شناخت و معرفت وجود دارد که اگر هر فرد این 6 معرفت را کسب نماید به سعادت دنیا و اخرت دست می‌یابد.

وی دشمن شناسی را در سیر و سلوک هر انسان جزء واجبات دانست و گفت: هر انسانی اگر بخواهد به سعادت ابدی دست پیدا کند باید دشمن خود را بشناسد؛ دشمن برای فریب مؤمن لباس میش به تن می‌کند و اگر کسانی در طول تاریخ نتوانستند دوست را از دشمن تفاوت بگذارند دچار خسران شده‌اند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: خداوند متعال هنگامی که آدم ابو‌البشر را خلق کرد او را از درختی بر حذر داشت، اما شیطان آدم و حوا را با اظهار دوستی فریب داد؛ عده‌ای از انسان‌ا نقش شیطان را برای افراد بازی می‌کنند و گناه را زینت می‌بخشند و به افراد عرضه می‌کنند و همین زیرساخت گناه را برای افراد فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به جنگ ایران و عراق ادامه داد: کشورهای غربی و عربی در مقابل ایران ایستادند اما در پایان مشاهده صدام با ان همه خفت به دار آویخته شد.

طه‌محمدی با بیان اینکه متاسفانه در خصوص دشمن‌شناسی کار چندانی در کشور صورت نگرفته، تصریح کرد: دشمن با عوام‌فریبی و نقشه‌های شیطانی در صدد بود مردم را به دین و انقلاب بدبین نماید.

وی افزود: افرادی که در حصر هستند از رأفت اسلامی استفاده کرده وگرنه آنها در فتنه 88 خسارات بزرگی برای کشور پدید آوردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در ایران بیان کرد: در سال گذشته فرانسه نگران عدم رعایت حقوق بشر در ایران بود اما ببینید که اکنون خود فرانسه چگونه با معترضانش برخورد می‌کند که تاکنون چندین نفر توسط پلیس فرانسه کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن نقشه براندازی انقلاب را در سر دارد و اگر بیدار نباشیم خسار‌ت‌های جبران‌ناپذیری را باید متحمل شویم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری وعده نابودی اسراییل را داده‌اند و می‌بینیم که کشور آمریکا با وجود اینکه میلیاردها در سوریه و عراق هزینه کرده و داعش را ایجاد کرده، جرأت این را که آشکارا به این عراق بیاد را ندارد .

نماینده ولی فقیه به گرانی اجناس در بازار اشاره و تصریح کرد: دست‌های پلیدی در خارج از مرزها در اندیشه بود که دلار را تا نرخ بیست هزار تومان بالا ببرد اما مدیریت صحیحی برای کاهش نرخ دلار ایجاد شد اما متأسفانه قیمت‌ها  همچنان در بازار  بالا است و این نشان‌دهنده این است که دشمن تنها از یک راه با ما نمی‌جنگد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود دولتمران و مردم در کنار یکدیگر این مسائل را مرتفع نمایند، افزود: برای مقابله با دشمن همواره باید  هوشیار باشیم.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه گلوگاه انرژی تنگه خلیج‌فارس در اختیار جمهوری اسلامی قرار دارد و دنیا به تماشای پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایستاده، خاطرنشان کرد: مرحوم ایت الله شاهرودی یار باوفای انقلاب بودند برای تجلیل از جایگاه عالم فرزانه روز سه‌شنبه  مجلس ترحیم باشکوهی برای تجلیل از مقام شامخ ایشان برگزار خواهد شد.

 

* امام جمعه رزن:
مردم در ۹ دی کار فتنه‌گران را تمام کردند

حجت‌الاسلام عبدالعظیم ملازاده با اشاره به اینکه خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، مسئله بسیار مهمی است، گفت: دستور خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و سوریه صادر شده است.

وی اضافه کرد: آمریکا با وجود سیاست‌های مقاومت در منطقه، شکست خورده  و سعی دارد خود را از این منجلاب بیرون بکشد ولی یک احتمال وجود دارد که آنها به دنبال تجدید قوا باشند.
امام جمعه رزن ادامه داد: تعطیلی دولت آمریکا نشان‌دهنده افول قدرت آمریکا بوده و تصمیم خروج، قطعاً نابودی آمریکا را تسریع می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به حماسه ۹ دی تصریح کرد: روز 9 دی روز بصیرت و تجدید پیمان امت با ولایت است که به واقع  این روز، ارزش‌های دینی ایرانیان ظهور کرده و عینیت یافت.

مولازاده گفت: در این روز مردم یک صدا و در کنار هم نشان دادند که همیشه پای این انقلاب بوده و هستند.
وی با بیان اینکه دین‌سالاری و قانون‌سالاری در روز ۹ دی بیمه شد، خاطرنشان کرد: عده‌ای در آن سال در برابر قانون، مقدسات دینی و عاشورا قرار گرفتند و نظم عمومی کشور را بهم زدند اما مردم همیشه بیدار ایران با استکبارستیزی خود در حماسه ۹ دی نقشه‌ها را خنثی کردند.
امام جمعه رزن تصریح کرد: هم اکنون فضای بازگشت برای آنها وجود دارد که باید برگردند و از نظام و مردم عذرخواهی کنند و اشتباهات خود را جبران کنند.
وی در پایان گفت: مردم نظام و رهبرشان را دوست دارند و در روز ۹ دی سال 88 کار  فتنه‌گران را تمام کرده و حماسه آفریدند.

 

* امام جمعه شهر بهار:
فتنه 88، سناریوی بزرگ دشمن علیه مردم‌سالاری دینی بود

امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، آرامش را در گرو یاد خدا و فرمانبرداری از او عنوان و اظهار کرد: خداوند فرموده که اگر بنده از من تبعیت کند زندگی شیرین همراه با سعادت خواهد داشت فلذا نباید از یاد خدا غافل شد و همواره خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

حجت الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا  با اشاره به سالگرد شهادت شیخ نمر گفت: خون‌های شهدای مظلوم هم اکنون به ثمر نشسته و ما شاهد این هستیم که عربستان منزوی شده و حتی امریکای ملعون نیز در حال کناره‌گیری از عربستان است.

امام جمعه شهرستان بهار، روز ۹ دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و گفت: ما هنوز آنطور که باید عظمت این روز را درک نکرده‌ایم.

وی حوادث سال 88 را سناریوی بزرگ دشمن علیه مردم‌سالاری دینی معرفی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب با سخنرانی‌های خود در حوادث آن سال به مهار و مقابله با قانون‌گریزان پرداخته و آرامش را به جامعه تزریق کردند و همه ملت را به عمق وقایع آشنا کردند.

حاتم‌نیا ۹ دی را تجلی موقعیت‌شناسی مردم دانست و مردم شهرستان بهار را برای شرکت در مراسم باشکوه ۹ دی در فرهنگسرای آیت‌الله بهاری دعوت کرد.

وی در پایان به درگذشت آیت‌الله شاهرودی اشاره و اظهار کرد: ایشان از گنجینه‌های انقلاب و یار و یاور نظام بودند.

 

* امام جمعه موقت اسدآباد:

ملت اجازه فتنه‌ای دیگر در سال ۹۸ را نمی‌دهد

حجت الاسلام علی سیاح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اسدآباد با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، گفت: کارهای خیر را کوچک نشمارید و از انجام آن امتناع نکنید.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، افزود: یکی از این مناسبت‌ها سالروز تشکیل سوادآموزی به فرمان امام (ره )است که باید همه مردم حداقل سواد خواندن و نوشتن را داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرستان اسدآباد با بیان اینکه هرکس در این مملکت نفس می‌کشد و پست و مسئولیتی دارد، باید خود را مدیون خون شهدا بداند، تصریح کرد: برای هر پست اداری خون شهیدانی ریخته شده که نباید با کم‌کاری و کوتاهی‌ها، خون آنها پایمال شود.

وی با اشاره به سال‌روز ۹ دی، گفت: در سال ۸۸ عده‌ای با خیال تقلب در انتخابات، چندین ماه نظام و انقلاب را که با سرعت روبه جلو حرکت می‌کرد به عقب کشاندند.

سیاح با تأکید بر هوشیاری مردم، ادامه داد: قطعا مردم هوشیار و انقلابی نخواهند گذاشت که فتنه‌های دیگری در سال 98 پدید آید و به ثمر بنشیند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص روز ۹ دی، گفت: این روز، روز بصیرت است و یک حماسه تاریخی را برای ایران ماندگار کرد.
امام جمعه موقت شهرستان اسدآباد در پایان رحلت آیت‌الله شاهرودی و جان باختن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفت.

 

*امام جمعه نهاوند:
9 دی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: حماسه  9 دی برخواسته از عمق عشق و ارادت مردم به ولایت فقیه و ارزش‌های اسلامی بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی از اوایل انقلاب با انواع برنامه‌ریزی‌ها درصدد نابودی انقلاب اسلامی بودند ولی همیشه مردم با بصیرت ایران آنها را ناامید کرده‌اند.

امام جمعه نهاوند افزود: مردم نشان دادند هرجا که لازم باشد از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و روز ۹ دی نیز با حرکتی به یاد ماندنی این موصوع را اثبات کردند.

وی بیان داشت:  صبر انقلابی مردم با بصیرت بعد از تحمل هشت ماه فتنه‌گری فتنه‌گران و حامیان خارجیشان، سرآمد و در روز ۹ دی با حضور خود در صحنه فتنه‌گران را رسوا کردند.

مغیثی با دعوت از مردم نهاوند برای حضور در مراسم ۹ دی که صبح یک‌شنبه در مصلی برگزار می‌شود؛ گفت: روز ۹ دی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی باید همیشه گرامی داشته شود و نقشه فتنه‌گران برای مردم تبیین شود.

 

*امام جمعه تویسرکان:
حضور مردم در 9 دی باطل‌السحر فتنه‌های دشمن بود

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به گفته امام صادق علیه السلام که فرمودند: « اینکه گفتیم فقط انسان‌های پاک و مزین به نور الهی توفیق عفو دیگران را دارند»، اظهار کرد: گذشت و عفو از صفات الهی بوده که در دل انسان‌های باصفا قرار داده است تا با این صفات مردم با یکدیگر معاشرت کنند.

وی با بیان اینکه در قرآن، آیات بسیاری در خصوص گذشت و بخشش آمده، افزود: اگر دوست دارید خدا شما را مورد عفو قرار دهد شما هم اهل بخشش باشید، براستی کسی که اهل گذشت نیست چگونه از خدا انتظار بخشش دارد؟!

خطیب نماز جمعه تویسرکان ادامه داد: متأسفانه پدیده شوم کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی افراد به شهرستان هم رسیده و بعضی از شهروندان را فریب داده و حسابشان راخالی کرده‌اند و به گفته رییس دادگستری تویسرکان عده‌ای از افراد فریب‌خورده تحصیلات حقوقی داشته‌اند؛ فریب برنده‌ شدن در مسابقه با عنوان قرعه‌کشی را نخورید و پای عابربانک حاضرنشوید!

وی با اشاره به اتحاد، انسجام، پیشرفت و نفوذ گسترده ایران در منطقه، گفت: همه این موارد یک ابهت و اقتدار خاصی به ایران داده، از این رو استکبار در سال ۸۸ با طرح انقلاب مخملی با شعار تقلب در انتخابات برای شکستن همین اقتدار وارد میدان شد.

موحدی تصریح کرد: دراین فتنه ریاست طلب‌های عقده‌ای باید محور عملیات دشمن قرار می‌گرفت تا ساده‌اندیشان را فریب دهند و از طرفی دیگر سلطنت‌طلب‌ها و منافقین هم مأمور بودند که در وقت مناسب زهرشان را بریزند که البته با درایت رهبر معظم انقلاب و حضور به موقع مردم ولایی، فتنه‌گران رسوا شدند.

وی با بیان اینکه رسانه های استکبار چند هزار آشوبگر را در رسانه‌های خود تمام مردم ایران معرفی می‌کرد، گفت: حضور مردم  در روز 9 دی باطل‌السحر بود.

موحدی ادامه داد: کوتاهی مسؤولان در برخورد با فساد و ویژه‌خواری و از طرف دیگر حمایت از شیطان مجازی، تلگرام فرصتی برای دشمن بود تا از احساسات بعضی جوانان سوءاستفاده کرده و در سال گذشته در بعضی شهرها از جمله تویسرکان ایجاد اغتشاش کنند که البته برای عموم مردم ماهیت آنها آشکار شده و راهپیمایی ۱۳دی مردم تویسرکان، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهرستان متدین انقلابی شد.

وی تأکید کرد: البته اغتشاش ۹۶درس و عبرتی شد برای مسؤولان که در جلب رضایت عموم مردم بیشتر بکوشند و اعضای شورای تأمین نیز اهتمام و انسجام و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

امام جمعه تویسرکان خاطرنشان کرد: شما مردم همیشه در صحنه هستید و اگر در سال گذشته، اغتشاشگران مجالی برای آشوب پیدا کردند بخاطر این بود که براساس سفارش مسؤولان امنیتی، سکوت کردید ولی شما مردم حزب‌الله آتش به اختیار بوده و  بعد از این هر فتنه‌ای را در نطفه خفه خواهید کرد.‌

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار