مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. بهمن 1397 - 10:57   |   کد مطلب: 23698
عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما در هفتمین نشست سراسری منشور رسانه راهبردهای رسانه ملی عنوان کرد که باید نخبه ترین افراد جذب صداوسیما شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما در هفتمین نشست سراسری منشور رسانه راهبردهای رسانه ملی را برای آغاز پنجمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تبیین کرد.
 
علی عسکری در این نشست با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی همکاران برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی برای تاریخ بشریت دانست که از دیگر انقلاب‌های قرن اخیر متمایز بوده که با تکیه بر دین و پیروی از مرجعی بزرگ به ثمر نشسته است.
 
رییس سازمان صداوسیما پایان جشن ۴۰ سالگی و ورود به دهه پنجم انقلاب را مستلزم نگاه به آینده و مواضعی که باید در دهه آتی رسانه ملی درپیش گیرد، دانست و سپس به تبیین راهبردهای رسانه ملی در دهه آتی پرداخت.
 
انقلابی گری و عمل انقلابی اولویت اول رسانه ملی
 
علی عسکری با بیان اینکه اوضاع دنیا اوضاع آشوب و تخریب فرهنگی در سال های آتی خواهد بود بر ضرورت انقلابی گری و عمل انقلابی تاکید کرد و به تشریح مولفه‌های آن پرداخت.
 
وی گفت: در اوضاعی که بی‌ارادگی به مردم القا می‌شود انسان‌های انقلابی و مستحکمی‌باید باشند تا در مقابل این تخریب‌ها بایستند.
 
رییس رسانه ملی از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان الگوهای انقلابی گری یاد کرد که باید فراروی مدیران رسانه ملی قرار بگیرند.
 
وی عمل انقلابی را دارای ۲ بعد اعتقادی و عملی دانست و بر اهمیت مدیریت انقلابی در رسانه ملی تأکید کرد.
 
علی عسکری کندی و رکود را موجب فروپاشی یک سازمان رسانه ای دانست و با بیان اینکه عمل انقلابی باید در همه سطوح مدیریتی از معاونان تا مدیران کل و دیگر مدیران در اولویت باشد تاکید کرد: همه مدیران باید در عرصه کارشان تغییرات انقلابی را بیابند و با هماهنگی مسئولان سازمان به آن عمل کنند.
 
باید نخبه ترین افراد جذب صداوسیما شوند
 
موضوع رشد و گردش اندیشه در سازمان صداوسیما از راهبردهای دیگری بود که رییس رسانه ملی در این نشست از آن یاد کرد و گفت: اقداماتی که تاکنون در صداوسیما در این زمینه شده کافی نیست  و ما باید به عنصر تفکر و اندیشه بیشتر بپردازیم.
 
علی عسکری با اشاره به بالا رفتن سطح دانش مردم و تعدد مخاطبان فرهیخته و تحصیلکرده اظهار کرد: این امر ما را ملزم می‌کند پیام‌هایمان را با بسته بندی عالمانه و هوشمندانه ارابه دهیم.
 
وی افزود: تشکیل شوراهای اندیشه ورز نیز در شبکه‌ها به منظور رشد و گردش اندیشه بود اما این کافی نیست و اتاق فکر در تمام گروه‌های برنامه ساز و برنامه‌ها باید شکل بگیرد.
 
رییس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه در این شوراها باید نخبه ترین افراد جذب شوند گفت: گران ترین گروه‌های تولیدی ما گروه‌های فیلم و سریال انیمیشن و مستند هستند که باید به ازای هر برنامه اتاق فکری مسلط و آگاه به مسایل روز وجود داشته باشد ضمن اینکه باید شهرک‌های تلویزیونی ایجاد شود تا به تولیدات صنعتی در تولید آثار دست یابیم و فاصله تولید را از ایده تا آنتن به حداقل برسانیم.
 
حمایت از کانون‌های مردم نهاد
 
فعال‌سازی و حمایت از نهادهای مردمی نیز بنا به گفته رییس رسانه ملی از راهبردهایی بود که در دهه پنجم انقلاب رسانه ملی بر آن تأکید خواهد شد.
 
علی عسکری گفت: فعال سازی نهادهای مردمی نظیر مساجد، روحانیت، امامان جماعت و پایگاه‌های بسیج از برنامه‌هایی است که با وجود آنکه آغاز شده اما کافی نیست و باید به آن توجه ویژه کرد.
 
رادیو پیام خبری تر می‌شود
 
 وی تعدد راه‌های کسب خبر و وجود شبکه خبر را از عوامل برتری رسانه ملی در این زمینه عنوان و تاکید کرد: باید ضمن تقویت این عوامل طراحی جدیدی برای تقویت این جنبه از کار به انجام برسد.
 
وی همچنین از بازگشت رویکرد خبری رادیو پیام خبر داد و گفت: این رادیو باید علاوه بر بخش های خبری فعلی بخش های دیگری نیز برای اطلاع رسانی به مردم ایجاد کند که می‌تواند مزیت رسانه ملی را در اطلاع رسانی سریع بالا ببرد.
 
جوانگرایی از آخرین راهبردهایی بود که رییس رسانه ملی در این نشست از آن به عنوان راهبرد آتی رسانه ملی در دهه پنجم انقلاب یاد کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب نسل اول و دوم اداره کشور را بر عهد ه گرفتند و اکنون پس از ۴ دهه نسل های سوم و چهارم باید به عرصه و بلوغ فکری برسند تا توانایی اجرایی داشته و کشور را اداره کنند.
 
رییس رسانه ملی از آغاز دهه نوسازی و جوان شدن در رسانه ملی خبر داد و اظهار کرد: باید جوانان شایسته را جذب کنیم و آموزش دهیم تا بتوانند نقش سازنده در سازمان ایفا کنند.
 
علی عسکری با بیان اینکه در رسانه ملی شعار ما این است که رسانه ملی جایگاه برترین‌ها است، تأکید کرد: باید برترین جوانان این کشور را که دارای فکر و اندیشه هستند جذب کنیم و آنها را در قسمت های مختلف سازمان استقرا دهیم.
 
وی از مدیران رسانه ملی خواست تا بهترین‌ها را برای حضور در سازمان بیابند و آموزش دهند.  
 
رییس رسانه ملی در پایان دستگیری مرضیه هاشمی از مجریان شبکه پرس تی وی را نشانه رفتار ظالمانه دولت آمریکا دانست و از مرضیه هاشمی به عنوان بانوی مقاومت یاد کرد.
 
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار