مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. بهمن 1397 - 18:49   |   کد مطلب: 23716
نمانیده ولی فقیه در استان با اشاره به کاهش فرزندآوری در همدان، گفت: طبق آمار فرزندآوری در همدان نسبت به سال قبل 2 درصد کمتر شده در حالی که سالمندان روز به روز بیشتر و فرزندآوری کمتر می‌شود و این یک آسیب جدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،آيت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در دیدار با نماینده سازمان های مردم نهاد و دغدغه‌مندان مسایل اجتماعی گفت: پیامبر قبل از بعثت خود یک آسیب اجتماعی خطرناک و رایج در جزیره العرب( عربستان) که زنده به گور کردن دختران بود را  اصلاح کرد.

وی افزود: یک آسیب اجتماعی  مهم در همدان مربوط به نسل‌آوری کم است و طبق آمار فرزندآوری در همدان نسبت به سال قبل 2 درصد کمتر شده در حالی که سالمندان روز به روز بیشتر و فرزندآوری کمتر می‌شود و این یک آسیب جدی است.

نماینده ولی فقیه استان همدان ادامه داد:  فساد و آسیب‌ها مثل قارچ می‌روید و اگر علاج نشود زندگی همه را نابود می‌کند پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

در ادامه رییس مجمع سازمان های مردم نهاد در این جلسه گفت: در همدان ظرفیت خوبی در رابطه با سازمان‌های مردم نهاد داریم اما به دلیل موازی‌کاری و توان محدود سازمان های مردم نهاد، تاثیر کمی در توسعه استان وجود دارد.

سید مصطفی موسوی با بیان اینکه نهادها کاملا غیردولتی و مردمی هستند، افزود: اهداف مجمع، افزایش مشارکت اجتماعی در همدان است و هشت کمیسیون تخصصی در موضوعات مختلف به طرح مسایل استان و راهکار های برون رفت از مشکلات می‌پردازند.

وی عنوان کرد: توجه به حوزه بانوان که نیمی از ظرفیت منابع انسانی را تشکیل می‌دهند نیز از دیگر اهداف مجمع است  و به همین دلیل کمیته بانوان تشکیل دادیم.

رییس مجمع سازمان های مردم نهاد هدف بعدی در مجمع را  توانمندسازی سازمان های مردم‌نهاد و آگاهی‌بخشی مردم به حقوق و تکالیفشان عنوان و اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی مردم و مسؤولان هستند و به جهت تخصصی که دارند ارتباط بسیار خوبی در سطح استان با مردم دارند.

وی با بیان اینکه هدف دیگر مجمع، مشارکت سازمان های مردم نهاد در تصمیمات استانی و معرفی این سازمان‌ها  به دستگاه‌های دولتی و مردم است، گفت: خیریه ها و سمن‌ها در حوزه بهداشت، سلامت،  فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی هیچ‌گونه درآمدی از جانب نهادهای دولتی ندارند و صرفا مردمی هستند و افتخار ما این است که هیچ کمکی از نهادهای دولتی به مجمع نشده و با رویکرد استقلال‌طلبانه شکل گرفته است.

افراطی، یکی از اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد با بیان اینکه خیرین سلامت بانوان بسیار فعال هستند گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا جشنواره بزرگ بانوی برگزیده الوند را داشته باشیم.

برخی دیگر از فعالان مدنی و نماینده‌های سازمان های مردم نهاد به وضعیت بحرانی آب شرب و کشاورزی در همدان، وضعیت رودخانه های توریستی که به رودخانه های حامل فاضلاب تبدیل شده‌اند، برج سازی و ساخت سازهایی که مسیر قنات‌هایی که طبق آمار اداره آبفا، 35 تا 40 درصد از آب همدان را تآمین می‌کند را می بندند، اشاره کردند.

همچنین برخی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد از عدم احداث پردیس سالمندان به دلیل مسایل حاشیه ای و برخی نیز در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صیانت و حمایت از خانواده مطالبی را بیان کردند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار