مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. بهمن 1397 - 8:52   |   کد مطلب: 23800
یک اقتصاددان با بیان اینکه اگر دولت مشکلات ارزی که در اوائل سال جاری اتفاق افتاد را به خوبی مدیریت می کرد، مشکلات دیگر در حوزه‌های مختلف اقتصادی بروز نمی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حجت اله عبدالملکی، اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره مشکلات معیشتی مردم و اقداماتی که دولت بایستی در این حوزه انجام بدهد، بیان داشت: دولت اگر می خواهد مشکلات مردم به حداقل برسد بایستی در سال آینده سه حوزه را مدیریت کند. اول دولت بایستی نقدینگی را به خوبی مدیریت کند. دوم اینکه بازار ارز را ساماندهی کند و همچنین مدیریت روانی بازار اقتصاد سومین حوزه‌ای است که در سال آینده باید به آن توجه لازم صورت گیرد. در این سه حوزه اگر دولت مدیریت لازم را انجام دهد در سال آینده مشکل خاصی نخواهیم داشت.
وی افزود: در سال 97 مهمترین مشکل مردم تورم بود و 70 درصد مردم در تنگنای معیشتی قرار گرفتند. اصل این موضوع از بازار ارز شروع شد و به سرعت به بازارهای دیگر سرایت کرد. اگر از ابتدا یک مدیریت صحیح بر روی بازار ارز صورت می گرفت ما این مشکلات را در کل اقتصاد نداشتیم. 
 
این اقتصاددان درباره عملکرد دولت در سال جاری گفت: دولت در بهار بسیار بد عمل کرد و در تیر و مرداد نیز نتوانست مدیریت درستی در اقتصاد داشته باشد و از شهریور به اینطرف تازه توانست برخی از امور را در دست بگیرد و مدیریت کند. ولی با این حال فاصله دولت تا الگوی ایده آل اقتصادی بسیار زیاد است. مهمترین مشکل هم این است که دولت حاضر نیست که مدل تفکر غربی را کنار بگذارد. 
 
عبدالملکی درباره تامین کالاهای اساسی و مشکلاتی که در حوزه تامین برخی از کالاها مانند گوشت و گرانی در این حوزه اتفاق افتاد،اظهار داشت: ما مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم بلکه مشکل در مدیریت توزیع این کالاهاست و مسئله دوم قیمت بالای اجناس است که به سبب بهم ریختگی بازار ارز و حجم سنگین نقدینگی است که دولت این موضوع را به سمت تولید به درستی هدایت نکرد و این موضوع منجر به تورم شده است. 
 
انتهای پیام /

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار