مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. مرداد 1398 - 9:36   |   کد مطلب: 23939
منابع غربی اعلام کردند چین در ماه جولای و طی دومین ماه متوالی به تحریم های آمریکا علیه ایران بی اعتنایی کرده و حداکثر ۳۶۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از رویترز، اطلاعات منتشر شده از فعالان بازار انرژی نشان می دهد چین در ماه جولای و طی دومین ماه متوالی پس از خودداری آمریکا از تمدید معافیت های نفتی ایران به خرید نفت از این کشور ادامه داده است.
بر اساس گزارش شرکت هایی که تحرکات نفتکش ها را رصد می کنند طی ماه جولای بین 4.4 میلیون بشکه(142 هزار بشکه در روز) تا 11 میلیون بشکه (360 هزار بشکه) نفت ایران وارد چین شد. 
 
مقامات آمریکایی تخمین می زنند 50 تا 70 درصد صادرات فعلی نفت ایران به مقصد چین می رود و 30 درصد صادرات نفت این کشور به سوریه انجام می شود.
 
چین در ماه ژوئن 210 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده بود که پایین ترین رقم طی یک دهه گذشته و 60 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
 
بر اساس این گزارش مشخص نیست از کل نفت صادراتی ایران به چین در ماه جولای چقدر به خریداران فروخته شده و چقدر در مخازن ذخیره شده است. تخمین زده می شود 20 میلیون بشکه نفت ایران در بندر دالیان چین ذخیره شده باشد.
 
برخی آمارها نشان می دهد در ماه جولای حداقل 5 نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران وارد بنادر چین شده و 958 هزار تن نفت ایران را تخلیه کرده اند. موسسه انگلیسی کپلر در گزارشی اعلام کرد ذخایر نفت بندر جینزو از 3.2 میلیون بشکه در اواسط ژوئن به 6 میلیون بشکه در ماه جولای افزایش یافته که علت آن افزایش ورود نفت از ایران بوده است. بر اساس برآوردهای این موسسه ایران در ماه جولای 360 هزار بشکه در روز نفت تحویل چین داده است.
 
موسسه ورتکسا نیز که در لندن مستقر است تخمین زده است ایران 4.4 میلیون بشکه نفت در ماه جولای تحویل چین داده است .
 
منبع: تسنیم

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار