مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. آبان 1399 - 11:21   |   کد مطلب: 24240
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از سخت‌گیری زیاد بخش‌های اداری کشور در فرآیند کسب‌وکار اظهار نارضایتی کرد و آن را یکی از چالش‌های مهم فعالیت‌شان دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سیدمحمد حیدری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پرتو نوین مدیریت ایرانیان» یا «پنکو» در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو گفت: این شرکت کار خود را از سال ۸۶ شروع کرده و در زمینه‌های بودجه‌ریزی عملیاتی، هزینه‌یابی و مدیریت بر مبنای فعالیت، نظام جامع مدیریت عملکرد، طراحی و تدوین برنامه راهبردی و پیاده سازی و اجرای استراتژی‌ها فعالیت می‌کند و حوزه تخصصی آن حسابداری مدیریت است.
 
وی ادامه داد: ما برای کمک به مدیران و برای اینکه خدمات مشاوره‌ای جنبه کاربردی و اجرایی داشته باشد، نرم‌افزاری را تحت عنوان بودجه‌ریزی عملیاتی الماس طراحی کردیم و در این زمینه در کشور پیشگام هستیم. این نرم‌افزار در زمینه محاسبه قیمت تمام شده، روش‌های مختلف بودجه‌ریزی، اجرای نظام مدیریت عملکرد سازمانی کسب وکار‌ها اعم از دولتی یا خصوصی به مدیران کمک می‌کند.
حیدری در مورد نرم‌افزار الماس بیان کرد: این نرم‌افزار در واقع متد جدیدی را برای بودجه‌ریزی کشور ارائه می‌دهد و مدل مورد تایید سازمان برنامه و بودجه بوده و هم‌اکنون در این سازمان و بسیاری از دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی بازار هدف ما دستگاه‌های دولتی هستند و ما در مجموع در سه حوزه تخصصی آموزش، مشاوره مدیریت و ارائه راهکار نرم‌افزاری در حوزه حسابداری مدیریت فعالیت متمرکز داریم.
وی در مورد برنامه‌های آینده این شرکت اظهار داشت: مدل بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد روش بسیار نوینی است و به تازگی در حال عملیاتی شدن است که هنوز خیلی جای کار دارد و سعی داریم گام‌های بعدی را در کشور اجرا کنیم. می‌توان گفت که فرآیند اجرای کامل نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد بین سه تا ۱۰ سال طول می‌کشد و کشور ما هنوز در گام‌های اولیه این موضوع و آماده‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز آن قرار دارد؛ بنابراین همزمان با به‌روز شدن الزامات قانونی و دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های دولتی، سعی داریم که در کنار مشتریان بازار هدف خود، مراحل تکمیلی اجرای نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را هم اجرایی و عملیاتی کنیم.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد چالش‌ها و مشکلات گفت: عمدتا عدم همراهی و سخت‌گیری‌های برخی بخش‌های اداری کشور مانند سازمان تامین اجتماعی در فرآیند کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین کمبود بودجه و منابع مورد نیاز در دستگاه دولتی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما محسوب می‌شود.
وی در مورد حامیان این شرکت نیز افزود: فقط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در بحث معافیت‌های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی حامی ما بوده است.
مدیرعامل شرکت پرتو نوین مدیریت ایرانیان در توصیه به کسب‌وکار‌های نوپا بیان کرد: سه مساله را در نظر داشته باشند؛ یکی اینکه شناخت دقیق و واقعی از بازار هدف داشته باشند و به صورت رویایی و برآورد‌های غیرواقعی برای کسب‌وکارشان برنامه‌ریزی نکنند. دوم اینکه تیمی را که به عنوان هسته اصلی شرکت خود انتخاب می‌کنند، از افرادی باشد که هم همدلی و همراهی داشته باشند و آخر اینکه با کوچک‌ترین شکست یا عدم موفقیت ناامید نشوند و طوری برنامه‌ریزی کنند که با عدم موفقیت احتمالی و دو سه شکست باز هم بتوانند روی پای خود بایستند و کار خود را پیش ببرند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار