مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. آبان 1399 - 13:45   |   کد مطلب: 24241
صبح امروز ۲۷ آبان در باغ موزه دفاع مقدس به مناسبت سالگرد درگذشت بانوی خستگی ناپذیر همدانی مرضیه حدیدچی دباغ، بزرگداشتی توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان و مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همراه با پخش زنده برگزار شد‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، صبح امروز ۲۷ آبان در باغ موزه دفاع مقدس به مناسبت سالگرد درگذشت بانوی خستگی ناپذیر همدانی مرضیه حدیدچی دباغ، بزرگداشتی توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان و مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همراه با پخش زنده برگزار شد‌.

در این ویژه برنامه بیانیه ای از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا استان همدان توسط مسئول واحد خواهران مریم رنجبر قرائت شد.
متن بیانه به شرح زیر است:
بسمه ای تعالی«خدایا مرا برای کاری که به خاطر آن آفریده شده ام آسوده خاطر قرار ده و مرا به آنچه که خود متکفّل آن گردیده ای مشغول مدار»
زن اساساً تمدن ساز است؛ اگر در تاریخ بررسی کنیم و در اندیشه های امامین انقلاب تعمق کنیم در خواهیم یافت که در تمام جریانات سیاسی و اجتماعی زنان جایگاه بسیار مهم و موثری داشته اند.
چنان که دوندگی های مادرمان در کوچه های مدینه در پی اثبات حق ولایت را تاریخ فراموش نمی کند.
و ایستادگیِ زینب(س)، جبل الصبر، در کربلا و تاریخ سازیش در جریان انقلاب حسینی، در نگاره های تاریخی محو نخواهد شد.
اما زن ایرانی، بهتر است بگوییم، زن تاریخ انقلاب ایران، نه...باید گفت شناسنامه انقلاب، زنی که با ایثار و فداکاریش، با صبر و استقامتش ثابت کرد پیرو حقیقی فاطمه است. نه انقلاب را تنها می گذارد و نه پشت ولایت را خالی می کند یکی از نمونه های بارز آن زنی از تبار الوند ،خواهر طاهره ،(مرضیه حدیدچی دباغ) می باشد. ایران زنانی از این جنس را کم ندیده،زنانی که  در نبود مرد جنگیشان حافظ کیان خانواده بودند.
یکی از نمونه های بارز آن زنی از تبار الوند، خواهر طاهره(مرضیه حدیدچی دباغ) می باشد. ایران زنانی از این جنس را کم ندیده، زنانی که در نبود مرد جنگیشان حافظ کیان خانواده بودند.
زن در دفاع مقدس جنگید؛ اما نه فقط با تیر و اسلحه، بلکه با تنهایی، بی خبری، نگرانی، سختی بزرگ کردن فرزندان بدون همسر و با همه اینها، بعد از 8 سال، جنگ برای وی تمام نشد. حالا باید با سختی زندگی با یادگاران جنگ، می جنگید؛ حالا باید پرستار می بود و این بار درس استقامات را دوره می کرد.
و اما همین زن پا به عرصه علم و دانش و فناوری می گذارد. حال او به دنبال پر کردن خلأهای علمی است تا با فتح قله های علم، جایگاه اجتماعی خود را تثبیت کند.
و اما هر چقدر این زن جلوتر می رود و به دهه های اخیر نزدیک می شود؛ به دنبال گرفتن سهم خود از جامعه است، جامعه ای که گاهی در حقش بی انصافی کرده است.
 او امروز دچار ابهام شده است؛ چون نمی تواند همه چیز را با هم داشته باشد، دچار سردرگمی و عدم شناخت نسبت به خود شده است، چیزی به نام بحران هویت.
آری زن امروز هنوز هم در حال جنگیدن است؛ ولی این بار بر سر هویت خود می جنگد. هویتی که توسط افکار و عقیده های مختلف تکه تکه شده و اگر به دادش نرسیم، دیگر چیزی از هویت زن باقی نخواهد ماند.
وقت آن رسیده که زنان ما، به خصوص دختران دانشجو کمر همت ببندند برای معرفی هویتی جدید از یک زن؛ وقت آن رسیده که زنان و دختران ایرانی الگوی سوم زن مسلمان را به جهان نشان دهند.
زنی که در فرصت های مختلف اجتماعی و در شرایط بحرانی همچون دریای آرامش و طوفان اوقیانوس دنیا و تلاطم های جامعه را در دامان آرامش خود می کشاند و برای آنها لالاییِ بصیرت می خواند.
زنی که آگاه است، داناست، بصیر است و بینش و نگرش خود را  از اسلام ناب محمدی (ص) گرفته و در راستای ساخت تمدن اسلامی خرج می کند.
و اما دشمنان و عمّال مکّار آنها بدانند، که دختران تمدن ساز انقلاب، پای کار انقلاب ایستاده اند و به سوی تحقق تمدن اسلامی گام های استواری برخواهند داشت، انشاءا...

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار