مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آذر 1399 - 8:55   |   کد مطلب: 24249
اختتامیه دومین جشنواره نجم، با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشورامروز، ۲ آذر ۱۳۹۹ به مرکزیت تهران و حصور آنلاین مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، نجم یا همان نهضت جوانان مسئله محور خیزشی خودجوش برای حل مسائل کشور است که با همت دانشجویان و طلاب، امروز در دومین گام از پیشرفت خودش قرار دارد.

جلسات هماهنگی مقدمات از تیرماه ۱۳۹۹ شروع و نهایتاً از اول پاییز پوستر جشنواره رونمایی شد. اطلاع رسانی از طریق صداوسیما، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های بسیج دانشجویی و حوزه‌های علمیه صورت گرفت و فرآیند ثبتنام‌ها کلید خورد.

در نهایت ۱۸۰۳ هسته در پنج محور تخصصی ثبتنام نمودند که از این تعداد؛ ۲۳% در محور مطالبه گری، گفتمان سازی و جریان سازی، ۱۳% در محور فرهنگ، هنر و رسانه، ۲۸% در محور خدمات اجتماعی و جهادی، ۲۰% در محور پژوهش، نوآوری و فناوری و ۱۶% نیز در محور تربیت، آموزش و تشکیلات سازی هسته خود را ثبت نمودند. همچنین ۴۵% مشارکت مربوط به خواهران و ۵۵% آن مربوط به برادران بوده است.

در بررسی اولیه دبیرخانه‌های استانی، ۱۲۱۰ هسته به مرحله بعد راه یافتند و در مرحله بعد دبیرخانه مرکزی بنا به نمره و مستندات هر هسته و همچنین هسته‌های برتر هر استان، از ۵۵۵ هسته مصاحبه بعمل آورد که در این مرحله کمیسیون داوری ۱۰ هسته را در هر محور انتخاب نمود.

سرانجام در آخرین مرحله از داوری در رقابتی حساس، ۳ هسته برتر هر محور مشخص شدند که به هسته‌های برتر به ترتیب ۲۰، ۱۰ و ۵ میلیون اختصاص خواهد یافت. همچنین هسته‌ها میتوانند از خدمات مرکز نجم به عنوان تنها شتاب دهنده هسته‌های مسئله محور کشور بهره ببرند.

اختتامیه دومین جشنواره نجم، با سخنرانی دکتر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی و دکتر نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور روز یکشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۹ به مرکزیت تهران و حصور آنلاین مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار