مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آذر 1399 - 16:16   |   کد مطلب: 24272
رئیس صندوق رفاه دانشجویان اقدامات صندوق رفاه در ایام کرونا را تشریح کرد و از افتتاح ۷۵ خوابگاه در سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،ناصر مطیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در دوره شیوع کرونا تشریح کرد و گفت: در سال ۹۸ سال آغاز کرونا نسب به سال قبل ۴۴ درصد کمک صندوق رفاه دانشجویان به خوابگاه ها و آشپزخانه های دانشگاه ها بیشتر شد.

کمک بیش از ۴۴ میلیارد تومانی به دانشگاه ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: در سال ۹۷، صد ممیز دو دهم میلیارد  تومان و در سال ۹۸ صد و ۴۴ میلیارد تومان به دانشگاه ها و خوابگاه ها ار سوی صندوق رفاه دانشجویان کمک شد.  

افزایش هشت و نیم درصدی وام های دانشجویی در سال ۹۸

وی با اشاره به افزایش وام های دانشجویی خاطرنشان کرد: وام ها در مجموع سال ۹۸ نسبت به ۹۷ هشت و نیم درصد رشد داشت.

صفر شدن بدهی خوابگاهی دانشجویان در ایام کرونا

مطیعی به تعطیلی خوابگاه ها در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: بدهی دانشجویان بابت روزهایی که در خوابگاه نبودند صفر شد،  همچنین به دانشجویانی که در خوابگاه خودگردان در شهرهای بزرگ ساکن بودند، ۵۰۰ هزارتومان و به دانشجویانی که در خوابگاه های خودگردان شهرهای کوچک ساکن بودند، ۳۵۰ هزارتومان کمک بلاعوض شد.

وی ادامه داد: بازپرداخت اقساط ماه های اسفند ۹۸،  فروردین و اردیبهشت ۹۹ به آخر دوره موکول شد.

هماهنگی با ستاد تنطیم بازار برای اقلام فاسد شدنی آشپرخانه ها

مطیعی ادامه داد: اقلام غذایی فاسد شدنی مثل گوشت مرغ و گوشت قرمز که در سردخانه ها قرار داشتند و  به دلیل اینکه آشپرخانه های دانشجویی تعطیل بودند با ستاد تنظیم بازار هماهنگ شد تا دانشگاه ها بتوانند آن را تعویض کنند.

وی افزود: همچنین برخی از دانشگاه ها اقلام فاسد شدنی خود را با هماهنگی ستاد تنظیم بازار با حفظ سهمیه به بقیه مصرف کننده ها تحویل دادند تا در صورت بازگشت مجدد دانشجویان  گوشت را با قیمت ستاد تنظیم بازار دوباره در اختیار بگیرند.

وصول مطالبات فقط از دانش آموختگان شاغل

مطیعی افزود: پیگیری ها برای وصول مطالبات برروی دانش آموختگانی متمرکز شد که  بر اساس اطلاعات می دانستیم که شاغل هستند و به علاوه دانش آموختگانی  که اقساط شان را بیش از ۲۰ قسط بود  که پرداخت نکرده بودند و آن نشان می داد که عدم پرداخت به دلیل سهل انگاری بوده نه کرونا، به بقیه دانش آموختگان فقط اطلاع رسانی کردیم هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت، نه سندی اجرا گذاشته شد و نه ضامنی تحت فشار قرار گرفت.

ارتقا ۱۰۵ خوابگاه با مشارکت خیرین و دانشگاه ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: معاونان دانشجویی را در سال جاری  دعوت کردیم و خیرین آموزش عالی را به میدان آوردیم، ارتقا حدود ۱۰۵ خوابگاه در طرح سه جانبه مشارکتی ۳۰ درصد خیرین، ۳۰ درصد دانشگاه و ۴۰ درصد صندوق پیگیری شد.

۷۵ خوابگاه آماده افتتاح

مطیعی ادامه داد: اکنون حدود  ۷۵ خوابگاه  آماده افتتاح و بهره برداری است که با حضور وزیر علوم افتتاح خواهد شد، طرح ارتقا ۱۰۵ آشپرخانه در تابستان با مشارکت دانشگاه ها پیگیری شد و هیچ کاری در صندوق رفاه دانشجویان تعطیل نشده است.  

افزایش  ۲۰۰ تا ۳۵۰ درصدی وام های دانشجویی

وی ادامه داد: سقف وام های دانشجویی  ۲۰۰ تا ۳۵۰ درصد در یک اقدام متناسب با شرایط کرونا افزایش یافت در حال حاضر دانشجویان بیشتر کنار خانواده بوده، زندگی و تحصیل ادامه دارد ولی هزینه های آنها افزایش داده شده است برای همین بهترین کاری که می توانستیم انجام دهیم، تقویت وام ها بود تا دانشجویان در کنار خانواده در آرامش بیشتری به تحصیل بپردازند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار