مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1399 - 18:24   |   کد مطلب: 24313
ریاست بیمارستان فاطمیه همدان مطرح کرد؛
ایجاد مرکز مراقبت‌های ویژه در بیمارستان فاطمیه همدان
ریاست بیمارستان فاطمیه همدان گفت: برای مدیریت بحران کرونا و غلبه بر شرایط بیماری مرکز مراقبت‌های سیار در بیمارستان فاطمیه ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از مهر شهره علی‌محمدی در دیدار با پژوهشگر مرکز تحقیقات رکتا بسیج دانشجویی همدان که در راستای احصاء تجارب مدیریتی مقابله با کرونا صورت گرفت، اظهار کرد: بیمارستان فاطمیه تنها بیمارستان تک تخصصی در غرب کشور است که در حال ارائه خدمات به زنان باردار می‌باشد.

وی با بیان اینکه این این بیمارستان حدود ۱۳۰ تخت فعال و ۵۰۰ پرسنل اعم از پرستار و ماما مشغول به کار دارد، اضافه کرد: زنان باردار به دلیل حساسیت‌های که برای سلامتی آنها وجود دارد در هر جامعه مورد اهمیت و توجه واقع می‌شوند و بحث درمان و بهداشت آنها برای جوامع مهم است.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه در دوران کرونا با اینکه ما در حال خدمات رسانی به همه بیماران بودیم توجه خاصی به زنان باردار کرونا به عنوان بیماران پرخطر نیز داشتیم، افزود: سعی کرده ایم از پروتکل‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت تبعیت کنیم و به لطف خدا با بحران جدی و کمبودی مواجه نشدیم.

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان سلامت کادر درمان به عنوان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا را مهمترین اولویت دانست و افزود: تمام سعی خودمان را برای حفظ سلامت همکاران و تأمین لوازم امنیتی و حفاظتی آنها به کار برده ایم.

علی‌محمدی با اشاره به این مورد که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال هیچیک از کادر درمانی بیمارستان فاطمیه از نوبت حضور و خدمت خود خارج نشده اند، افزود: کادر درمان بیمارستان فاطمیه متقاضی حضور در نوبت خدمت سایر بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا بودند.

وی با بیان اینکه در بیمارستان فاطمیه بخش مراقبت‌های ویژه وجود نداشت، اضافه کرد: با ایجاد شرایط کرونایی، برای مدیریت بحران و غلبه بر این محدودیت بخش مراقبت‌های ویژه به صورت سیار ایجاد شد، با این کار در صورت بروز مشکل برای بیمار با توجه به برنامه ریزی قبلی و تصمیمات اتخاذ شده برای نوبت مراقبت‌های ویژه، ما توانستیم بر این محدودیت غلبه کنیم.

علی‌محمدی در پاسخ به سوال ارزیابی در مورد وضعیت ایران در مورد پزشکی تخصصی زنان و زایمان، اظهار داشت: وضعیت مامایی در ایران بسیار خوب است و حتی در ارتباط با همکاران خارج از کشور این دیده می‌شود که بهداشت زنان و مامایی در ایران بسیار مورد توجه بوده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش مطالعات در کشور، افزود: لازم است در مورد ناهنجاری‌های جنین مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

رئیس بیمارستان فاطمیه با بیان اینکه کادر درمان بیمارستان در این مدت روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته شده است، افزود: پس از دوران بحرانی کار با آرامش بیشتر و مدیریت قوی‌تر انجام می‌شود.

وی در مورد تعهد کاری کادر درمان نیز گفت: حتی زمانی که همکاران خود دچار بیماری شده اند تا لحظاتی که توان انجام کار داشته اند به دلیل تعهد به مردم و اهمیت سلامت آنها پای کار بوده اند.

متخصص زنان در همدان با اشاره به کمبودهای حمایتی بیمه‌ها از بیماران و به تبع آن کمبودهای حمایتی بیمه از بیمارستان‌ها، اظهار کرد: لازم است در این خصوص اصلاحاتی انجام شود و شرایط خانواده‌های کم برخوردار بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار