مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. بهمن 1399 - 12:08   |   کد مطلب: 24325
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در روز‌های کرونایی برگزاری کلاس‌های کارگاهی و آزمایشگاهی دانشجویان به‌صورت مجازی معنا ندارد و در این خصوص به وزارت علوم نامه ارسال کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره برگزاری کلاس‌های کارگاهی و آزمایشگاهی دانشجویان همه دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری و آنلاین گفت: ایرادات فراوانی برای مقطع کارشناسی تا دکتری به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وارد است و غیرحضوری برگزار شدن کلاس‌های عملی دانشجویان در این روز‌ها یکی از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود.

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری تمام کلاس‌های دانشجویان در این روز‌های کرونایی به صورت غیرحضوری و آنلاین، تصمیمی غیرکارشناسی شده است، ادامه داد: دانشگاه‌ها در بسیاری از فضا‌های خود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های کارگاهی و آزمایشگاهی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را دارند، اما به برگزاری این دروس همانند دروس تئوری به شکل مجازی بسنده کردند.

وی تاکید کرد: در دروس عملی و کارگاهی، برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی معنا ندارد؛ مثلا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی تمام دانشگاه‌ها یا حتی در دروس علوم پزشکی دانشجو باید در مراکز درمانی و بالای سر بیمار دروس خود را آموزش ببیند.نماینده مردم همدان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی دانشجو باید در کارگاه بالای سر دستگاه باشد تا با آن آموزش ببیند، چطور دانشگاه به صورت مجازی چنین شرایطی را فراهم می‌کند؟

وی بیان کرد: به وزیر علوم اعلام کردیم که چنین برنامه‌ای برای برگزاری کلاس‌های عملی کارشناسی شده نبود و با ارسال نامه‌ای به آن‌ها (وزارت علوم) خواستار اصلاح این روند شدیم.

به گفته فلاحی در نامه از وزارت علوم خواسته شده که دروس عملی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و حتی دروس عملی و آزمایشگاهی رشته‌های پزشکی حتما به شکل حضوری برگزار شود؛ چون دانشجویان دو ترم تحصیلی متوالی در این روز‌های کرونایی از ارائه موثر این دروس بی‌بهره و عقب مانده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته دانشگاهیان برای برگزاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری و در برابر این درخواست ما عذر می‌آورند که ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ها را اعلام می‌کند و آن‌ها تنها مجری تصمیمات ستاد ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هستند.

گفتنی است، چندی قبل علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: تاکنون مصوبه‌ای به منظور آموزش حضوری دانشگاه‌ها از سوی ستاد کرونا صادر نشده است؛ بنابراین براساس روند ترم قبل، کلاس‌های ترم آینده به شکل مجازی برگزار خواهد شد، مگر اینکه مجوز حضور دانشجویان را از سوی ستاد دریافت کنیم.

وی همچنین در خصوص نحوه آموزش دروس عملی دانشجویان نیز گفت: ما درخواست‌هایی به منظور اعطای مجوز برای دانشگاه‌هایی که دانشجویان بومی دارند؛ نظیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی داریم تا این دانشگاه‌ها دروس عملی خود را به شکل حضوری در محل زندگی خود برگزار کنند؛ اما هنوز این مجوز صادر نشده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار