مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. اسفند 1399 - 13:45   |   کد مطلب: 24326
گام دوم طرح جامع راه مهندسی با ارائه و حمایت اساتید دانشگاه تهران، مهندس جمال کزازی، دکتر امید وحیدی و دکترمجتبی رمضانی در تاریخ ۲۶، ۲۷و۳۰ام بهمن ماه به صورت برون خط برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،طرح جامع مجازی راه مهندسی که مشابه آن در سال‌های گذشته و به صورت حضوری در دانشگاه‌های متعددی اعم از صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر، سهند تبریز و ... به شکلی موفق اجرا شده است، در تلاش است تا دانشجویان را به سمت آگاهی و دغدغه‌مندی نسبت به حل مسائل کشور، تقویت دید جامع و تخصصی نسبت به رشته‌ و فضای کاری آینده خود، توانمندسازی برای پیشرفت و تعالی کشور، حل دغدغه‌های ذهنی و مشکلات دوران تحصیل آن‌ها و... هدایت کند.

با اجرای مجازی این طرح در سراسر کشور، علاوه بر تحقق هدف آن یعنی هدایت بسیاری از نخبگان به سمت مسائل موجود در کشور، گامی مهم به سمت تحول بزرگ آموزشی در دانشگاه‌ها برداشته خواهد شد. چرا که یکی از راه‌های ایجاد تحول در بدنه‌ی آموزش عالی کشور، اصلاح نگرش دانشجویان نسبت به کیفیت تحصیل در دانشگاه و در نتیجه مطالبه‌ی اصلاح نظام آموزشی و پژوهشی از مسئولین و نقش‌آفرینان این حوزه است. با توجه به شرایط پیش‌آمده و عدم امکان برگزاری برنامه‌ی حضوری،  طرح فوق از طریق "سامانه سراسری طرح جامع راه مهندسی" و به صورت مجازی در سراسر کشور برگزارمی شود.

در گام دوم طرح راه مهندسی که در اواخر بهمن ماه اجرا شد، اساتید دانشگاه تهران، مهندس جمال کزازی، دکتر امید وحیدی و دکترمجتبی رمضانی ضمن حمایت و تشویق دانشجویان رشته مهندسی به شرکت در این طرح جامع، شرح مختصر و علمی در رابطه با رشته های مهندسی برق،شیمی و هوافضا به صورت آفلاین در تاریخ ۲۶، ۲۷و۳۰ام  بهمن ماه ارائه دادند.

مهندس جمال کزازی،مدرس دانشگاه تهران ضمن معرفی رشته مهندسی برق توضیح داد:

مهندسی برق یکی از پرکاربرد ترین و پرمخاطب ترین رشته ها درایران و در جهان است.

این رشته ،یک رشته بسیار پر تراکم از نظر گرایش ها و تنوع کارهای پژوهشی و صنعتی و همچنین مورد استقبال دانشمندان و مهندسین بوده و سال های سال هم در ایران در بسیاری از دانشگاه ها ارائه شده است 

همواره شاخه ریاضی فیزیک جزو رشته های عالی و مورد استقبال دانشجویان بوده.

محور های مهندسی برق در کل تولید انرژی و تولید سیگنال است.

در واقع هدف مهندسی برق تولید،انتقال و دریافت سیگنال ها است.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند در خیلی از واحد های صنعتی فارغ از گرایش انتخابی سال آخر، مشغول به کار شوند؛

مانند:

کمک طراحی، تعمیرات و مطالعه نقشه ها و ...

و یا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهند.

گرایش های کلی و اصلی مهندسی برق:

۱_مخابرات

۲_الکترونیک

۳_کنترل

۴_قدرت

در برخی از دانشگاه ها نیز رشته ای علاوه بر ۴ رشته اصلی تدریس می شود به نام مهندسی پزشکی یا( بیوالکتریک )

دانشجویان در مقطع کارشناسی بایدبین ۱۴۰ تا ۱۴۴ واحد بگذرانند:

۲۲واحد دروس عمومی

۲۶واحد دروس پایه

۵۱ واحد دروس اصلی

۲۳ واحد دروس تخصصی الزامی

۶ واحد دروس تخصصی انتخابی

۱۴ واحد دروس تخصصی اختیاری

دانشگاه با توجه به وضعیت هیئت علمی و مدرسین مدعو برنامه پیشنهادی برای درس انتخابی دانشجو در هر ترم دارند.

ایشان ضمن توجه کلیات رشته مهندسی و چیستی آن، گرایش های رشته مهندسی برق را توضیح  و شرحی از زیر شاخه های این گرایش و برسی کابرد های آنها ارائه دادند.

انتهای پیام/ظ

دیدگاه شما

آخرین اخبار