مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. تير 1400 - 17:57   |   کد مطلب: 24404
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان همدان توضیح داد:
چگونه یک نوجوان مسئولیت سنگین امامت را بر عهده گرفت؟ / پاسخ به شبهه امامت امام جواد(ع)
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با صدای دانشجو به شبهه امامت امام جواد علیه السلام در سنین کودکی پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، یکی از مسائلی که شیعیان با آن رو به رو هستند ، مسئله امامت امام جواد علیه السلام در سن کودکی است، زیرا ایشان هنگام شهادت  امام رضا علیه السلام، سن زیادی نداشتند و از همان زمان به مقام امامت رسیدند. در واقع امام جواد علیه السلام اولین امامی هستند که در سن کودکی به امامت رسیدند. چنین مسأله‌ای باعث شد تا عده‌ای از شیعیان به شک و شبهه افتادند. اولین سؤالی که به ذهن متبادر می شود این است که چگونه یک نوجوان می تواند مسئولیت سنگین امامت مسلمانان را بر عهده بگیرد؟

حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم افلاکیان، مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با صدای دانشجو پیرامون این شبهه گفت:

امام جواد علیه السلام  یکی از امام هایی است که در سن پایین به امامت می رسد طبق روایتی صفوان بن یحیی بیان می کند: محضر علی بن موسی الرضا رسیدم و پرسیدم مولای من بعد از شما چه کسی زعامت و امامت شیعه را به عهده می‌گیرد، ایشان به فرزند سه ساله خود آقا ابوجعفر علیه السلام اشاره کردند و امام جواد علیه السلام را  به عنوان امام بعد از خود معرفی کردند.
لذا اولاً به انگشت اشاره امام و وصیت امام معصوم ایشان با عنوان امام بعد از علی بن موسی الرضا معرفی شدند،
ثانیا  در قرآن کریم هم به داستان نبوت حضرت عیسی علیه السلام اشاره شده است که ایشان حتی سه سال هم نداشتند و زمانی که نوزادی در میان گهواره بودند خداوند به مقام نبوت نائلش کرد.
پس اگر سوال شود که چگونه کسی می تواند به مقام امامت در سنین پایین برسد می توان به نمونه‌هایی  که در میان انبیای الهی داشتیم اشاره کرد. پیامبرانی که در سنین نوجوانی یا سن پایین تر به نبوت رسیدند.
علم امام جواد علیه اسلام بارها توسط خلفای عباسی مورد ارزشیابی  قرار گرفت. هدف ازاین کار این بود که  نسبت به اهل بیت بی حرمتی شود، اما توان علمی امام جواد علیه السلام در همان سنین خردسالی در مقابل علمای بزرگ آن دوره نه تنها بیشتر بلکه حیرت انگیز و بهت آور بود.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار