مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. تير 1400 - 11:15   |   کد مطلب: 24415
لغو قبولی دارندگان مغایرت معدل؛
الزام درج معدل صحیح برای داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۰
تمامی داوطلبان آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال‌ ۱۴۰۰ اعم از دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان ملزم هستند معدل صحیح کارشناسی را درج کنند. در صورت مشاهده مغایرت، قبولی داوطلب لغو می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،آزمون‌ ورودی‌ مقطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۴۰۰ در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ‌ماه سال ۱۴۰۰ و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون شرکت می کنند که از این تعداد ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد هستند.

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون متقاضیان از روز یکشنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

متقاضیان چنانچه در کارت شرکت در آزمون خود در بخش «معدل دوره کارشناسی» مغایرتی مشاهده کردند لازم است جهت اصلاح آن حداکثر تا تاریخ ۸ مرداد منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت در سایت سازمان سنجش مراجعه و موارد مربوط را اصلاح کنند.

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون متقاضیان، براساس اطلاعات ثبت‌نام که توسط خود فرد انجام شده، درج شده است، لذا لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون را بررسی و در صورت مشاهده مغایرت آن را اصلاح کنند در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص متقاضی بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نیست.

تاکید می شود متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نسبت به کنترل معدل اعلامی و معدل واقعی خود اقدام لازم را به عمل آورند زیرا در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی متقاضیان دارای مغایرت معدل ولو در حد صدم نمره نیز اقدام شده است.

تبصره ‌۱: فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از متقاضیانی که تا تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ (زمان ثبت نام آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی شده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره ‌۲: دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ (زمان ثبت نام آزمون) همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا حداکثر تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ فارغ‌التحصیل شده‌اند، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت آزمون، اصلاح معدل خود را براساس مدرک فارغ‌التحصیلی اصلاح کنند.

تبصره ۳: دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت آزمون درج کرده و با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، فرم مخصوص معدل (مندرج در اطلاعیه سنجش) را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

تبصره ۴: فارغ‌التحصیلان‌ دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باید معدل مقطع کاردانی (فوق‌دیپلم‌) و مقطع کارشناسی (لیسانس) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون آنها یکسان باشد.

تبصره ۵: دانشجویان‌ شاغل به تحصیل‌ در مقطع کارشناسی ناپیوسته که‌ پس‌ از اخذ مدرک‌ کاردانی (فوق‌دیپلم‌) در مقطع‌ کارشناسی‌ ناپیوسته پذیرفته‌ شده‌اند و هم اکنون نیز دانشجو بوده و حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل خواهند شد، باید معدل مقطع کاردانی و میانگین‌ واحدهای‌ گذرانده‌ شده در مقطع کارشناسی آنان تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون، مطابق مفاد تبصره ۲ یکسان باشد.

یادآوری مهم: با توجه به اینکه درصورت مغایرت معدل ثبت شده در فرم ثبت نام بعد از اعلام قبولی نهایی، با معدل واقعی که به هر دلیل اشتباه قید شده باشد، منجر به لغو قبولی داوطلب می‌شود، ضرورت دارد نهایت دقت را درخصوص ثبت معدل واقعی خود به عمل آورد.

با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۶، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ منحصراً برای متقاضیانی که براساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه مجاز باشند و تمایل به انتخاب رشته محل های دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد.

برای متقاضیان این کدرشته ها در صورتی که در دوره روزانه مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل های دوره های غیرروزانه (نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور) را درج کنند و یا برای انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد.

ملاک پذیرش در رشته محل های دوره های غیرروزانه نمره کل نهایی بدون احتساب آزمون های عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کدضریب ها خواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار