مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. شهريور 1400 - 19:01   |   کد مطلب: 24462
رئیس مجمع نمایندگان استان در نشست شمسا:
استاندارهمدان نباید به هیچ ارگان و فردی وابسته باشد
سلسله نشست های تخصصی " شمسا "با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اسلامی با موضوع بررسی مسائل اولویت دار استان همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، امروز ۱۲ شهریور ماه، به همت مرکز تحقیقات رکتا بسیج دانشجویی استان همدان سلسله نشست های تخصصی " شمسا "با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان، احمد حسین فلاحی،  با موضوع  بررسی مسائل اولویت دار استان، برگزار شد.

احمدحسین فلاحی در این نشست ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین توضیحاتی در رابطه با نحوه انتخاب استاندار، مسائل اولویت دار استان و پروژه های پیش رو ارائه کرد.

 

نسبت به دولت سیزدهم سخت گیرانه تر عمل خواهیم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: پشتوانه فکری برنامه وزرا یک گروه از افراد نخبه  کشوری هستند. حرکت جهادی و انقلابی، ایجاد تحول در تمامی زمینه ها، استفاده از مدیران جهادی و انقلابی و کنار گذاشتن جریان لیبرال از جمله شروط رای اعتماد به وزرا در صحن مجلس بود. قطعا نسبت به دولت قبل، با دید سخت گیرانه تری به دولت جدید خواهیم نگریست چرا که  این دولت به عنوان دولت انقلابی روی کار آمده و نباید باعث ناامیدی مردم شود.

 

 

پیشنهاد ۵ نفر جهت استانداری از طرف مجمع نمایندگان به دولت

وی در رابطه با نحوه تاثیرگذاری مجمع نمایندگان در انتخاب استانداران کشور گفت:

وزارت کشور فرمی با ۴ محور در اختیار روسای مجمع نمایندگان کل استانها قرار داده است تا افراد مد نظر توسط این فرم ارزیابی شوند. متاسفانه بعضی رسانه ها منکر این فرم می شوند. توسط این فرم ۵ گزینه جهت استانداری از سوی مجمع نمایندگان به وزارت کشور‌ پیشنهاد داده میشود.

تاکید می کنم پیشنهاد داده می شود. یعنی خود وزیر کشور فرمها را طراحی کرده و درخواست کرده اند که نمایندگان نظرشان را بدهند.

در این فرم داشتن مدیریت جهادی و انقلابی با تفکر انقلابی و تحول گرایی در چندین جای مختلف مد نظر قرار گرفته شده است. 

 

 

استاندار نباید وام دار هیچ ارگان و فردی باشد.

فلاحی در رابطه با استاندار آینده همدان گفت: مدیران ارشد استانی در یک دولت انقلابی، طبیعتا باید افراد انقلابی باشند. جایگاه مجلس جایگاه نظارتی است قطعا برای دولت تعیین تکلیف نخواهیم کرد اما در جایگاه نظارتی خود ریل گذاری می کنیم.

استانداری که وزارت کشور انتخاب می کند باید یک فرد کاملا مستقل بدون هیچ گونه وابستگی به افراد باشد. اگر میخواهد به عنوان یک مدیر در چینش نیروها مستقل و با اقتدار عمل کند، نباید به هیچ فردی وامدار باشد. زیرا جایگاه استاندار مثل ریس جمهور در کل کشور است و در مدیریت تمامی دستگاه های استان دخیل است. لذا پیشنهاد دادن گزینه ها توسط نمایندگان هرگز باعث نمی شود که فرد انتخاب شده وامدار یک شخص یا یک گروه و جناح باشد. دیگر زمان آزمون و خطا نیست و مردم منتظر تحول سریع هستند.

 

جهت حل مشکل اشتغال در استان به سراغ فعال کردن تولید در بخش خصوصی رفته ایم.
 رئیس مجمع نمایندگان استان در پاسخ به زارعی، مسئول هسته تخصصی شمسا بسیج دانشجویی که پرسید: مهم ترین مشکل استان همدان چیست؟ گفت:
مسئله اشتغال بزرگترین مشکل استان همدان است. در تلاش هستیم که با افزودن نیرو به بخش های خصوصی و افزایش تولید این مشکل را حل کنیم. در واقع جهت حل مشکل اشتغال در استان به سراغ فعال کردن تولید در بخش خصوصی رفته ایم. رفع مشکلات اشتغال و تولید اولین ماموریتی است که مقام معظم رهبری بر دوش مجلس گذاشته اند.
 
سیستم مدیریتی در همدان باید اصلاح و بازنگری شود.
وی در پاسخ به زلخایی که در رابطه با ایرادات سیستم مدیریتی پرسید ،اظهار کرد:

معتقد به اصلاح سیستم مدیریتی هستم. برخی از مدیران ناکارآمد سالهای طولانی در همدان مشغول به کار هستند.

برای مثال پرداختن به  بحران آب همدان مربوط به ۱۷ سال پیش است! و تنها راه حل این معضل نیز منابع آب پایدار است .  

عملکرد مدیران چند ساله باید ارزیابی و مدیران ناکارآمد مشخص شوند. از مدیریت ارشد تا مدیریت میانه و…

وی ادامه داد: یکی از بیشترین مطالبات مردم از بنده این است که چرا از مدیران بومی استفاده نمی شود؟ و مدیران غیر بومی هستند. این نکته مهمی است که مدیران باید بومی و از خود مردم باشند ما در استان مدیران جوان جهادی و کارآمد زیادی داریم که باید از آنها استفاده کرد.

 

 

مصوبات سفر سال ۸۳ مقام معظم رهبری باید مورد مطالبه قرار گیرد.

فلاحی تصویب طرح جامع شهری را قسمتی از راه حل معضل مسکن دانست و گفت: بسیاری از مسکن های ملی توسط دولت قبل هنوز به مردم تحویل داده نشده است. تامین زمین در حل معضل مسکن بسیار مهم بوده همچنین یکی از مصوبات سفر سال ۸۳ مقام معظم رهبری به همدان توجه و بازسازی حاشیه شهر است که همچنان اجرایی نشده. در واقع بسیاری از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان مورد بی تفاوتی قرار گرفته که باید مورد مطالبه قرار گیرد.

مخالف کار غیر کارشناسی و هدر دادن بیت المال مردم هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، گفت: در رابطه با پروژه اسکای مال تنها سوال بنده این است که این پروژه پروانه ساخت دارد یا خیر؟ و چرا توجهی به همسایگی با بیمارستان، دستگاه دولتی و مکان قرارگیری این پروژه نشده؟ ما مخالف اجرایی کردن پروژه ها در استان نیستیم ما مخالف کار غیر کارشناسی و هدر دادن بیت المال مردم هستیم.

توجه به صنایع تبدیلی پیش از دادن مجوز به تولید کنندگان
فلاحی در پاسخ به سوال مسئول مرکز تحقیقات رکتا که پرسیده :راه حل معضل نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی در استان چیست؟ گفت:

یکی از راه حل های این معضل این است که باید به شرط داشتن صنایع تبدیلی، مجوز تولید به شرکت ها داده شود. ابتدا باید فرآوری ضمانت شده و بعد تولید انجام گیرد.

انتهای پیام / حکمی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار