به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 6. آذر 1400 - 22:02   |   کد مطلب: 24527
بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی در بیانیه ای از استاندار همدان درخواست کرد ضمن بی‌توجهی به فشارهای احتمالی افراد یا گروه‌های سیاسی در انتخاب مدیران، با نگاهی به گذشته انتصاباتی در مدیریت استان، از وقوع نتایج مشابه جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه‌ای نسبت به انتخاب مدیران ارشد استانداری و سایر مدیران ارشد استان همدان توسط استاندار واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای مردم همانا سزاوارترین مردم به این امر (خلافت و زمامداری) کسی است
که تواناترین آنها بر اجرای امور و داناترین به فرمان خداوند در فهم مسائل باشد.
حضرت امیر المومنین علی(علیه السلام)
نهج البلاغه، خطبه ۱۷۲

برادر گرامی جناب آقای مهندس قاسمی فرزاد
استاندار گرامی استان همدان
سلام علیکم

از خداوند متعال برای جنابعالی توفیق روزافزون در جهت خدمت به مردم و انقلاب مسئلت داریم. بنابر سخنان گوهربار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای سه شاخصه امرمردمی ، امر انقلابی و امر جهادی به عنوان باید ها و نباید های مدیریت قوی و انقلابی شناخته می شوند. در مدیریت انقلابی طراحی پاسخ به مسئله‌های گوناگون بر اساس نیروی مردمی انجام می‌‌شود. شاید ایضاح نظری مراد از «امر مردمی»، به دلیل تراکم بی‌‌توجهی های تئوریک در این‌باره، دشوار یا غیرممکن باشد اما تجربه‌ی متفاوت وقوع امر مردمی در صدر انقلاب و در چارچوب مدنیت انقلابی نهادهایی مانند جهادسازندگی و نهضت سوادآموزی می‌تواند تا حدود زیادی روشنگر این مفهوم باشد.میتوان امر مردمی را بر حسب استدلالی از رهبر انقلاب، یکی از توانایی‌های محوری در حل مسئله در نظام جمهوری اسلامی دانست برای مثال: «توانایی تأمین حضور مردمی در عرصه».
جایى‌که مسئولین کشور توانایى‌هاى مردم را شناختند و به‌کار گرفتند، ما موفق شدیم. هر جایى‌که ناکامى هست، به‌خاطر این است که ما نتوانستیم حضور مردم را در آن عرصه تأمین کنیم.
ما مسائل حل‌نشده کم نداریم. در همه‌ى مسائل گوناگون کشور، مسئولین باید بتوانند با مهارت، با دقت و ابتکار راه‌هایى را براى حضور مردم پیدا کنند... اینجاست که مسئولین باید زمینه‌ها را، مدل‌ها را، فرمول‌هاى عملى و قابل فهم عموم را، فرمول‌هاى اعتمادبخش را براى مشارکت مردم فراهم کنند.
مدیریت انقلابی در عین پایبندی به نظم، در جستجوی مسیرهای فراسازمانی برای تحقق خواسته هایش است. مدیریت انقلابی می‌کوشد «امکان» کلی ای که انقلاب اسلامی برای عبور از امر مدرن تدارک کرده را در عرصه‌ی مدیریت محقق ساخته و برای حل مسئله¬‌های اجتماعی از «قفس آهنین بروکراسی مدرن» بیرون بیاید. خروج از این قفس به هر میزان که امکان یابد، میزان و سطح کمّی کنش‌گری مدیر انقلابی را به نحوی چشمگیر افزایش میدهد. با مروری بر کلیه نهادهای انقلاب اسلامی در وضعیت صدر پیدایش خود معنای جهت گیری به‌سمت‌وسوی مستضعفین را بهتر در می‌یابیم.
با وجود انتخاب استاندار از جانب رئیس جمهور محترم ، حضرت آیت الله رئیسی ، برای استان همدان ، اما اسامی افراد انتخاب شده توسط استاندار گرامی همدان، در سمت های گوناگون به عنوان مدیران ارشد استانداری یا مدیران ارشد استان همدان گاها نوید و امید انقلابی گری را از دلهای مردم شهر دار المجاهدین میبرد.
امید برآن است که فشار های افراد یا گروه های سیاسی در انتخاب مدیران استان تاثیری نداشته باشد و هیچ گونه امتیاز تحت هیچ عنوانی به شخص یا گروه سیاسی محول نشود و با نگاه تحول خواهی و تحول گرایی استان را در مسیر پیشرفت قرار دهید.لذا بر خود تکلیف دانستیم تا از استاندار گرانقدر درخواست کنیم تا با نگاهی به گذشته چنین انتصاباتی در مدیریت استان ،از وقوع نتایج مشابه جلوگیری فرمایند .
عنوان حسن ختام این توصیه برادرانه، به سخنان شهید دکتر مصطفی چمران در این زمینه مراجعه میکنیم که از شهید گرانقدر دکتر چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دیدگاه شما

آخرین اخبار