مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. آذر 1400 - 11:51   |   کد مطلب: 24554
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع): حضور نهاد معظم رهبری و اساتید روحانی در دانشگاه ها، به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی دو مصداق بارز پیوند حوزه و دانشگاه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. به پاس فعالیت های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند، روز 27 آذر ـ که سالروز شهادت دکتر مفتح نیز می باشد ـ روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

حجت‌الاسلام علیی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) در این باره گفت: آنچه که  در وحدت حوزه و دانشگاه مهم می باشد این است که، حوزه متولی معنویت و فقه در جامعه است و باید فقه و کلام و معنویت و تقوای اجتماعی در جامعه را احیا کرده و مبین و مروج دین باشد.

وی اذعان کرد: از آنجایی که زیربنای تمام علوم اخلاق است، و اگر در رشته ای یا شغلی اخلاق نباشد آن شغل منتهی به فساد می شود همه ی رشته ها  نیازمند تقوا و دینمداری هستند. پیوند حوزه و دانشگاه در راستای تحقق پیوند علم و اخلاق یاری رسان است. فارغ التحصیلان دانشگاه باید از معنویت لازم برخوردار باشند و این وظیفه به عهده حوزه است.

سپس ادامه داد: حضور نهاد معظم رهبری و اساتید روحانی در دانشگاه ها، به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی دو مصداق بارز پیوند حوزه و دانشگاه است. اما بدنه این دو نیز باید با هم در ارتباط باشند. برای مثال هر دانشجو باید با یک طلبه حوزه علمیه به عنوان برادر اخوت دینی و ارتباط داشته باشند. این امر می تواند طرحی موثر به جهت تحقق پیوند حوزه و دانشگاه باشد.

علیی در پایان گفت: وجود ناحیه بسیج دانشجویی، بسیج حوزه علمیه، بسیج اساتید دانشگاه و بسیج اساتید طلاب موجب می شود زمینه های این پیوند هرچه بهتر فراهم شود. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار