مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. دى 1400 - 18:57   |   کد مطلب: 24568
استاندار همدان تاکید کرد: نقش آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، علیرضا قاسمی فرزاد چهارشنبه در آئین رونمایی سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس که در استانداری همدان برگزار شد، نقش بانوان را در طول تاریخ بی بدیل دانست و افزود: به خاطر کوتاه بینی‌ها در طول تاریخ از زن به عنوان مهجور، خانه نشین و یا به تعبیر غلط غربی‌ها، کالای تبلیغاتی نشان داده شده بود، که امام خمینی (ره) خط بطلانی به این موضوع کشید و هویت ذاتی زنان را متبلور کرد.

وی با تاکید بر اینکه به تعبیر امام راحل (ره) اگر زنان نبودند پیروزی انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت، گفت: اگر ما امروز از سردار و اسطوره ملی، شهید سلیمانی یاد می‌کنیم به واسطه دامن پاک مادر و لقمه حلال پدر است.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر به شهیدان همدانی و سلگی افتخار می‌کنیم، به سبب همین ویژگی‌های برجسته زنان است، تشریح کرد: در دوران دفاع مقدس اگر مادران و همسران رزمندگان نبودند، این حماسه‌ها شکل نمی‌گرفت.

قاسمی فرزاد ادامه داد: استکبار جهانی در دوران جنگ تحمیلی بر آن بود تا تکلیف انقلاب اسلامی و کشورمان را یکسره کند اما به واسطه تربیت رزمندگان در دامان پاک مادر این نقشه شوم به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ اسلامی ایرانی است، خاطرنشان کرد: بانوان علاوه بر پشتیبانی در پشت جبهه در خط مقدم نیز حضور داشتند، بانوانی را شاهدیم که در دفاع مقدس به اسارت درآمدند و به راستی که صلابت، استحکام و مقاومت در وجود آن‌ها دیده می‌شد که برگرفته از سیره امام خمینی (ره) بود.

استاندار همدان تاکید کرد: برخی از زنان در جبهه آنچنان صلابتی داشتند که دشمن بعثی نتوانست نگاه چپ به آنها داشته باشد و به راستی که نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس در تاریخ ماندگار است.

اندیشه شهید سلیمانی، جهانی بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز به تاسی از شهید سلیمانی اینجا جمع شده ایم تا بتوانیم به پیام شهدا برسیم، گفت: اندیشه و وزن اندیشه شهید سلیمانی جهانی بود، او در جامعه خود کسی را غریبه نمی‌دید به نوعی که با همه دغدغه‌هایی که نسبت به مسئولین و مشکلات مردم داشت اما از رئیس‌جمهور خود در برابر حرف‌های ترامپ دفاع کرد.

سردار مهدی ظفری خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی خود را درگیر مسائل حزبی و جناحی نمی‌کرد و به راستی که وزن اندیشه اش جهانی بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: ما انقلاب کرده‌ایم تا حکومت جهانی تشکیل دهیم نه اینکه تنها یک کشور جمهوری اسلامی داشته باشیم و شهید دادیم تا زمینه را برای حکومت جهانی فراهم کنیم.

سردار ظفری خاطرنشان کرد: امام (ره) در این زمینه فرموده اند که «مسئولانی که به فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان (علیه السلام) نباشند، خائن و خطرسازند».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر اینکه باید با یک‌نگاه جدید و نو وارد زندگی شویم چراکه ما به دنبال جامعه توحیدی هستیم، گفت: برگزاری چنین برنامه‌ها و مراسم‌هایی، به نوعی یک تجدید پیمان با شهدایی چون شهید سلیمانی، شهید همدانی و شهید سلگی است.

سردار ظفری خاطرنشان کرد: سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، یک چشم اندازی و مسیری را برای ما مشخص خواهد کرد تا تحول را در جامعه ایجاد کنیم.

در پایان این مراسم، از سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس رونمایی و از افرادی که در تدوین، تنظیم و تألیف سند نقش داشتند، تجلیل به عمل آمد و از کتاب «ساحل نشین نیستم» به نویسندگی لیلا گودرزیان فرد رونمایی شد، این کتاب نقل خاطرات خانم شیوا کلکارزاده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار