مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. اسفند 1400 - 16:53   |   کد مطلب: 24643
مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان:
دخالت برخی از نمایندگان در انتصابات قابل کتمان نیست
مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان گفت: دخالت برخی از نمایندگان، گروه‌ها و احزاب در انتصابات قابل کتمان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مهر مسلم مخفی با بیان اینکه موضوع دخالت برخی از نمایندگان، گروه‌ها و احزاب در انتصابات قابل کتمان نیست، گفت: در مواردی که روند انتصاب مدیر به‌کندی پیش رفته و یا انتخاب آن دیرتر انجام شده، نشان از برخی دخالت‌ها و سهم‌خواهی‌ها داشته است.

وی ادامه داد: دخالت و سهم‌خواری در انتصابات مدیران علاوه بر ظلم به مردم، ظلم به دولت نیز هست؛ زیرا باعث از دست رفتن زمان و مانع خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع و مسئله‌ای پس از استقرار دولت سیزدهم و معرفی دکتر علیرضا قاسمی فرزاد به عنوان استاندار همدان انتخاب و انتصاب مدیران بود.

مخفی خاطرنشان کرد: هر دولتی برای نیل به اهداف و تحقق برنامه‌ها و وعده‌های داده شده به مردم، به دنبال انتخاب افراد همسو با سیاست‌های خود است.

وی با بیان اینکه استاندار همدان در راستای انتصاب و انتخاب مدیران، از طریق مشورت با نخبگان، متخصصان و افراد مطلع و همچنین مصاحبه با گزینه‌های مختلف، فرمانداران، مدیران کل و بخشداران و معاونین فرمانداران را انتخاب و منصوب کرد، افزود: حضور مدیران غیربومی و ناکارآمد یکی از دغدغه‌ها و گلایه‌مندی‌های مردم استان بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم، نخبگان و گروه‌های سیاسی عمده در همدان، دلیل مشکلات و مسائل استان را وجود مدیران غیر بومی می‌دانند.

مخفی ادامه داد: از معیارها و ویژگی‌هایی که در انتصاب مدیران مورد توجه ویژه استاندار قرار گرفت، انقلابی بودن، کار آمدی و فسادستیزی، بومی‌بودن و استفاده از سرمایه‌های انسانی استان است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد استاندار همدان در انتصاب مدیران، پیرو منویات مقام معظم رهبری و سیاست اعلامی رئیس دولت سیزدهم است، افزود: همه انتصابات صورت پذیرفته توسط استاندار، بومی بوده و در روند انتصابات آتی استان نیز، همین رویکرد دنبال خواهد شد.

مخفی تصریح کرد: کادرسازی برای آینده، از موضوعاتی است که به طور ویژه مد نظر استاندار همدان در عرصه انتصابات است.

وی یادآور شد: در برخی پست‌های کلیدی از نیروهای جوان‌تر و حتی در برخی از شهرستان‌ها که صلاح بر انتخاب مدیران با تجربه بوده توصیه شده که در کنار مدیران با تجربه از نیروهای جوان در مدیریت‌های میانی نیز استفاده شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: باید این حق را به مدیر ارشد استان داد که در انتخاب افراد تأمل و حساسیت لازم را به کار ببندد؛ زیرا انتصاب فردی که صلاحیت، تعهد و تبحر لازم را ندارد برای استان زیانبار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: استاندار تاکید دارد که کارآمدی و نیز صلاحیت شخصیتی افراد مورد توجه قرار گیرد.

مخفی با اشاره به اینکه در مقایسه با دیگر استان‌ها، با انتصاب ۷۰ مدیر طی چهار ماه، می‌توان گفت که روند انتصابات در استان همدان کند نبوده، گفت: در انتخاب یک مدیر، شاخص‌های مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما صرفاً نظر استاندار ملاک نیست، بلکه نظر وزارت‌خانه متبوع نیز مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا یقیناً این افراد مجری نظرات و مأموریت‌ها تخصصی وزارتخانه در استان نیز خواهند بود.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان، انتخاب و انتصاب یک مدیر برای دستگاه اجرایی را حاصل تعامل و هم‌فکری بین استاندار و وزارتخانه مربوطه دانست و افزود: ملاک در انتخاب مدیران، کارآمدی، تمکین از ارزش‌های نظام اسلامی، آرمان‌های دولت سیزدهم، پاک‌دستی و فسادستیزی است نه وابستگی به یک گروه و یا حزب سیاسی.

مخفی خاطرنشان کرد: دخالت در انتصابات نیز مطرح است که قابل کتمان نیست و استان همدان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نمی‌توان آن را از سوی برخی افراد و گروه انکار کرد.

وی ادامه داد: آیا نماینده، فرد، گروه و هر حزبی که با فشار به دنبال انتصاب افراد هستند، در صورت ناکارآمدی آن مدیر، در ادامه پاسخگوی مردم خواهند بود؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار