مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. ارديبهشت 1401 - 18:40   |   کد مطلب: 24678
جمعی از نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر با محمود نقوی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان ومسئول مرکز بسیج دانشگاه فرهنگیان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، نشست جمعی از نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر به همراه جمعی از بسیج ادوار دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان با  محمود نقوی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان و سجاد صدیقی مسئول مرکز بسیج دانشگاه فرهنگیان انجام شد.

 
در ابتدای نشست تعدادی از دانشجویان به بیان سوالات خود در مورد مسائل حقوقی آموزش و پرورش پرداختند و در ادامه  تعدادی از فعالین دانشجویی پردیس شهید باهنر مسائل، مشکلات و همچنین پیشنهادات خود را عنوان کردند.
محمود نقوی با بیان اهمیت توجه به نکات مثبت در کنار نقاط ضعف گفت: اگر میخواهیم نقد کنیم و حرفی بزنیم، نکات مثبت را هم در کنار موارد قابل نقد و نقاط ضعف در نظر بگیریم.
وی عنوان کرد:طبق جلسه ای که با مدیران استعداد های درخشان استان برگزار شد، بنده عنوان کردم که این جلسه فقط یک روضه خوان کم دارد.
چرا که مدیران فقط به بیان مشکلات می‌پرداختند! این در حالی است که مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان، بهترین فضاها، تجهیزات و حتی دانش آموزان را دارند و بیشترین گردش مالی ثبت شده برای این مدارس است.
 
نقوی در رابطه با  مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان همدان ،اذعان کرد: در سال ۹۱ کار دانشگاه فرهنگیان شروع شد و اهدافی عظیم مد نظر بود که متاسفانه به دست نیامده است. اولین بار در سال ۹۳ یعنی دو سال بعد از تأسیس دانشگاه به فکر تعطیل کردن آن افتادند و چندین سال برای اجرای این موضوع تلاش کردند تا اینکه آیت الله خامنه ای رسما وارد قضایا شدند.
سپس گفت: ما در دانشگاه فرهنگیان به سه مورد اساسی فضا، نیرو و بودجه نیاز داریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، منباب مسئله کمبود امکانات کیفی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر عنوان کرد: در سال ۹۱_۹۲ وقتی دانشگاه ایجاد شد، دبیرستان باقر العلوم را تخلیه کردیم و این دبیرستان به عنوان پردیس شهید باهنر استفاده میشود. 
اما آیا در این هشت سال ، به دانشگاه امکاناتی داده اند؟؟
خیلی ها نمی‌خواستند که دانشگاه فرهنگیان وجود داشته باشد و حال ازین افراد انتظار ساختن دانشگاه را دارید؟!
نقوی در مورد اهداف دولت جدید در آموزش و پرورش گفت: نگاه دولت قبل به دستگاه آموزش و پرورش خصوصی سازی بود و در این مسیر هم حرکت می‌کردند به طوری که هر سال حداقل ده درصد از مدارس خصوصی میشدند. اما دولت فعلی، هدفی مبنی بر حکومتی کردن آموزش و پرورش دارد.
 
نقوی در ادامه پاسخ به مطالبات دانشجو معلمان گفت: ظرفیت کلاس ها ۱۷ نفره است اما متاسفانه گاها تا ۳۵ نفر دانش آموز در آن درس میخوانند و ما ۲۵۰۰ مدرسه ، ۳۰۸۰۰۰ دانش آموز ،۴۱۰۰۰ معلم بازنشسته در استان داریم.
 نسبت به بودجه ای که به ما اختصاص داده اند ۹۷/۵ درصد از آن به پرداخت حقوق معلمان صورت می‌گیرد.
سپس وی به بیان بودجه ی آموزش و پرورش پرداخت و عنوان کرد: در سال ۹۲ ، پانزده درصد از کل بودجه ی کشور به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که در سال ۱۴۰۰ متاسفانه این مقدار به نه درصد رسید و در سال ۱۴۰۱ مقدار بودجه ی اختصاص داده شده سیزده درصد است؛یعنی صد و هشتاد هزار میلیارد تومان که  قسمت عظیمی از آن برای پرداخت حقوق ها و اجرای رتبه بندی کنار گذاشته شده است.
 
نقوی گفت: آموزش و پرورش ایراد هایی دارد اما جزو معدود محیط های سالم استو پیشرفت هایی هم صورت میگرد، مثلا حقوق دانشجو معلم ها در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و از سال ۹۸ تا کنون بین یک میلیون و صد هزار تومان تا سه میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.
 
محمود نقوی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در پایان صحبت های خود به بحث شفافیت اشاره کرد و گفت:  ما به صورت غیر رسمی شفافیت های خود را داریم. بهتر است در تمامی سطوح آموزش و پرورش این شفافیت ها وجود داشته باشد؛ برای مثال یک مدیر به بیان ریز پرداخت ها و اقدامات بپردازد تا اولیا نیز با او همکاری کنند.
 
سجاد صدیقی مسئول مرکز بسیج دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به قدرت کنونی جریان حق در جهان عنوان کرد:در هیچ برهه ای از تاریخ ، جریان حق به اندازه ی کنونی قدرتمند نبوده است؛هر معادله ی حدی که در قامت دنیا بخواهد نوشته شود، بدون حضور جمهوری اسلامی اصلا شدنی نیست.
 
سپس صدیقی به تبیین مسئله تحول در نظام تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: وقتی در مورد مسئله ی تحول صحبت می‌کنیم.تا زمانی که انقلاب اسلامی را نفهمیم، تحول در نظام تعلیم و تربیت را نیز نخواهیم فهمید. تا تحول در نظام تعلیم و تربیت را نفهمیم؛ به هیچ وجهه نمی‌توانیم بفهمیم سند تحول چیست. لذا وقتی می‌خواهیم ستد تحول را درک کنیم؛اگر حقیقت آن را نفهمیده باشیم،به دلیل سیطره ی اتمسفر جریان رقیب بر ذهن و اراده ها ما ، سند را آنگونه تفسیر میکنیم که آن ها میخواهند.
صدیقی در پایان با بیان اصل جهاد و اقدامات جهادی عنوان کرد: امروزه قرارگاه های جهادی ساخته می‌شود که کار های خیریه ای در آن صورت میگیرد.
این موضوع نشان میدهد معنای قرارگاه و جهاد خوب تفهیم نشده است. چرا که جهاد در مفاهیم دینی ما یک کلمه ی مقدس و به معنای مقابله با دشمن است. همچنین قرارگاه نیز یک مفهوم جنگی دارد، وقتی این دو کلمه کنار هم قرار گرفته میشوند؛ انتظار یک سری اقدامات عظیم و اثر گذار در مقابل اقدامات دشمن وجود دارد. اگر میخواهید قرارگاه جهادی بسازید، معنای اصلی آن را به صورت دقیق روشن کنید.
جهاد در برابر چه کسانی صورت می‌گیرد؟! قرآن را سخفی نکنیم، ادبیات دینی را پایین نیاوریم.
 
انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار